Try out

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Brell

Beste forum leden.

Vandaag een flits set van Falconeyes aangeschaft(2e hands)
Ik moet de set nog helemaal leren kennen en er moet nog een achtergrond systeem komen.
Onze zoon als model. Hoe het model moet staan en moet belichten komt later.
Graag verneem ik feedback van jullie.

26284

Arnold
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Brell schreefCOLONHoe het model moet staan en moet belichten komt later.
Ok... wat is je vraag dan?
Brell

Snellius85 schreefCOLON
Brell schreefCOLONHoe het model moet staan en moet belichten komt later.
Ok... wat is je vraag dan?
O ja, vergeten.
1. Deze flitsset hebben 200watt lampen, is dat voldoende?
2. Wat is jullie eerste indruk?

Arnold
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

1. Als ik nee zeg, breng je ze dan terug naar de verkoper ? ;) Het is aan jou om te bepalen of het voldoende is, in de voorbeeldfoto zien we niet wat voor lichtvormers jij gebruikt, wat de afstand van de lichtbron naar je model is en op welke instellingen je flitsers staan. Of je straks nog meerdere personen wilt fotograferen. Tevens weten we niet wat voor jou een acceptabele recycle- en flitstijd is. Dat zijn zomaar een paar dingen, kortom er zijn genoeg variabelen die hierin meespelen.
2. Er zitten vlekken in je achtergrond en ze haar verdwijnt in de achtergrond en er zitten rare vlekken in het oogwit.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Brell

WireWess schreefCOLON1. Als ik nee zeg, breng je ze dan terug naar de verkoper ? ;) Het is aan jou om te bepalen of het voldoende is, in de voorbeeldfoto zien we niet wat voor lichtvormers jij gebruikt, wat de afstand van de lichtbron naar je model is en op welke instellingen je flitsers staan. Of je straks nog meerdere personen wilt fotograferen. Tevens weten we niet wat voor jou een acceptabele recycle- en flitstijd is. Dat zijn zomaar een paar dingen, kortom er zijn genoeg variabelen die hierin meespelen.
2. Er zitten vlekken in je achtergrond en ze haar verdwijnt in de achtergrond en er zitten rare vlekken in het oogwit.

1. Ha ja, dat is inderdaad een 1ste rare vraag van mij, ik heb hem gekocht om te beginnen en niet om gelijk maar weer weg te doen.
Ik heb 2 softboxen gebruikt, de afstand tot het model was ongeveer 1 meter, de softboxen tegenover elkaar. De flistkoppen stonden op 1/8.

2.De vlekken in de achtegrond worden veroorzaakt door ons interieur,(gordijn etc). Het oogwit? Geen idee, ik zie ze niet bij mij op de PC.

Arnold
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Hey ik vind het wel een mooie foto...
Helder scherp en een mooi madel wat goed naturel zit.
Ik vind je flitslicht wel mooi lijkt me goed setje.
Met een zwart achtergrondje had je een hoger F getal kunnen kiezen
dan was het haar niet weggevallen...
Heb je ook 2 softboxen voor de flitsers? Mischien zitten ze beide te dicht in
het bereik van de ogen krijg je wat verstrooing van. Misschien 1 softboxe meer
als rim light grbuiken meer van achteren gepositioneerd.
Bedankt voor posten :)
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ik zou nu vooral eens veel gaan lezen over lichtopstellingen en dergelijke. Ik zie nu twee lampen die veel te veel naast het model staan, waar door er hele rare licht/donkerverhoudingen ontstaan. Zie de v-vormige donkere plek op het midden van het voorhoofd. Plaats je lampen ook eens wat hoger (en dan naar beneden richten). Ze staan nu op ooghoogte van het model zo te zien...
Maar he...positief bedoeld, zeker geen slechte eerste poging. Veel geduld en veel oefenen en uitproberen is het devies!
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
Brell

26306

.

Ander standpunt, andere belichting.
Ziet het er beter uit op deze manier?

Arnold
Gebruikers-avatar
duiker10
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2011 17:20
WoonplaatsCOLON Almere

Je zou kunnen proberen om je lichtbronnen iets verder weg te zetten. Maakt wat minder 'harde' contrasten. Tevens een haarlichtje van achter het model maakt 'm los van de achtergrond. 1 box 45 graden op het model en dan ook 45 graden vanaf boven met aan de andere kant een reflectiescherm maakt erg mooie foto's. Je hebt hier dan een soort van Rembrandtlicht

Succes!
Canon EOS 450D / Sigma 18-200mm / Canon EF 75-300mm / Canon EFS 18 - 55mm / Canon EF 50mm / BG-E5 / Canon Speedlite 430 EXII
Studio met 2x 400 w/s. 2x 110 w/s, daglichtlampen
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

duiker10 schreefCOLONJe zou kunnen proberen om je lichtbronnen iets verder weg te zetten. Maakt wat minder 'harde' contrasten. Tevens een haarlichtje van achter het model maakt 'm los van de achtergrond.
Met het haarlichtje ben ik het zeker eens, maar lichtbronnen dichterbij geeft juist zachter licht en niet als je ze verder weg zet...

Verder vind ik dit zeker een vooruitgang t.o.v de eerste poging!
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar