Opnieuw een beginners vraag

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Sam078
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 10:57
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Hallo beste forumleden, ook ik snap er helemaal niets meervan dus ook ik ga jullie lastig vallen met een vaak gestelde vraag, welk objectief?

Ik heb dus sinds 2 weken mijn 1100D de 18-55 is kitlens en ben al zwaar verslaafd aan deze camera.. Ik ben dus ook al een paar keer op stap geweest (natuur) en merkte dat ik hier soms net iets te kort kwam en zou wat meer zoom kunnen gebruiken, nu heb ik echt het internet al afgezocht maar kan er maar niet uitkomen wat nu een juiste keuze.. Mijn eerste gedachte was een 18-200, maar dan had ik net zo goed mijn compact kunnen blijven gebruiken, dus zoek eigenlijk een aanvulling op de kitlens..

Dus ja heren en dames, kunnen jullie mij aub helpen om te kijken welk nu geschikt is voor me, ik merkte nu dat ik in de natuur te kort kwam, maar ook is de bedoeling om andere dingen te gaan vastleggen (autobeurzen, time attack, kid`s, dieren, etc etc)..

Dank alvast voor komende reactie`s..
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Ik denk dat de belangrijkste vraag nu is wat is je budget?
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

wat is je budget ? voor budget van +/- 200 euro is de 55-250 de betere optie.
voor budget van +/- 500 euro de 70-200 f/4L (non IS)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Sam078
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 10:57
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Budget is opzich niet zo heel belangrijk op dit moment, Ik wil gaan orienteren wat een goed objectief is voor me (tis niet dat ik morgen een nieuwe wil/moet kopen), en ken daar me budget op aanpassen (sparen eventueel).. Ik weet dat ik een instap camera heb dus een pro objectief lijkt me wat overdreven.. Voor mij is nu een beetje het belangrijkste op welk objectief ik dan zal gaan uitkomen (mm`s), zodat ik kan gaan rondkijken en beslissen wat ik ga kopen..

Kom ik voor mijn kunsten en doelen op een objectief van 200 uit is dit mooi meegenomen, maar kom ik op 500 uit zou ik even moeten sparen..

Maar aangezien er gelijk gevraagd word naar budget.. Als ik morgen een objectief zou moeten kopen heb ik een budget van rond de 250 euro..
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Sam078 schreefCOLONIk weet dat ik een instap camera heb dus een pro objectief lijkt me wat overdreven.. ..
Ook op een instapreflex zie je wel degelijk flink verschil als je er een L objectief op zet. Ook zo'n DSLR heeft al een formidabele beeldkwaliteit. Eerst had ik op m'n 400D een eenvoudige Tamron 55-200 welke ik een jaar later heb vervangen door een 70-200 F4 non IS; wat en verschil in beeldkwaliteit met de Tamron !!!
Als dit een brandpuntbereik is wat je aanspreekt zou ik zeker doorsparen voor dit objectief. Tweedehands is ie, als je een beetje zoekt, vaak al voor € 375-400 te koop. Aanrader dus.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Zoals boven aan aangehaald zul je zeker winst behalen met een 70-200 non IS op een 1100D, zeker een leuke stap vooruit.
Meeste winst is te behalen door eigen kunde, vervolgens door het glaswerk en als laatste de camera.

De 55-250 is absoluut een goed objectief voor die prijs. Zelf erg veel plezier van gehad. Nooit spijt gehad van de aankoop ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Anoniem 4

Sam,
Je gaat hier heel veel adviezen krijgen. De wat meer ervaren fotografen zullen je zeggen dat je het best in goed glaswerk kunt investeren. Daar hebben ze absoluut gelijk in.
Maar je begint net met het ontdekken van de wondere wereld van de fotografie.
Een beginnend violist geef je ook geen Stradivarius.
Je bent enthousiast van start gegaan met een mooi beginnerssetje en hebt daarbij ontdekt dat je wat millimeters tekort komt. Dat zul je blijven ervaren en daarom mijn volgende advies.
Je hebt nu een budget van € 250,00 en daarvoor kun je op dit moment een mooie Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II voor kopen.
http://www.cameranu.nl/nl/Objectieven/C ... 16_197654/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar kun je direct mee aan de slag, loop je niet zo gauw meer tegen beperking in mm’s aan.
Kun je prima ervaring mee op doen.
Terwijl je al volop fotografeert, kun je verder sparen voor mooie aanvullingen c.q. vervangingen. Dat objectief kun je later met een paar tientjes verlies best wel weer goed verkopen aan een dan nieuwe beginner. In de tussentijd heb je daar dan toch mooi plezier van gehad.
Geniet vandaag, je weet nooit zeker of er een morgen is.
Sam078
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 10:57
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Dank jullie wel voor de tips en info, zeker wat er gezegd word over dat ik een beginner ben, over het algemeen komt die 55-250 wel goed uit dus bus als jullie die bijna allemaal wel zeggen, voordeel is idd ook dat deze niet zo heel prijzig is en ik hem bij wijze van spreken ook direct kan kopen en dus met kunde verder kan gaan ontwikkelen.. Ik denk er gedurende de kerst nog ever over na, maar als jullie zeggen dat ik dan met me 110D, 18-55 is en die 55-250 voorlopig wel vooruit kan denk ik dat ik hem er van de week wel bij gaat kopen..

Nogmaals dank u allen, en mochten er nog meer tips komen dan lees ik het graag..
Gebruikers-avatar
JRS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2011 13:48
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

@Sam

Ik liep met mijn 18-55 kitlens tegen exact hetzelfde probleem aan.
Het was daarbij voor mij echter lastig aan te geven hoeveel mm ik nu eigenlijk tekort kwam.

Ik heb geen probleem met het wisselen van objectieven maar wil dat nu ook weer niet te vaak gaan doen.
De aansluitende 55-250 viel daarom dan ook als snel af.

Het objectief wat al snel in beeld kwam was de EF-S 15-85.
Volgens de vele recenties is dat een uitstekend objectief, waarbij de niet al te dure EF 70-200L non IS goed aansluit.

Ik heb uiteindelijk voor de EF 24-105L gekozen omdat ik zeer weinig in de range 15-24 fotografeer en o.a toch wat meer kwaliteit wilde.
Ik kwam de EF 24-105L op Marktplaats relatief goedkoop tegen en kon hem op dit moment ook betalen.

Een redelijk nieuwe EF-S 15-85 zit op dit moment op Marktplaats tussen de 400 en 450 Euro.

Mijn advies zou zijn:
a - Probeer de komende tijd in te schatten hoeveel mm je nu tekort komt.
b - Kijk in welke range je nu hoofdzakelijk fotografeerd.
c - Bepaal of je tevreden bent met de kwaliteit van je huidige kitlens.
d - Betrek ook Marktplaats in je zoektocht.

Veel succes.
Let op: Als gevolg van de huidige economische crisis, is het Licht aan het Einde van de Tunnel tijdelijk uitgeschakeld.
http://www.jrlm.nl
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

wat misschien handig is. Ga het objectief eens proberen, wellicht in een winkel of bij iemand in je buurt! kijk of dat brandpunt wel aan je wensen voldoet. vervolgens kun je goed kijken voor een goed tweedehands objectief. ondertussen kun je lekker doorsparen! begin je tegen de beperkingen aan te lopen van bijvoorbeeld een 55-250 van canon, kun je hem verkopen en het gespaarde geld leggen bij de volgende stap (of de daarop volgende) uiteindelijk merk ik dat heel veel mensen overstappen op een 70-300 IS USM en een nog groter deel (mede door de populariteit en promotie hier) naar de 70-200 f4L (met of zonder IS). het zijn allemaal prima objectieven om mee te oefenen! uiteindelijk maak jij de foto's!

succes
Canon
Sam078
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 10:57
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Zo das allemaal bruikbare info, ik ga mij eens rustig laten informeren.. Ik woon zelf ib Dordrecht en mijn eos komt bij kamera express vandaan in capelle, weten jullie misschien nog zaken in de buurt waar ik objectieven kan testen.. Zoals ik het nu lees spreekt mij die 55-250 wel erg aan..
Laatst gewijzigd door 1 op Sam078, in totaal 26 keer gewijzigd.
Anoniem 4

Wat dacht je van DigiMaxx
https://www.digimaxx.nl/pagina/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dichterbij kan haast niet.

Iets verder weg, in Barendrecht, Camera.nl
http://www.camera.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sam078
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 10:57
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Ken digimaxx wel van het voorbij lopen, maar wist niet of dit een goede winkel was.. Bedankt iig voor de tips..
JaVaZee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2011 20:18
WoonplaatsCOLON Monnickendam

+1 voor Illuminatus. Met de 55-250 Canon kun je weer een hele tijd vooruit. Als je wat verder bent in de fotografie, kun je eventueel deze lens weer met gemak verkopen en kijken waar je eisen liggen voor je volgende lens.

Ik heb zelf goede ervaringen bij de Kamera Express in Amsterdam: vriendelijk personeel die je goed advies geven en weten wat ze doen. Is wel een aanrader om de lens even te 'bestellen' via het internet op hun site, dan houden ze hem voor je achter. Je kan hem natuurlijk ook meteen bestellen, maar ik vind het altijd wel lekker als ik de lens even op m'n body kan schroeven. Weet je zeker dat alles in orde is. :)

Succes,
Nils.
Canon EOS 500D | EF 17-40 f/4.0 L USM | EF 70-200 f/4.0 L IS USM | Lowepro Nova 5 AW
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Digimax is een prima winkel en de prijzen zijn over het algemeen ook goed.
Ook Schievink in Papendrecht is een prima winkel.
Let bij beide zaken niet op de prijzen op hen website maar ga gewoon langs, als je van te voren weet wat de prijzen elders zijn
en je zegt dit dan kunnen ze meestal wel wat met de prijs doen.
Ik ga persoonlijk hier liever heen ipv de grootgrutters, net wat beter advies en service.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Sam078
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 10:57
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Nogmaals super veel dank, wat een heerlijk forum, waar mensen tenminste iets willen uitleggen.. Ik ga voor de 55-250 canon objectief om mee te spelen samen met me 18-55 kitlens, en daarmee ga ik ervaring op doen en kijken waar ik in de toekomst kan upgraden.. Nogmaals dank..!
Laatst gewijzigd door 1 op Sam078, in totaal 26 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

lijkt me een prima keuze, waar je veel plezier aan gaat hebben! En wij hopelijk oop (laat maar komen die foto's :wink: )
[size=84]onderschrift[/size]
Sam078
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 10:57
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Ga ik doen, ga er z in testcase even 1 plaatsen die ik van me kat heb genomen, helaas zijn zijn ogen net niet scherp, maar krijg daar waarschijnlijk vast wel tips hoe ik dat wel kan krijgen..

Laat iig weten als ik de 55-250 heb aangeschaft..
Laatst gewijzigd door 1 op Sam078, in totaal 26 keer gewijzigd.
JaVaZee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2011 20:18
WoonplaatsCOLON Monnickendam

Bedoel je niet de 55-250, Sam? :wink:
Canon EOS 500D | EF 17-40 f/4.0 L USM | EF 70-200 f/4.0 L IS USM | Lowepro Nova 5 AW
Sam078
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 10:57
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Excuses, klopt helemaal.. Dank..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar