zelfportret + een wat minder confronteerende update

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

geinspireerd door "rijk" en overenthousiast geworden door het nieuwe statief en de afstandsbediening die ik vandaag ontvangen heb.
Heb ik vandaag nog even voor het slapen gaan wat zelf portretjes gemaakt.
meteen lowkey geprobeerd en wat geexperimenteerd met de flitser los op de kast.
ik heb er niet echt veel aandacht aan besteed maar toch wel leuk om even te laten zien denk ik.
de schaduwen zijn wat hard maar mijn softbox en paraplu zijn nog onderweg.
Tips zijn altijd welkom en zoals altijd ....dank je voor het kijken!

1

26121

2

26120

3

26119

Grt Marco
Laatst gewijzigd door 1 op blubber, in totaal 30 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Hm... Scarry... Je hebt op de foto geforceerde ogen. Dit icm het inzoomen wordt het een beetje creepy.
Lowkey is het niet. Het zijn gewoon foto's met een zwarte achtergrond.

Groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Hoi!

Het valt me op dat je altijd erg close gaat met je foto's, ook al je portretten van anderen maakt. Bij deze vind ik dat er niet goed uitkomen en vind het dus te dichtbij. 2 vind ik dan het beste maar dan valt je kin net buiten beeld waardoor het beeld wat mij betreft een beetje verstoort wordt. Het is allemaal wel lekker scherp ;)
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Foto's zijn mooi scherp, ik vind de eerste het mooist van de drie. Maar ik vind het veel te veel close-up.
Al zijn mannen nog zo knap, zo verschrikkelijk close up is gewoon niet mooi. Zeker niet ongeschoren..... :(
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

eerlijk gezegd vind ik t maar enge foto's....
daarvan vind ik je ogen echt t engst ik vind deze foto's echt niet mooi
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Geinig dat ik je kan inspireren :wink:

De foto's zijn goed qua scherpte, de belichting vind ik op de eerste na iets te hard waardoor je huid ook iets gaat glimmen. Ik snap wel wat de anderen bedoelen met je ogen. Je blik is niet echt neutraal en komt nu een beetje geforceerd over. Misschien aan iets leuks denken als je de ontspanknop in drukt ? :D

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

@beasar: zoals ik al zei heb ik dit even in 20 min. gefixt.
Ik vond het resultaat eigenlijk wel boven verwachting goed dus heb ik ze meteen maar geplaatst.
Het is gedaan zonder de softbox of paraplu maar die staan in bestelling.
het was ook maar een testjes en hoop wat bruikbare tips te krijgen die ik kan gebruiken als al het spul binnen is.

@ snellius85: ik heb niet de tijd genomen om een compo te maken...gewoon voor de camera staan en een paar keer knippen.
Het was me nog niet gelukt om zelfportretten scherp te krijgen, dat gaat met die afstands bediening vanzelf dus dat was al een vooruitgang.
Op zich vind ik lekker close eigenlijk wel mooi en het valt me op dat het intieme van een clos-up me meer boeit dan een shot waar iemand helemaal op staat... maar ik kan het goe begrijpen wat je zegt...zeker bij deze foto`s.
Ik hoop dat betere foto`s snel gaan volgen!

@ dianawoman: over de uitsnede heb ik het al gehad...
Mijn vrouw vind het mooier ongeschoren en jij vind het mooier geschoren.......zo blijven smaken verschillen en inderdaad bij zo`n closeup valt het wel heel erg op.

@ nathalietje: ik hoop dat je er vanavond niet van gaat dromen maar maak je geen zorgen, ik sta liever achter de camera dan voor de camera en gebruik mezelf eigenlijk alleen maar om wat uit te testen.

@ rijk: Alles is hierboven al voorbij gekomen denk ik en die blik....tsja ik was alleen maar bezig met de belichting en of het werkte.....
Ik dacht dus aan leuke dingen...namelijk zal het ooit nog eens lukken een mooi portet van mezelf te maken.....niet dus ha ha.

Iedereen bedankt voor jullie reactie`s

grt Marco
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Vooruit dan, hier een foto met wat meer afstand....en na wat meer oefenen....
Wie weet vinden jullie dit een betere foto maar ik beloof dat dit de laatste van mezelf is hoor ha ha.
Ik kan mezelf niet zo goed zien op de foto, en zeker niet lachend ....maar ik heb nu in ieder geval een foto voor op kijn kist. ;-)

26163


fijne jaarswisseling allemaal !!!
matscram
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2011 19:29

Bij foto 1 dacht ik meteen aan Ed Kowalzick! :) (Sorry daarvoor)

Maar persoonlijk zou ik nooit direct in de foto kijken. Verders mooi scherp. Ik ben benieuwd naar de foto's met plu en softbox.
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Ik lees sommige opmerkingen en dan moet ik toch heel hard op mijn handen gaan zitten.
Het enige wat ik er over kwijt wil is doe het eens na. En sommige hebben dat gedaan en er zijn er zelfs bij die alleen maar wat vinden en zelf niet eens foto's plaatsen laat staan van hun eigen persoon.

Blubber ik vind het knap gedaan. Ten eerste zou ik het niet eens durven dus dat vind ik al heel knap en de laatste foto vind ik erg leuk gemaakt.
De andere foto's ook maar zie graag meer dan alleen een gezicht :lol: en je kijk ook gespannen voor mij gevoel maar dat is normaal als je ergens mee bezig bent.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

@ matscram: Dank je voor je "compliment".....volgens sommige vrouwen is dat namelijk een compliment...Ik ben ook wel eens vergeleken met Rob de Nijs....dat was minder ha ha....Helaas moet ik even op de nieuwe spullen wachten omdat ze niet op vooraad zijn maar je zal ze volgend jaar wel online zien....maar dan niet met mezelf.
Ik heb al een afsp[raak gemaakt met een vriendin en haar dochter dus dat komt allemaal goed!

@ claudia07: Dank voor je reactie! Ik vind als je je foto`s online zet moet je de reactie`s goed kunnen "filteren."
Maar dat leer je vanzelf wel als je je een keer boos hebt gemaakt om wat voor rede dan ook.
Ik schaam me nergens voor en ik ga er vanuit dat ik bij elke gemaakte fout weer meer leer.
Als je ziet wat ik ruim een jaar geleden voor het eerst poste en nu kan ik wel zeggen dat ik met sprongen vooruit ben gegaan.
En daar doe ik het voor!
Dus hoop ik steeds op vele bruikbare tips.
Grt Marco
Gebruikers-avatar
marcootje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2006 15:49
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Hoi Marco,

Ik snap wat je bedoelt..
Ook ik kan totaal niet normaal kijken op een foto (zal straks ook mijn testje met softbox.. ja ik heb hem wel binnen.. laten zien).
Vind het zelf ook prettiger om aan de andere kant te staan.. maar als je 's avonds laat ineens wat wil stoeien met je spullen dan ben je toch zelf de pisang.
Ik vind je laatste al een stuk beter, ja het is hard licht maar je softbox is nog onderweg..
We gaan door veel te oefenen en goed te luisteren naar wat andere zeggen beter te worden...
Ga zo door..

gr. Marco
Eens zal ik het leren en tot die tijd blijf ik het gewoon proberen.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Jaaaaaaaaaa die is een stuk mooier!!
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

1 en 3 zijn prachtige foto's.
Heel direct, je zoekt de confrontatie. Ik hou daar wel van :-)

De update is nmm minder goed. Er is zoveel te zien, vooral het horloge is een directe blikvanger. Dat leid af.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

@ marco: zitten we dus in het zelfde schuitje.
Ben benieuwd naar jou resultaten met de softbox..

@Dianawoman: pfffjjjuuuuw......gelukkig...nu kun je weer gerust gaan slapen....enne bij die eerste foto`s ... ik zit niet echt in jou beeldscherm hoor...;-)

@ Geelduikbootje: Ik weet niet of je de andere commentaren hebt gelezen...die liegen er niet om...wel extra leuk om te zien dat smaken verschillen.
enne....die horloge...daaraan kan je zien dat de foto`s op klaar lichte dag zijn genomen en dus de zwarte achtergrond met het diafragma heb moeten creeeren....dat vond ik op zich al wel knap ha ha...

Met dank voor ieders reactie!
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Je hebt de foto nu zelfs als avatar, ben je er zelf dus ook het meest tevreden over.... :mrgreen:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Ik ben zeker wel tevreden ja...
Het is misschien niet de perfecte foto maar voor mij doen met mijn middelen en mijn (weinig tot geen) ervaring......
En af en toe zo eens je avatar veranderen kan toch geen kwaad dacht ik...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar