Copy Right logo!

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
timobruins
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2012 05:22
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ik hoop dat ik het in de goeie forum plaats,

Goeie avond,

Ik fotografeer nu al een tijdje,
En plak op al mijn (goed gelukte of gepubliceerde) foto's
een copyright,

Zoals op deze foto te zien,
26483

Maar, ik ben er niet helemaal tevreden over,
en andere vinden hem heel erg storen.

Wat kan ik doen om toch een betere, maar niet storende copyright op me fotos te zetten?

Met vriendelijke groeten
Timo Bruins
Afbeelding

EOS 1100D + 18-55mm + 70-300mm + Metz 44AF (flitser)

Nieuwe Website, Klik hier en als je er toch bent, Druk meteen op 'Vindt ik Leuk'
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Het woord fotografie eraf. Alleen bij de eerste hoofdletter een circel eromheen. En ook nog iets kleiner.

Succes, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ik zeg: vergeten dat logo, je wint er totaal niets mee...zonde van je tijd en je foto's...
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
Gebruikers-avatar
timobruins
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2012 05:22
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Beasar schreefCOLONHet woord fotografie eraf. Alleen bij de eerste hoofdletter een circel eromheen. En ook nog iets kleiner.

Succes, Bas
Oke, tja, ik vindt dat juist mooier,
maar als dat beter is ..
Afbeelding

EOS 1100D + 18-55mm + 70-300mm + Metz 44AF (flitser)

Nieuwe Website, Klik hier en als je er toch bent, Druk meteen op 'Vindt ik Leuk'
Gebruikers-avatar
timobruins
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2012 05:22
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

mikekiwi schreefCOLONIk zeg: vergeten dat logo, je wint er totaal niets mee...zonde van je tijd en je foto's...
en hoezo?
kan je het uitleggen waarom.
Afbeelding

EOS 1100D + 18-55mm + 70-300mm + Metz 44AF (flitser)

Nieuwe Website, Klik hier en als je er toch bent, Druk meteen op 'Vindt ik Leuk'
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

leg jij maar eens uit waarom je per sé een logo in je foto wilt...
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Jij bepaalt wat beter is. Ik kan alleen mijn visie geven.
Probeer mijn tip eens. Sla een foto op en kijk er van de week weer eens naar. Dan voelt het heel anders.
(Mi voegt het woord fotografie niets toe. Dat is toch al duidelijk?)
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
timobruins
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2012 05:22
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

mikekiwi schreefCOLONleg jij maar eens uit waarom je per sé een logo in je foto wilt...
Ja, weet niet geen antwoord voor.
Ik vindt 't iets hebben,

En heb ik eigenlijk altijd al wel gedaan ;)
misschien daarom?
Afbeelding

EOS 1100D + 18-55mm + 70-300mm + Metz 44AF (flitser)

Nieuwe Website, Klik hier en als je er toch bent, Druk meteen op 'Vindt ik Leuk'
Gebruikers-avatar
timobruins
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2012 05:22
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Beasar schreefCOLONJij bepaalt wat beter is. Ik kan alleen mijn visie geven.
Probeer mijn tip eens. Sla een foto op en kijk er van de week weer eens naar. Dan voelt het heel anders.
(Mi voegt het woord fotografie niets toe. Dat is toch al duidelijk?)
Zal 't is doen ;)
Afbeelding

EOS 1100D + 18-55mm + 70-300mm + Metz 44AF (flitser)

Nieuwe Website, Klik hier en als je er toch bent, Druk meteen op 'Vindt ik Leuk'
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

timobruins schreefCOLON
mikekiwi schreefCOLONleg jij maar eens uit waarom je per sé een logo in je foto wilt...
Ja, weet niet geen antwoord voor.
Ik vindt 't iets hebben,

En heb ik eigenlijk altijd al wel gedaan ;)
misschien daarom?
Tja, moet zeggen dat ik er totaal niet van gecharmeerd ben (maar dat had je vast al door). Vaak wordt het nogal overdone en dan is het bij mij: ah een logo...en oh ja niet vergeten naar de foto te kijken. Tegen jatten helpt het ook helegaar niets...
Ik zou zeggen dat je beter je tijd kunt besteden aan het afwerken van de foto dan aan het plaatsen van een logo (no pun intended).
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
Gebruikers-avatar
timobruins
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2012 05:22
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

't is niet zo zeer tegen het jatten ;)
Afbeelding

EOS 1100D + 18-55mm + 70-300mm + Metz 44AF (flitser)

Nieuwe Website, Klik hier en als je er toch bent, Druk meteen op 'Vindt ik Leuk'
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

Ik gooi altijd even snel mn naam op foto's. Het is niet nodig, dat weet ik. Je hebt er niks aan maar gevoelsmatig...
Ik moet het nog los proberen te laten ;)
Gebruikers-avatar
timobruins
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2012 05:22
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Machie schreefCOLONIk gooi altijd even snel mn naam op foto's. Het is niet nodig, dat weet ik. Je hebt er niks aan maar gevoelsmatig...
Ik moet het nog los proberen te laten ;)
Kijk jij hebt zelfde als mij,
zo heb ik dat ook ;)
Afbeelding

EOS 1100D + 18-55mm + 70-300mm + Metz 44AF (flitser)

Nieuwe Website, Klik hier en als je er toch bent, Druk meteen op 'Vindt ik Leuk'
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

timobruins schreefCOLON
Machie schreefCOLONIk gooi altijd even snel mn naam op foto's. Het is niet nodig, dat weet ik. Je hebt er niks aan maar gevoelsmatig...
Ik moet het nog los proberen te laten ;)
Kijk jij hebt zelfde als mij,
zo heb ik dat ook ;)
Nadat een foto van mij zonder enige vermelding de krant haalde ben ik dus mn naam erop gaan zetten. Eraf knippen is nog zo gedaan maar dan moet men er iig even moeite voor doen en er naar kijken. Dat geeft toch een beter gevoel.
Gebruikers-avatar
timobruins
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2012 05:22
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Das wel kicken, hoe ben je er achter gekomen dat je foto in de krant stond dan?

En, ja eraf halen.. maar soms staat de Naamsvermelding, op het belangrijkste deel van de foto :twisted:
Zoals ik dat in ieder geval doe.. heeft zo zijn voor en nadelen ;)

Let even op het quoten van quotes: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 75&t=58661" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

EOS 1100D + 18-55mm + 70-300mm + Metz 44AF (flitser)

Nieuwe Website, Klik hier en als je er toch bent, Druk meteen op 'Vindt ik Leuk'
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

timobruins schreefCOLON op het belangrijkste deel van de foto :twisted:
dan ben je denk ik dat op deze voorbeeld foto vergeten ;) want je haalt hier een reepje onder af en de gemiddelde nederlander zal alleen opvallen dat de foto een beetje smal is ;)

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

De discussie wel/geen logo zal je altijd blijven behouden. Voor beide kanten is wat te zeggen.

Iemand die je foto wil misbruiken zonder naamsvermelding en zonder te willen betalen weet altijd wel een manier te verzinnen om hem eruit te slopen. Staat hij in een hoekje onderin, dan is het makkelijker dan een watermerk over de hele foto heen, maar in beide gevallen is het (met wat geduld) mogelijk. Vanuit dat oogpunt zou je het dus prima kunnen laten.
Echter er is ook een stukje naamsbekendheid geven. Niet iedereen heeft kwade bedoelingen, en er zijn ook een hoop mensen die de foto's gewoon rustig overnemen op hun hyves/facebook/etc zonder er iets aan te veranderen, en waarbij je logo blijft staan. Zelf zet ik het er ook om die reden op, maar het moet wel zo zijn dat het niet je hele foto bederft. Ik zal dus niet snel kiezen voor een logo/watermerk die duidelijk zichtbaar in beeld staat of over het hoofdonderwerp ligt. Tenzij het een foto is waarbij je verwacht dat die weleens door een hoop mensen misbruikt zou kunnen worden, bijvoorbeeld een eerste foto van een neergestort vliegtuig... De kans is dan groot dat die snel door verschillende media opgepikt wordt, en dan kan het wel handig zijn. Echter heb ik zelf nog nooit een dergelijke situatie gehad :D

Hoe je je logo minder prominent kan laten lijken is door een aantal al aangedragen. Wat je ook nog kan doen is om het meer te watermerken, zodat hij meer wegvalt. Nu zijn het zwarte letters op een grijze balk, die langzaam transparant wordt. Wanneer je die balk weghaalt neemt hij visueel al minder ruimte in. Ook zou je de letters meer transparant kunnen maken, zodat er nog meer foto doorheen komt.
Gebruikers-avatar
Xtro
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2009 13:26

Ik zie helemaal geen copyright logo :?
Ik zie alleen je naam en de tekst fotografie...
Volgens mij is dit een copyright logo: ©
Een Canon camera en een aantal objectieven.. net zoals jullie ;-)
ronhui

En als je het toch wil doen, maak het dan wat transparanter, dan stoort het minder maar staat het er wel :)
Gebruikers-avatar
timobruins
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2012 05:22
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Rocker schreefCOLONDe discussie wel/geen logo zal je altijd blijven behouden. Voor beide kanten is wat te zeggen.

Iemand die je foto wil misbruiken zonder naamsvermelding en zonder te willen betalen weet altijd wel een manier te verzinnen om hem eruit te slopen. Staat hij in een hoekje onderin, dan is het makkelijker dan een watermerk over de hele foto heen, maar in beide gevallen is het (met wat geduld) mogelijk. Vanuit dat oogpunt zou je het dus prima kunnen laten.
Echter er is ook een stukje naamsbekendheid geven. Niet iedereen heeft kwade bedoelingen, en er zijn ook een hoop mensen die de foto's gewoon rustig overnemen op hun hyves/facebook/etc zonder er iets aan te veranderen, en waarbij je logo blijft staan. Zelf zet ik het er ook om die reden op, maar het moet wel zo zijn dat het niet je hele foto bederft. Ik zal dus niet snel kiezen voor een logo/watermerk die duidelijk zichtbaar in beeld staat of over het hoofdonderwerp ligt. Tenzij het een foto is waarbij je verwacht dat die weleens door een hoop mensen misbruikt zou kunnen worden, bijvoorbeeld een eerste foto van een neergestort vliegtuig... De kans is dan groot dat die snel door verschillende media opgepikt wordt, en dan kan het wel handig zijn. Echter heb ik zelf nog nooit een dergelijke situatie gehad :D

Hoe je je logo minder prominent kan laten lijken is door een aantal al aangedragen. Wat je ook nog kan doen is om het meer te watermerken, zodat hij meer wegvalt. Nu zijn het zwarte letters op een grijze balk, die langzaam transparant wordt. Wanneer je die balk weghaalt neemt hij visueel al minder ruimte in. Ook zou je de letters meer transparant kunnen maken, zodat er nog meer foto doorheen komt.
Ben sprakeloos :$
Afbeelding

EOS 1100D + 18-55mm + 70-300mm + Metz 44AF (flitser)

Nieuwe Website, Klik hier en als je er toch bent, Druk meteen op 'Vindt ik Leuk'
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar