Mijn eerste foto's met mijn 5D mark ii!! :)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Volgens reglement ook niet verplicht, hoewel meestal wel gebruikelijk.
Nog een verduidelijking:
Tussen Show- en Testcase bestaat geen hiërarchie. Beide secties dienen een ander doel. De crew zal een actief verplaatsingsbeleid gaan voeren. Een verplaatsing van foto’s vanuit Showcase naar Testcase is echter geen degradatie; andersom is het geen promotie.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Maar met een linkje kunnen we wel op of aan merkingen maken. Nu kan ik niet waarnemen waar de scherpte ligt en dus of het juiste DOF geslecteerd is ed. De foto heeft nu restrictie van 900 pixels breed, maar de hoogte er nu dus zo laag dat je eigenlijk niet kunt beoordelen of ik moet de foto op mijn TV gaan bekijken.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

stievie1 schreefCOLONTja Karin115 en de rest van de crew hebben hem verplaatst .. wist niet dat er bepaalde nieuwe moderators bij waren gekomen :mrgreen: ...
Niet naar bedoelt maar ik zag een foto van boer zoekt vrouw in snapshots (showcase) ... ??? Lijkt mij dan wel terecht dat mijn daar ook mag blijven staan...
Gebeuren steeds vreemdere dingen op het forum jammer genoeg.
Allereerst is het een beetje flauw om dit op de persoon te gaan spelen, Stephen, alsof Karin hier alleen in handelt. Daarnaast is zij ondertussen al een half jaar een moderator, en is er dus zeker geen spraken van bepaalde nieuwe moderators. En naar mijn weten heeft dit toch lang genoeg prominent op de portal gestaan om het te kunnen weten ;)

Verder, de onderverdeling op het forum is nog altijd eerst showcase/testcase en daarna pas de verschillende subcategorieën. SC/TC is dus het eerste criterium, en zoals Pieter ook al citeerde vallen de eerste foto's van een nieuwe camera daar in eerste instantie ook onder.
Jouw startpost zegt het zelf ook al:
Toen ik op de terug weg was na aanschaf van de camera kwam ik een mooi plekje tegen en heb ik even een foto gemaakt
Dit komt toch duidelijk over als een snelle test met je nieuwe spullen, en ja.. dat kan je je inderdaad een snapshot noemen ook... maar dan kom ik weer terug bij mijn opmerking hierboven... eerst SC/TC, dan pas de onderverdeling daarin. Nu geef ik toe dat het forum hier ook schuld betreft, want de huidige onderverdeling zorgt ook voor die onduidelijkheid, immers heb je onder testcase geen snapshots. Daarom wordt er achter de schermen ook al een tijdje gewerkt om die beide categorieën gelijk te trekken, en het was de bedoeling dat dat al verwerkt was, maar helaas zorgden omstandigheden ervoor dat dit nu nog niet gedaan is.

Claudia007 schreefCOLONaha oke. Normaal plaats je in het topic een melding dat het topic verplaatst is en een PB maar iedereen doet het weer anders.
Dit is ook exact de werkwijze zoals hij in de richtlijnen besproken staat, de TS krijgt een PB, hierover hoeft geen melding in het topic zelf te worden gedaan (kan wel natuurlijk als de omstandigheden daarom zouden vragen). Dit is altijd al de werkwijze geweest op EOSDigitaal, dus ik weet niet welke contextsetting van 'normaal' je bedoelt?

Overigens nog als aanvulling een citaat uit het moderatorbeleid
De leden van de crew doen hun uiterste best om de gang van zaken in goede banen te leiden. Soms gaat dit weleens mis, of ontstaan er onduidelijkheden. Wanneer men op- of aanmerkingen heeft, hetzij op het beleid of over concrete zaken, dan is contact hierover alleen toegestaan via een persoonlijk bericht aan de crew, via crew@eosdigitaal.nl
Publieke discussies in topics of posts over beleid en de toepassing ervan worden niet getolereerd, zullen worden verwijderd en zullen resulteren in een waarschuwing aan de betreffende gebruiker.
Verdere onvredes hierover kan je dus via de mail of PB met de crew uitpraten, reacties hierover in dit topic zullen worden verwijderd.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Je wilt op/aanmerkingen, bij deze dan;

- nadruk van de foto ligt met name op het landschap en de lucht. Persoon komt op mij dan ook wat 'overbodig' over in de foto. Of zou iemand moeten zijn die bij het landschap past (visser, boswachter oid, met meer onopvallende kleding).
- Lucht is dichtgelopen (is al genoemd)
- Rechts onder zit een tak die ik had weggekloond
- de horizon lijkt ongerelmatig te lopen. Een lichte bolling vind ik persoonlijk niet storend, maar een zigzagbeweging wel.

Ik vind het leuk voor je dat je een mooie nieuwe combo hebt overigens, maar ben het wel eens dat dit niet in de showcase hoort. No offence trouwens hoor, weet zeker dat er nog platen van je gaan komen die dat wel zijn :)
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik wil hem groter zien, daarnaast; ik heb een flickr pro account, ik wil hem wel even online voor je zetten zodat mensen hem beter kunnen beoordelen.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Fredvdlouw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2010 22:48
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Je kan hem toch gewoon met een link op je eigen website zetten, daar heb je 2.5 Gb tot je beschikking en kan je foto vast wel ergens bij gezet worden als je hem groter wilt laten zien.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Door de verhouding wordt hij een beetje klein voor't oog. Ik zou niet te zwaar tillen aan de verplaatsing; waarschijnlijk zeg je na 2 jaar oefenen met deze camera dat dit idd een testcase-foto was, en blaas je iedereen in showcase weg met epische foto's van deze camera..Het werk wat je gedaan hebt met stitchen en nabewerken is natuurlijk te prijzen, maar ik vind de afgesneden persoon wel wat storen, als die erop stond en net wat meer diepte erin (door iets op de voorgrond/middel/achtergrond) zou'ie voor mij nog beter zijn. Ik wil je heel veel plezier met je camera wensen; kleine jaloezie kan ik niet onderdrukken helaas :)
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar