Photoshop Elements licentie

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Klaas minder vaak
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2012 23:46

Hallo,

Ik wil Photoshop Elements 10 gaan aanschaffen en nu heb ik een vraag. Op het internet kan ik hem 't goedkoopst voor € 77,- krijgen en das is voor 1 gebruiker. Wil dat dan zeggen dat ik hem maar op 1 pc kan gaan gebruiken, of kan ik 'm ook zonder problemen op m'n laptop gaan installeren en zonder problemen gaan updaten enz. enz. ?

Alvast bedankt
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

De licentie van Adobe vertelt, ook bij Elements, dat JIJ het programma op een gewone PC EN op een laptop mag installeren. Dit omdat ze er vanuit gaan dat je het nooit beide tegelijk gebruikt. Ik heb ook mijn Photoshop CS5 en mijn Premiere Elements geinstalleerd op de PC en laptop. Dat mag, en dat kan.
Wanneer je ergens een derde versie installeert, dan kun je deze niet activeren. Dan moet je eerst een andere computer deactiveren. Zo kun je ook nog steeds overstappen naar bv. een nieuwe laptop.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Dexter202

Zijn daar algemeen geldende richtlijnen voor, of is dit een gevalletje Adobe? Is het echt expliciet 1 desktop en 1 laptop, of mogen het ook bijv. 2 laptops zijn?

Voor zover ik weet kun je via de Mac App Store alle programma's die je één keer koopt op al je macs installeren. Zou Adobe hierop een uitzondering maken, of zwichten voor de regels van Apple? Of heb ik het verkeerd begrepen en staat het in kleine lettertjes toch anders?
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

http://kb2.adobe.com/cps/195/tn_19592.h ... computers_
If you own, or are the primary user of, a single-user or volume license Adobe product that is installed on a computer at work, you can also install and use the software on one secondary computer of the same platform at home or on a portable computer. However, you may not run the software simultaneously on both the primary and secondary computers.

No more than one user can use a single-user license Adobe product.

For more information regarding Adobe's activation policy, including recent changes, see the Product Activation FAQ.
Kortom, volgens mij kan het zolang je het niet tegelijkertijd op beide computers laat draaien.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Klaas minder vaak
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2012 23:46

Geweldig, hartstikke bedankt voor de antwoorden :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar