Waar moet ik op letten met koop van 5D mark ii ?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_TOPIC_LOCKED
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@ RemcoPhoto: Hoorde laatst van 'n website die hetzelfde zou kunnen uitlezen. Weet niet welke dat precies was, maar ik zal 't even navragen. Mocht ik het vergeten, stuur gerust 'n PB ;).

Stevie, mag ik je even met je eigen woorden om de oren slaan? Nu zeg je
stievie1 schreefCOLONDe 24-105 en 24-70 is voor mij een afweging (en dan kijk ik niet naar het geld) ..
terwijl je opende met
stievie1 schreefCOLONDe 5D in combinatie met een 24-70L F2.8 is helaas uit de richting.
Ergo: +1 Jeroen.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
RemcoPhoto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2011 12:23
CONTACTCOLON

stievie1 schreefCOLON[...]
Lijkt mij dat ik even gelukkig word van een 24-70 als van een 24-105
Ik heb van de week deze afweging gemaakt en beide lenzen een dagje op de 5D II geschroefd... voor mij is de keuze gevallen op de 24-105 en wel omdat hij:

1) een stuk lichter is,
2) ik altijd met f/4.0 heb geschoten en dus niet beter weet ;),
3) er 'IS' opzit wat het gebrek aan licht weer een beetje goedmaakt,
4) omdat het een 'handzamere' lens is,
5) de uitkomsten van de testfoto's aan mij geen tot weinig verschil lieten zien (behalve de bokeh bij een grote opening),
6) die extra 35mm toch wel mooi meegenomen is op een 'alrounder',
7) ik niet wilde wachten op een evt. nieuwe 24-70

Prijs was voor mij geen argument, kon een 24-70 van een half jaar oud kopen voor 750 euro. Goedkoper dus dan een nieuwe 24-105...

Voor jou gelden echter andere criteria en die moet je zelf ondervinden! Mijn advies zou dan ook zijn om de 5D II (ergens?) te kopen en het glaswerk eerst te proberen onder de omstandigheden waarin jij vaak werkt. Bruiloften lijken me toch vaak ook binnen af te spelen en dan is f/2.8 wellicht toch handiger als f/4.0, als je de ISO waarden laag wil houden (overigens is ruis op de 5D II een andere beleving dan op jouw huidige camera volgens mij!). Ook het weer heb je niet altijd invloed op, dus ook daar kun je tegen weinig licht aan gaan lopen. Maar, wil je die 300 gram extra de hele dag met je meesjouwen en mis jij de 35mm? ...kortom, vragen genoeg! Vragen, waar jij alleen het antwoord op kan geven.

Tja... ;)

Gr.,
Remco

@bramos_ditaljanos, dank je wel alvast!!
5D MkII | 17-40 1:4L USM | 24-105 1:4L IS USM | 70-200 1:4L IS USM | 100 1:2.8L MACRO IS USM | 50 1:1.4 USM | 430EXII | Phottix Strato II | Sirui N-1204 + K-20X
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Deze discussie is er weer één waar ts eigenlijk niet op doelde. De gegeven adviezen zijn zeker het overwegen waard. Het is meer de sfeer waar ik op doel. Stevie wilt een 5D mkII. En die moet hij ook gaan kopen! Mi nieuw en niet tweedehands. Zet je 70-200 op de 5DII en de 18-135 op de 1000D. (Die ga je wel veel minder gebruiken vanaf dat moment.) Spaar als de sodemieter voor een 24-70 F/2,8 en je hebt wat je eigenlijk al wilde hebben.

Groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Advies over tweedehands kopen kan ik je niet geven..ik heb het èèn keer gedaan (een body met een kleine 100 kliks) en ik doe het nooit meer! Ging mooi het schip in, camera heeft het eenmaal thuis twee uurtjes gedaan..

Voor wat betreft de objectieven..ik heb zelf de 24-105 gehad..op de 5D MKII en gebruikt voor huwelijksreportage's maar voor in het stadhuis is hij niet lichtsterk genoeg (flitsen wil je ten alle tijden proberen te vermijden) en nu met de 24-70 en de hogere ISO waarde die de 5D aankan is het een hèèl stuk beter en prettiger.

Succes met je besluit!

*kan het toch niet laten...ik zou toch even een maandje..of twee doorsparen en een nieuwe body kopen, als er dan wat mee aan de hand is kun je altijd terug vallen op de garantie..geeft toch een prettiger gevoel.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

stievie1 schreefCOLONDan nog zit ik 250,- euro boven mijn budget en de prijzen zullen nog wel iets stijgen bij MM (altijd zo als ze met de BTW actie komen).
Daarnaast zou ik dan ook nog is een CF kaart moeten kopen en zit ik al 300,- euro (minimaal) boven mijn budget!

Zit er helaas niet in.
mag niet. vanaf vandaag mogen de prijzen niet meer aangepast worden tot na de btw dagen. Die dagen zijn rond het laatste weekend van de maand.
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Kijk dan maar eens wat ze met de prijzen van de 5D2 in de webshop hebben gedaan. Was eerst <€1800 en nu €1999.
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Bedankt allen voor de reacties,
Ik hoop alleen dat jullie net zoveel tijd willen steken in het beantwoorden van mijn vraag als het niet beantwoorden van mijn vraag:

De vraag was:
"Nu vroeg ik mij dus af waar ik op moet letten bij zo'n camera? Het is een hoop geld voor mij en wil een miskoop zoveel mogelijk uitsluiten.
Maakt het veel uit of ik er eentje koop waarvan de garantie net 2-3 maanden is verlopen of vinden jullie dat er echt garantie op moet zitten (2-3 maanden minimaal)?

Ik hoop dat jullie voor mij wat tips hebben voor de aanschaf van een 5D mark ii, zodat ik mijn hobby naar een ander niveau kan tillen!

Groetjes Stephen!! "


Zouden jullie dus tips kunnen geven waar ik op moet letten bij de koop van een 2e hands 5D mk ii?
Sommigen hier denken dat ik aan het twijfelen ben over de aanschaf? Geen idee waarom...
Ik vraag ook niet wat ik het beste kan dan doen maar ik vraag om tips.
Uiteraard vind ik het erg fijn dat jullie met mij meedenken, maar ik ga gewoon een 2e hands 5D mk ii kopen.
Noem me maar eigenwijs ;)

Groet
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik zou met de verkoper afspreken dat de camera eerst bekeken wordt door een Canonservicedienst (of Rofarepair in Den Haag) voordat de koop definitief is.
De kosten voor jouw rekening.

Probeer er ook achter te komen waarom de 5DII aangeboden wordt.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
RemcoPhoto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2011 12:23
CONTACTCOLON

+1

Succes Stephen! 8)
5D MkII | 17-40 1:4L USM | 24-105 1:4L IS USM | 70-200 1:4L IS USM | 100 1:2.8L MACRO IS USM | 50 1:1.4 USM | 430EXII | Phottix Strato II | Sirui N-1204 + K-20X
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

stievie1 schreefCOLON Zouden jullie dus tips kunnen geven waar ik op moet letten bij de koop van een 2e hands 5D mk ii?
Sommigen hier denken dat ik aan het twijfelen ben over de aanschaf? Geen idee waarom...
Ik vraag ook niet wat ik het beste kan dan doen maar ik vraag om tips.
Uiteraard vind ik het erg fijn dat jullie met mij meedenken, maar ik ga gewoon een 2e hands 5D mk ii kopen.
Noem me maar eigenwijs ;)

Groet

Niemand probeert je van een 5D af te praten, niemand, niemand zegt dat je dat niet moet doen, alleen JIJZELF. Maar wij geven aan dat als je er een koopt of dat nu een nieuwe of 2e hands is, je dit gewoon slim moet doen en je niet moet laten leiden naar een lens+body combinatie die je eigenlijk niet wil omdat je 250 euro te weinig hebt.

Iedereen is het met je eens dat je een FF cam als de 5DMkII zou moeten nemen, maar dat je je niet moet ophangen dat jouw fotografie daardoor beter wordt en dat wij het je willen afraden. Wij raden je alleen uitstel van de totale wens uit in de vorm van of een body en volgende maand de lens ipv veel voor weinig.


Mbt tot garantie of niet. Ik koop veel 2e hands. Eigenlijk heb ik maar 3 bodies zelf nieuw gekocht, en dat allemaal omdat ik ook een soort van garantie gevoel wilde hebben. Zo heb ik mijn 7D gekocht bij Cameratools als 2e hands met idd weinig kliks en 24maanden garantie. Dat zegt niets want garantie op structurele fouten heb je altijd, als je maar een bon hebt. Andere gebreken zouden al eerder aan het ligt gekomen zijn en iets kan altijd stuk. Verder is het aantal kliks niet van belang of je garantie wilt of niet.

Maar je kunt in ieder geval terug met dat ding naar de winkel. Nadeel is dat ze vaak 2 a 300 euro duurder zijn op die manier dan op MP.

Maar ik zou als ik bruiloften ga doen, een opleiding ga volgen en je verhalen lees op je site toch voor een nieuwe gaan of een 2e hands via de reguliere kanalen en dus kom ik weer op mijn verhaal. Nieuw of 2e hands, kijk hoe hij eruit ziet en check net zoals bij een nieuwe cam of alles werkt. En koop hem dan ga nog een keer met je 1000D als primaire cam aan de gang verdien er geld mee ook probeer jij jezelf 70% onder de markt te verkopen tov beroepsfotografen, wat je zelf moet weten maar lijkt mij niet op je site moet gebruiken als verkoop argument behalve voor zeeuwse echtparen. :) En dan gewoon voor de EF 24-70L gaan en dan misschien idd een 85mm 1.8, 24mm en ene 50mm 1.4 70-200 f/2.8 enz enz. Maar niet alles in een keer.

Dat is de hollandse methode veel voor weinig en dus weinig voor relatief veel.

Maar kijk op fotoappratuur.nl, cameraland, cameratools, cameranu, en camera-express en fotokonijnenberg, de grote jongens die vaak en regelmatig goed spul terug krijgen en dus met garantie verkopen.

Echter het aantal 5DMkII's die nu terug komen zullen gering zijn en als de MkIII eind dit jaar op de markt gaat komen, ALS, dan zit er pas veel later een badge MkII's aan te komen. Ze moeten wel voorhanden zijn om MkII's retour te krijgen.

Dus vermoed ik dat je beter een nieuwe kunt kopen en met je 50mm f/1.8 kun je dan al heel mooi en creatief aan de haal. Ik zie zat fotografen die zelfs een 7D gebruiken en een analoge of 5DMkI gebruiken met een 50mm voor zw opnames binnen ed.

Maar ik ben benieuwd hoe je het op gaat pakken. Want volgens mij is iedereen bezig je te helpen als ik alle reacties lees. Niemand wil je de hoek in drukken. Maar nogmaals jou eigen reacties in het afgelopen jaar over waarom je iets wilt doen mij bij deze dermate als een leraar doen overkomen omdat ik denk dat je met een spaarvarken voor de Toys R Us staat zoals mijn zoontje van 6.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

boels069 schreefCOLONIk zou met de verkoper afspreken dat de camera eerst bekeken wordt door een Canonservicedienst (of Rofarepair in Den Haag) voordat de koop definitief is.
De kosten voor jouw rekening.
Als verkopende partij zou ik daar dus nooit mee akkoord gaan, wie brengt hem daarheen dan en wie draait er voor de kosten op?
Als je dan een gebruikte wilt kopen kun je zelf ook checken of alles naar behoren werkt, of er geen beschadigingen op zitten, en het belangrijkste; of je een goed gevoel bij de verkopende partij hebt.
Je intuïtie is bij dit soort deals meestal de belangrijkste indicator, vaak hoor je achteraf bij een miskoop dat de koper al het gevoel had dat er iets niet klopte.
Wanneer je gaat kijken nog geen beslissing nemen, eerst naar huis, een nachtje slapen en dan pas beslissen.
En, altijd samen met iemand die ook kennis van zaken heeft, die heeft er geen belang bij of je deze wel of niet koopt en is dus objectiever dan jijzelf bent, zo voorkom je dat je door hebzucht blind wordt voor gebreken.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Lezen: de kosten zijn voor de koper.

Als de camera en verkoper okay zijn dan is dit de beste oplossing als je zelf niet in staat bent om het aangebodene naar waarde te schatten.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ooooh Jaloers!! Een 5d mark II en ik ben al zo verliefd op mijn 5D mark I.

Pas op he? Je loopt de hele dag met een grijns rond, van oor tot oor. Mensen herkennen je niet meer, "die was zo depri toch altijd?", "nee hij heeft een Canon 5D mkII gekocht", man van de zorgverzekering: "echt? nou dan moeten we maar overwegen iedereen met depri kenmerken een 5D mkII te verschaffen, kost ie?" , "rond de 1700 euro", "nou maar doen he? Een pychiater kost meer. en nu hebben we de foto's nog".

Tweedehands zou ik alleen doen, voor dit soort bedragen via winkels als cameraland. Die geven tweede hands een jaar garantie.

En mocht je niet voldoende geld hebben voor de lens die je wilt hebben, dan ga toch even rood staan. Elke minuut dat je de lens niet hebt, kost je weer een minuut dat je foto's had kunnen maken.

Een gebruikelijke methode voor testen is:

goedgekeurd kosten koper
afgekeurd kosten verkoper.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Is dit wat ??

Gr Johan


http://www.fotoapparatuur.nl/Canon/Digi ... 41429.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@ EOSKOP: Da's 'n Mark I, de TS zoekt 'n Mark II.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

De prijs is zonder :!: body plus handgrip €800.
:shock:
Hans.
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Staat er een beetje onduidelijk :x

Deze Canon EOS 5D blijft bij mij in de kast liggen.
Mag dus weg.
Camera kan evt verkocht worden in combinatie met de Canon EF 24-105 f/4 IS lens. Prijs zonder body plus handgrip 800 euro. Samen met de 24-105 lens 1400 euro. Camera wordt geleverd met oplader en twee batterijen, handleiding en usb kabel.
Uiteraard kan de camera uitgebreid getest worden

??????????? Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Als je 2e hands gaat aanschaffen kan je in elk geval goed letten op beschadigingen aan het toestel, dat zegt iets over het gebruik.En uiteraard controleer je het hele toestel of alle knopjes werken enz. Het aantal clicks zou je (mogelijk) kunnen controleren. Vraag waarom het toestel wordt verkocht, soms lees je wel eens hele onzinnige redenen waarvan je meteen al achterdochtig wordt.
Controleer of er een factuur of rekening bij zit, vraag waar de camera is aangeschaft, check dit eventueel bij de winkel. Controleer of de verkoper voorkomt op de website van opgelichtopinternet.nl en kijk op stopheling.nl of het serienummer van de camera daar voorkomt. Als je het toestel gaat testen en bekijken, krijg je ook een indruk van de verkoper, alhoewel dat niet alles zegt. Als je het niet vertrouwt, doe het dan niet, zeg dat je er nog een nachtje over slaapt.
Neem een laptop mee en bekijk de foto's direct daarop om te zien of alles goed is en goed werkt.
Zo, weer een paar open deuren :mrgreen:
Verder kan je internet nog wat afstruinen op 'vaak voorkomende gebreken' of zwakke punten van het toestel of problemen waar anderen tegenaan gelopen zijn.
Zelf denk ik dat deze laatsten bijna niet voorkomen met een toestel uit de prof klasse van Canon maar zelf even googelen kan geen kwaad.

Ik heb mijn eerste toestel 2e hands aangeschaft bij Konijnenberg, dat gaf me toch wel een veilig gevoel, met garantie. Mijn 50D heb ik via MP, maar ook nadat ik het toestel uitgebreid had bekeken en getest en er een goed gevoel bij had.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Hi Road8!!!
Onwijs bedankt voor je reactie!
Hier kan ik zeker wat mee! :D

Dankje!! :)
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Graag gedaan :P

En had je deze al gelezen: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 5d%2Ctopic

gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar