Kusje voor m'n zusje.

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RoaldL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2008 14:40

Tijdens de zwangerschap van mijn vrouw heb ik geprobeerd een foto met een high-key sfeer te maken.
Dit was het resultaat:

26392

Opbouwende kritiek is uiteraard meer dan welkom.

Groeten Roald.
Groeten Roald.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Heb je dit softwarematig gecreërd? Aan de hand van de exif kan ik me niet voorstellen dat er een high-key uit zou komen.
Ik vind de foto erg leuk geworden. Het ruisachtige is ook apart.

Groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Arie_Radijssie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2009 23:04
WoonplaatsCOLON Nederland

Leuk idee, mooie foto, niet alleen mamma is "vol" verwachting zo te zien
klein puntje opbouwende kritiek: net die paar haartjes bij het oog storen wat :mrgreen:

gr. Arjan
Ik hoop dat ik oud genoeg word om echt veel te fotograferen, hier op dit forum kan ik alvast ontzettend veel leren!!!!!
Gebruikers-avatar
RoaldL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2008 14:40

Beasar schreefCOLONHeb je dit softwarematig gecreërd? Aan de hand van de exif kan ik me niet voorstellen dat er een high-key uit zou komen.
Ik vind de foto erg leuk geworden. Het ruisachtige is ook apart.

Groet, Bas
Hallo Bas,

De foto heb ik op de slaapkamer gemaakt bij helder daglicht voor een witte kast, zodat ik zo weinig mogelijk hoefde te bewerken.
Verder zit er inderdaad ook wat nabewerking in.
Ik wist bij deze foto grotendeels wat ik wilde, alleen ben ik foto-technisch nog niet zo ver dat ik dat altijd voor elkaar krijg.

Groeten Roald.
Groeten Roald.
Gebruikers-avatar
RoaldL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2008 14:40

Arie_Radijssie schreefCOLONLeuk idee, mooie foto, niet alleen mamma is "vol" verwachting zo te zien
klein puntje opbouwende kritiek: net die paar haartjes bij het oog storen wat :mrgreen:

gr. Arjan
Bedankt Arjan,

Mijn dochter is gezegend met een enorme krullenbol.
Retoucheren zou een dagtaak zijn wat dat betreft, maar bedankt voor de tip.

Groeten Roald.
Laatst gewijzigd door 1 op RoaldL, in totaal 9 keer gewijzigd.
Groeten Roald.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Lees deze eens door. En veel oefenen hè!!
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... t=tutorial" onclick="window.open(this.href);return false;
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Mennodeb
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2010 01:21

Arie_Radijssie schreefCOLONklein puntje opbouwende kritiek: net die paar haartjes bij het oog storen wat :mrgreen:
gr. Arjan
Blijkt dat het "objectief" wel scherp is :D Beeld technisch discutabel: wel/niet weghalen? "Beauty is in the eye of the beholder"

Vraag 1: waar kan je de EXIF zien van een geposte foto?
Vraag 2: waar komt inderdaad die ruis van?

Verder prachtige plaat, 50x60 uit laten plotten/printen (opplakken) en aan de muur hangen en van de daken schreeuwen!
Gefeliciteerd, hoef ik het straks niet meer te doen :D

NB: Ik geloof dat hier een natuurtalent aan het werk is, en die de (goede) tutorial niet hoeft door te spitten, om te komen wat hij qua beeld wil.
Linhof Laufboden 4x5", IlfordSportsman, Mamiya 220 6x6, Kodak Brownie + Instamatic, Agfa Clack, Lunasix 3, Patterson Tank en nog wat van die dingen....
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

1. Opanda exif viewer downloaden. Dan kan door met de rechtermuisknop op de foto te drukken ook de exif zien.
2. Canon EOS 10D samen met ISO 400 is op het randje.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Bastie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2008 15:02
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ben ik nou de enige hier die zich stoort aan de vele uitgebeten plekken op de foto?
Ik ben het eens met iedereen dat het hier om een leuk moment gaat, maar technisch vind ik 'm niet top, helaas.
Het haar van meisje en haar oor en wang en de buik van moeders zijn helemaal uitgebeten en dat vind ik niet lekker kijken.
Ik zou toch even de tuturial doornemen en nog een poging wagen voor de bevalling!
16-35/2,8 | 35/1,4 | 50/1,4 | 85/1,2II | 70-200/2,8 IS | 135/2 | TS 45/2,8

contemporary Dutch flower still life photography - http://www.basmeeuws.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
RoaldL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2008 14:40

Bastie schreefCOLONBen ik nou de enige hier die zich stoort aan de vele uitgebeten plekken op de foto?
Ik ben het eens met iedereen dat het hier om een leuk moment gaat, maar technisch vind ik 'm niet top, helaas.
Het haar van meisje en haar oor en wang en de buik van moeders zijn helemaal uitgebeten en dat vind ik niet lekker kijken.
Ik zou toch even de tuturial doornemen en nog een poging wagen voor de bevalling!
Dat gaan niet meer lukken ben ik bang ;)
Groeten Roald.
Gebruikers-avatar
shyam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009 12:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ik fotografeer drie jaar, diverse intensieve cursussen gevolgd, heb een camera met een groot dynamisch bereik, zoomlenzen die ragscherp zijn, ben aardig bedreven in het belichten, en toch tussen al die scherpe en goed belichte foto's, kies ik vaak die onscherpe foto's uit of niet helemaal correct volgens de regels belicht. Ik vind dat soms mooier. En als ze scherp en goed belicht zijn, bewerk ik het vaak zo dat ze scherpte verliezen, voer ik de contrasten zo hoog op, dat in sommige gedeeltes van de foto het zwart dichtloopt en het wit uitgebeten raakt. En dat omdat ik nu eenmaal van hoge contrasten houd. In andere woorden ik stoor me er niet aan. Sterker nog ik vind het een erge mooie foto! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Technisch perfect of niet perfect, ik vind (mijn mening dus) het een wereldplaat ! De oogopslag van het meisje icm de contouren van de buik zeggen alles.
Er zijn genoeg technisch perfecte niets zeggende foto`s, ik zie het liever andersom :wink:

Ik vind dit absoluut geen testcase, maar dat is de keuze van TS.
Gebruikers-avatar
M€nno
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 96
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2011 17:30
CONTACTCOLON

Ik ben het geheel eens met het feit dat een goede foto niet altijd scherp hoeft te zijn, maar de vraag van RoaldL is of hij geslaagd is een High Key sfeertje neer te zetten.
Ik vind het sfeertje geslaagd...... erg mooi zelfs, maar voor een technisch goede high Key foto is hij op veel te veel plaatsen uitgebeten.
Gebruikers-avatar
RoaldL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2008 14:40

Bedankt voor alle reacties!
Ik ga zowiezo kijken of ik nog wat aan de foto kan doen, ik heb het origineel nog, kijken of ik hem wat netter om kan zetten.
Deze foto hebben we gebruikt voor op het geboortekaartje, afgedrukt op gebroken wit mat papier, formaat 14 x 14 cm.
Het resultaat zag er erg netjes uit, al zeg ik het zelf :wink:

Groeten Roald.
Groeten Roald.
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

RoaldL schreefCOLONBedankt voor alle reacties!
Ik ga zowiezo kijken of ik nog wat aan de foto kan doen, ik heb het origineel nog, kijken of ik hem wat netter om kan zetten.
Deze foto hebben we gebruikt voor op het geboortekaartje, afgedrukt op gebroken wit mat papier, formaat 14 x 14 cm.
Het resultaat zag er erg netjes uit, al zeg ik het zelf :wink:

Groeten Roald.
Op mat papier wordt ie vast prachtig idd. Dan wordt dat overbelichte een tikje zachter. Tenminste, het matte papier waar wij geboortekaarten op drukken is een tikje geel.

Ik vind het ene interessante foto. Leuk gedaan!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar