Wel of geen Falcon Eyes?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
phantom45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 22:00
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ik ben in de grote zoektocht naar 500W studio flitsers.
Nu ben ik nog steeds een hobby bob, dus budget is ook niet tot in de hemel zo veel.

Maar heb nu een set van 2 gezien van het merk Falcon eyes.

Alleen nu begint het twijvellen.

Er is een groep die zegt troep!
Maar ook een groep die zegt goed spul, voor de hobby.

Wat is nu de ''waarheid'' zover daar wat over te zeggen valt?
Canon 5D III/Canon Eos7D/Canon 15-85 IS/Canon 70-200 f4/Canon 50mm 1.8/Canon 24-105 f4/Canon speedlight 430EX
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ook bij Falcon Eyes heb je verschillende prijsklassen met de daarbij verschillende kwaliteiten. Welke had je dus precies op het oog?

Je hoort inderdaad verschillende verhalen, maar volgens mij is dat ook vooral vanwege de verschillende types die ze hebben. De goedkoopste setjes (maar die gaan volgens mij niet tot 500W) zijn prima voor incidenteel gebruik, en dan kan prima zijn natuurlijk, afhankelijk van je budget en precieze wensen
Gebruikers-avatar
phantom45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 22:00
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Heb het oog op deze set : Falcon Eyes Studioflitsset TEK-2500 Digitaal - 290068

Gekke is dat ik op de diverse site's allemaal extreem andere prijzen tegen kom ook. en de meeste met softbox erbij van 60x80 maar ook van 80x100 en heb er ook gezien waarbij staat basis reflector mee geleverd, dat staat ook niet overal.
Dus omschrijvingen ook verwarrend.
Want ik ga er vanuit dat het een set van Falcon Eyes zelf is dus je zou denken allemaal gelijk.
Canon 5D III/Canon Eos7D/Canon 15-85 IS/Canon 70-200 f4/Canon 50mm 1.8/Canon 24-105 f4/Canon speedlight 430EX
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

linkje?
Gebruikers-avatar
phantom45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 22:00
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Even de eerste uit de favo lijst gepakt, maar dit is de set : http://studioartikelen.nl/prostudio/ind ... cts_id=145" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon 5D III/Canon Eos7D/Canon 15-85 IS/Canon 70-200 f4/Canon 50mm 1.8/Canon 24-105 f4/Canon speedlight 430EX
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik heb mijn setje nu 6 jaar uit het hoofd 250 watt geloof ik... dus ook voor hobby alleen, en ik kan er alleen maar tevreden over zijn.
Mijn set word na gebruik iedere keer weer afgebroken (helaas) en hij ziet er nog steeds netjes uit en geen mankementen.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

Ik heb ook een set van Falcon Eyes. Ik ben zeer tevreden. Alleen hun achtergrond systeem is wat wiebelig. Verder ben ik een zeer tevreden gebruiker.
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
Gebruikers-avatar
mmuetst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 09:56
CONTACTCOLON

Misschien eens vergelijken met de Calumet Genisis 400
Ik heb deze set en heb daar later kwalitatief zeer goede (en betaalbare) octobox van FalconEyes bij gekocht (met je juiste speedring). Deze set is zeer prettig in te stellen en de kop voelt heel solide aan aan.
De Kop komt alleen met een plu, maar deze is wel multi funtioneel (je kunt deze als reflectie gebruiken maar ook door heen schieten) en ik gebruik deze ook voor mijn strobist werk.
Groeten Michael
Meer Strobist nieuws op metjegelaatopdegevoeligeplaat.blogspot.nl
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Mijn koppen zijn van Jinbei (MSN Serie) en daar ben ik erg tevreden mee. Heel erg consequent wat betreft witbalans en intensiteit. Te koop bij fotokonijnenberg. Misschien ook nog een optie?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar