1e portret

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Git
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2011 09:27
WoonplaatsCOLON Ekeren
CONTACTCOLON

Hallo,

Het eerste leuke portret van mijn vriend met zijn petekindje. Ik heb getracht om de foto een beetje een retro/old school effect te geven (eerste experimenten met Photoshop). Zelf ben ik zeer tevreden en vind het een leuke spontane foto.

Afbeelding
Simon & Pieter by GitVG, on Flickr

Wat vinden jullie?

Groetjes,
Githa
Canon 60D | EF-S 18-135MM F3.5-5.6 IS | EF 50MM F/1.8 | Flickr
“The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera.” ― Dorothea Lange
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Sorry maar ik moet iets minder enthousiast zijn. De retro look komt bij mij hier niet over. Het lijkt nu meer alsof de witbalans de weg kwijt was. :wink:
Het licht was bij deze foto ook niet helemaal optimaal zo te zien. Hiermee doel ik op de erg lichte plekjes vooral op het hoofd, de neus en de wang van de kleine. Aan de schaduwen te zien komt het licht recht van boven. Aan de scherpte van de schaduwen lijkt het alsof dit een spot in het plafond is geweest?
Het licht valt hierdoor niet heel erg natuurlijk wat zich vooral uit op het gezicht van je vriend. De schaduw op het voorhoofd, de verlichtte neus en de strakke schaduwen onder de ogen maakt het dat het licht niet lekker weg kijkt.
Maar hoe nu wel?
Deze foto is eigenlijk niet meer beter te maken en dat komt vooral door de lichtval. Die is er nu eenmaal en daar doe je niks aan. Opnieuw maken dus op een andere plek.
Wat betreft de retro look zou ik jou was eens ff googlen (als je dat al niet gedaan hebt) naar tutorials voor photoshop. Hierin leggen ze je stap voor stap uit wat je precies kunt doen om een bepaalde look te krijgen.
Gebruikers-avatar
Git
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2011 09:27
WoonplaatsCOLON Ekeren
CONTACTCOLON

Hmm zo had ik het nog niet bekeken :-).

Inderdaad een spot in het plafond ... gohja de foto was eerder in een spontane bui getrokken al spelend, dus niet veel rekening gehouden met de lichtinval. Foutje van een beginner ... maar zal er in ieder geval de volgende keer wel op letten!

En ik zal inderdaad misschien nog iets beter moeten opletten bij de tutorials van Photoshop :-) misschien was ik iets te overenthousiast met mijn resultaat. Eerste keer aan het prullen met Photoshop dus ook nog steeds beginnend.

Bedankt voor de commentaar ik hou er in het vervolg zeker rekening mee.
Canon 60D | EF-S 18-135MM F3.5-5.6 IS | EF 50MM F/1.8 | Flickr
“The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera.” ― Dorothea Lange
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

ik vind de ogen van de grote jongen beetje freaky overkomen.
vind ook de kleur van de foto niet mooi.
ook oogt de foto niet helemaal scherp
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Het eerste wat ik ook dacht was dat de witbalans de weg kwijt was.. :D
Sushi heeft al het nodige al gemeld, lekker blijven oefenen dan komt het vanzelf goed!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar