Rugzakken topic

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Smets.lennert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 19:19

Hallo allemaal,

omdat mijn zoekknop geen dergelijke topics aanbied presenteer ik u:

HET RUGZAKKEN TOPIC

Just kidding!

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een dergelijke tas, na lang zoeken en veel nuteloze dingen gekocht te hebben ben ik het toch wel aardig beu.
ik heb al van alles gehad, een canon heuptas, en neustas, trollies, .. noem maar op. ik hoorde laatst van een klant (ik werk in een camera-multimediazaak) dat hij erg tevreden was van een rugzak. van iemand anders hoorde ik dan weer niets als gevloek. hebben jullie hier enige ervaring mee?

ik ben toch zeker op zoek naar een rugzak waar het volgende in kan:

- 1 body's
- 3-4 lensen
- flash
- een hoop rotzooi
- laptop? (niet noodzakelijk, maar minstens 17")
- en wat plaats voor persoonlijk materiaal

er zou toch zeker genoeg plaats moeten over zijn voor "normale" spullen. ik ga namenlijk met school op reis naar rome en moet dan alles meesleuren. maar zou toch ook wel wat andere spullen ( eten, drinken, ..) erin moeten krijgen.

heeft iemand suggesties?

ps. ik ben niet zo voor die slingshot rugtassen. liefst een met 2 straps!
de looks spelen natuurlijk ook een rol. ik loop liever niet met een bananendoos op men rug door italië :D
Laatst gewijzigd door 1 op Smets.lennert, in totaal 27 keer gewijzigd.
A photograph is a secret about a secret. The more it tells you. the less you know.

500D + grip / Canon EF 70-200 L f/4 USM / Canon EF 28-105 USM / Canon 18-55 IS / Canon 55-250 IS / Tamron 10-24 / Canon 320 EX
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Ik heb pas een Clik Elite CE500BK Pro Express rugzak gekocht.
Ik ben er erg blij met mijn rugzak. Op dit moment zit alles er in wat in mijn ondertekening staat op de tele na maar die ruimte is er ook en er is ook ruimte over.
Daarnaast ook ruimte voor kleine dingen, laptop en nog een vak. rits afschermer binnen in tegen water. borst band en middel band. Ook is er ruimte voor een statief op te hangen en voor drinken aan de buiten kant. Je heb hem ook met regen hoes maar die hadden ze niet in mijn kleur. kosten 170 euro de grote is 30 duurder.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Smets.lennert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 19:19

bedankt voor je snelle reactie! maar hij ziet er mij toch te klein uit! + 15" laptop.
lowerpro heeft nu enkele modellen heeft hier iemand ervaring mee?
A photograph is a secret about a secret. The more it tells you. the less you know.

500D + grip / Canon EF 70-200 L f/4 USM / Canon EF 28-105 USM / Canon 18-55 IS / Canon 55-250 IS / Tamron 10-24 / Canon 320 EX
Anoniem 3

Denk ik toch dat je voor al dat spul bij een TROLLEY 8) :lol: uitkomt. Die roze lijkt me heel geschikt. Lijkt totaal niet op een bananendoos en je hebt meteen beet bij die mooie Italianen. :lol: :lol: Die kunnen dan mooi als sjouwer fungeren.

Of je moet wel een heel sterk onderbouwde rug hebben....

Toe maar:
2 body's
4 objectieven
1 17" laptop (+extra accu??)
+ nog een voorraad eten voor een week?
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 3, in totaal 27 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Nu weet ik niet hoe jij zoekt, maar met cameratas als zoekopdracht kreeg ik toch =18&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken]genoeg resultaten om je de rest van de avond te vermaken. Ik zou je dan ook willen adviseren om je eerst nog wat verder in te lezen. Een cameratas is zo persoonlijk, daardoor is het erg moeilijk om een kant en klaar advies te geven.

In elk geval heb je voor jezelf al je eisenpakket klaarliggen. Als je dat allemaal in 1 rugzak mee wilt nemen, besef dan wel dat je een behoorlijk zware rugzak bij je gaat dragen. Als je een hele dag door Rome mag lopen met dat gewicht op je rug in de brandende zon ben je waarschijnlijk niet blij.. Als het je er vooral om te doen is om je spullen bij elkaar te kunnen bewaren en je per trip een deel eruit mee neemt wordt het alweer een ander verhaal.

Een goeie site waarin je makkelijk kan bekijken welke tassen voor jouw inhoud geschikt zijn is http://www.cambags.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Smets.lennert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 19:19

gvasseldonk schreefCOLONDenk ik toch dat je voor al dat spul bij een TROLLEY 8) :lol: uitkomt. Die roze lijkt me heel geschikt. Lijkt totaal niet op een bananendoos en je hebt meteen beet bij die mooie Italianen. :lol: :lol: Die kunnen dan mooi als sjouwer fungeren.

Of je moet wel een heel sterk onderbouwde rug hebben....

Toe maar:
2 body's
4 objectieven
1 17" laptop (+extra accu??)
+ nog een voorraad eten voor een week?
Ik ga toch maar passen voor deze keer, roze past niet echt bij mijn oogjes :D
mischien moet ik toch maar wat minder ering proberen te stoppen, een vooraad eten voor een halve week bijvoorbeeld.
Rocker schreefCOLONNu weet ik niet hoe jij zoekt, maar met cameratas als zoekopdracht kreeg ik toch =18&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken]genoeg resultaten om je de rest van de avond te vermaken. Ik zou je dan ook willen adviseren om je eerst nog wat verder in te lezen. Een cameratas is zo persoonlijk, daardoor is het erg moeilijk om een kant en klaar advies te geven.

In elk geval heb je voor jezelf al je eisenpakket klaarliggen. Als je dat allemaal in 1 rugzak mee wilt nemen, besef dan wel dat je een behoorlijk zware rugzak bij je gaat dragen. Als je een hele dag door Rome mag lopen met dat gewicht op je rug in de brandende zon ben je waarschijnlijk niet blij.. Als het je er vooral om te doen is om je spullen bij elkaar te kunnen bewaren en je per trip een deel eruit mee neemt wordt het alweer een ander verhaal.

Een goeie site waarin je makkelijk kan bekijken welke tassen voor jouw inhoud geschikt zijn is http://www.cambags.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
OEPS :oops:

precies toch niet helemaal goed gekeken dan! Mijn excuses ;)
Heb inderdaad niet echt stilgestaan bij het gewicht van dat ding dan. mischien toch wat uit het lijstje schrappen, bedankt voor de links en de hulp alvast :D

welke tassen gebruiken jullie zoal?
A photograph is a secret about a secret. The more it tells you. the less you know.

500D + grip / Canon EF 70-200 L f/4 USM / Canon EF 28-105 USM / Canon 18-55 IS / Canon 55-250 IS / Tamron 10-24 / Canon 320 EX
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Smets.lennert schreefCOLONbedankt voor je snelle reactie! maar hij ziet er mij toch te klein uit! + 15" laptop.
lowerpro heeft nu enkele modellen heeft hier iemand ervaring mee?
daarom zeg ik ook je heb ze ook groter.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Smets.lennert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 19:19

Claudia007 schreefCOLON
Smets.lennert schreefCOLONbedankt voor je snelle reactie! maar hij ziet er mij toch te klein uit! + 15" laptop.
lowerpro heeft nu enkele modellen heeft hier iemand ervaring mee?
daarom zeg ik ook je heb ze ook groter.
ik moet echt eens nadenken over een brilletje! Bedankt!
A photograph is a secret about a secret. The more it tells you. the less you know.

500D + grip / Canon EF 70-200 L f/4 USM / Canon EF 28-105 USM / Canon 18-55 IS / Canon 55-250 IS / Tamron 10-24 / Canon 320 EX
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

bril is niet nodig ik ben het woord groter vergeten :oops:
vrouw eigen denken verder dan ze zijn.
en bij wat jij wilt kost een lowerpro al dik 250......ik weet niet wat je uit wilt geven.
En moet hij waterdicht zijn? maak er dan maar minimaal 350 van.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Smets.lennert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 19:19

Claudia007 schreefCOLONbril is niet nodig ik ben het woord groter vergeten :oops:
vrouw eigen denken verder dan ze zijn.
en bij wat jij wilt kost een lowerpro al dik 250......ik weet niet wat je uit wilt geven.
En moet hij waterdicht zijn? maak er dan maar minimaal 350 van.
aangezien ik niet van plan ben om ermee te gaan zwemmen is dit niet nodig nee :D
heb het ook al gemerkt dat ze verdraaid duur uit de hoek komen. had net een mooie gevonden alles erop en eran lekker ruim paste alles in, prijs: 489.99€ :|
A photograph is a secret about a secret. The more it tells you. the less you know.

500D + grip / Canon EF 70-200 L f/4 USM / Canon EF 28-105 USM / Canon 18-55 IS / Canon 55-250 IS / Tamron 10-24 / Canon 320 EX
Gebruikers-avatar
robfzr1000
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2007 10:33
WoonplaatsCOLON Limbricht

Heb pas de Dakine reload backpack gekocht, en echt prima. Ik kom van een slingshot 300 af, maar dit was het toch niet helemaal.
Ik heb de rechtse
http://www.flickr.com/photos/jbergdoll/3393414970/
Body's, glas en ander spul
Gebruikers-avatar
Smets.lennert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 19:19

ziet er wel netjes uit! wist niet dat dakine ook zulk materiaal had!
A photograph is a secret about a secret. The more it tells you. the less you know.

500D + grip / Canon EF 70-200 L f/4 USM / Canon EF 28-105 USM / Canon 18-55 IS / Canon 55-250 IS / Tamron 10-24 / Canon 320 EX
Gebruikers-avatar
robfzr1000
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2007 10:33
WoonplaatsCOLON Limbricht

Wist ik ook niet tot een paar weken geleden, hier nog wat info:
http://www.backcountry.com/dakine-reloa ... -2900cu-in Exact die van mij
http://www.youtube.com/watch?v=EpRXqONt ... 343B830BA0Ik heb het idee dat die van mij nog iets groter is, mijn 17.3" laptop kan er net niet in (op 1 cm na)
Body's, glas en ander spul
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

http://www.google.nl/products/catalog?h ... CFwQ8wIwAQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien iets voor je?? :)
ik heb de 300.. meer dan tevreden hierover ;)
over het voedsel wat je mee wilt nemen weet ik niet of je hiermee ver komt..
maar je kunt toch ook ipv 2x per week 3x per week naar de winkel om 'n broodje te halen?
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Smets.lennert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 19:19

robfzr1000 schreefCOLONWist ik ook niet tot een paar weken geleden, hier nog wat info:
http://www.backcountry.com/dakine-reloa ... -2900cu-in Exact die van mij
http://www.youtube.com/watch?v=EpRXqONt ... 343B830BA0Ik heb het idee dat die van mij nog iets groter is, mijn 17.3" laptop kan er net niet in (op 1 cm na)
ziet er echt wel netjes uit!
Billie-90 schreefCOLONhttp://www.google.nl/products/catalog?h ... CFwQ8wIwAQ

Misschien iets voor je?? :)
ik heb de 300.. meer dan tevreden hierover ;)
over het voedsel wat je mee wilt nemen weet ik niet of je hiermee ver komt..
maar je kunt toch ook ipv 2x per week 3x per week naar de winkel om 'n broodje te halen?
hmm had deze inderdaad al eens gezien, heb alleen bang dat ik er niet alles in ga krijgen. even verderzoeken dan :D
A photograph is a secret about a secret. The more it tells you. the less you know.

500D + grip / Canon EF 70-200 L f/4 USM / Canon EF 28-105 USM / Canon 18-55 IS / Canon 55-250 IS / Tamron 10-24 / Canon 320 EX
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Een rugzak is idd zeer persoonlijk en de beste tip is al gegeven, neem je gear mee naar een goeie winkel en pas, meet en bekijk het daar.
Ik heb zelf de 250 van Lowepro, ben er zeer tevreden over.
Echter deze heeft geen regenhoes en is niet waterdicht. Ruimte is er meer dan voldoende, ook voor een grote laptop. Het bovenste gedeelte is voldoende voor je kleine spulletjes en een broodje. Het onderste gedeelte is ruim genoeg voor een body met aangekoppelde tele, een stuk of 2 tot 3 objectieven en een flitser.

linkje: http://products.lowepro.com/product/Fas ... 086,14.htm
Laatst gewijzigd door 1 op Road8, in totaal 28 keer gewijzigd.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik gebruik al een jaar de Lowepro Mini Trekker AW, met daarin de 60D, 100400mm, 17-55mm, 50mm, 60 mm, 10-22mm, 320EX, en nog een heleboel kleine zooi. Heerlijke rugzaak, waarop je ook nog eens je statief mee kunt nemen. Alleen een grote laptop wordt lastig, hij heeft geen echt laptopvak, als je ;m mee wilt nemen zou dat in het voorvak moeten.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Smets.lennert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 19:19

damn wat is dit moeilijk! ik kan gewoon niet vinden wat ik zoek!
A photograph is a secret about a secret. The more it tells you. the less you know.

500D + grip / Canon EF 70-200 L f/4 USM / Canon EF 28-105 USM / Canon 18-55 IS / Canon 55-250 IS / Tamron 10-24 / Canon 320 EX
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Dé ideale tas bestaat dan ook niet. Je zult in de praktijk toch zien dat je de ene keer een andere tas nodig hebt dan een andere keer. Ik heb zelf ook meerdere rassen afhankelijk van gelegenheid en doel
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Hebben de meeste van jullie ook een grip aan de camera zitten? Want dan wordt het al weer anders volgens mij.

Ik moet ook op zoek naar een nieuwe in mijn huidige past de camera met grip nl niet optimaal. Ik neem inderdaad bij het uitzoeken wel alles mee en pas te plekken.

Wat betreft de regenhoezen, bij een bever sport of Perry sport kun je losse hoezen kopen voor rugzakken misschien een tip?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar