Foto NL elftal

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Even kijken of hier iemand is die mij kan helpen. Voor een kennis van mij ben ik op zoek naar een redelijk recente teamfoto van het NL elftal. Bedoeling is dat deze ongeveer 500 x gereproduceerd gaat worden voor een ansichtkaart. Daar staat een vergoeding tegenover, (niet sky-high, wel redelijk)
Iemand??
Gr, Jan Piet
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Je beseft hopelijk wel dat het zo niet werkt.... gebruik zoals jij zou willen is niet toegestaan zonder toestemming, en die ga je niet krijgen.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Gewoon 500 bestellen bij de KNVB?
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

De kans dat je hier op het forum een fotograaf aantreft die zelf een teamfoto van het NL elftal geschoten heeft lijkt me redelijk klein, aangezien dergelijke officiele persmomenten maar voor een zeer beperkt aantal fotografen zijn. De rechten van die foto's liggen dan ook daar, en je zal dus bij zo'n fotograaf aan moeten kloppen met de vraag of je zijn foto mag gebruiken en welke vergoeding hij ervoor wil.
Gebruikers-avatar
Bastie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2008 15:02
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Tenzij het het NL-team klootschieten of duivenfokken betreft!
16-35/2,8 | 35/1,4 | 50/1,4 | 85/1,2II | 70-200/2,8 IS | 135/2 | TS 45/2,8

contemporary Dutch flower still life photography - http://www.basmeeuws.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Bastie schreefCOLONTenzij het het NL-team klootschieten of duivenfokken betreft!
Doet men die dingen ook in teams van 11? :P
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Ik besef terdege dat de kans klein-achtig is dat 1 van de EOS fotografen bij zo'n persmoment aanwezig is geweest, maar dat wil niet zeggen onmogelijk. Dat er rechten op dergelijke foto's berusten moge zeer duidelijk zijn. KNVB is uiteraard een optie die we kennen, maar wil eerst eens peilen of er hier iets te vinden is. Soms gun je mensen wat meer als organisaties zeg maar..... 8)
Gr, JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
beekwilder
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2010 21:05
WoonplaatsCOLON Rosmalen

Misschien een rare opmerking....
Maar indien ik zoek op google/afbeeldingen dan kom ik allerlei foto's tegen van het nederlands elftal, ook in goede kwaliteit.

Is het geen optie dat je zo'n foto download? Het lijkt me gewoon vrij te gebruiken.

Groeten,

Sasa Beekwilder
ronhui

Je hebt niet alleen met auteursrecht te maken, maar ook met portretrecht en dat ligt bij de spelers zelf of bij de KNVB (waarschijnlijk wanneer ze in dienst van de KNVB spelen)
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

De KNVB heeft begin dit seizoen brieven verstuurd over het verkopen van foto's voor dit soort dingen ivm het schenden van portretrechten. Ik mag nog niet eens meer een afdruk laten maken en verkopen voor bij iemand aan de muur. O.a. het persbureau waar ik voor schiet is compleet gestopt met verkoop aan particulieren
Ik denk niet dat je snel iemand zult vinden, buiten de officiele kanalen om misschien.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Beekwilder schreefCOLON Is het geen optie dat je zo'n foto download? Het lijkt me gewoon vrij te gebruiken.
Dat het op internet vrij te vinden is, wil nog niet zeggen dat je het ook maar zomaar mag gebruiken natuurlijk!
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Bel gewoon de KNVB even, dan weet je meteen alles.

Bovendien wil het waarom ook nog wel eens helpen. Als het om een commercieel iets is, dan moet je gewoon betalen, want je doel is geld verdienen. Gaat het bijvoorbeeld, ik neem een uithoek; om een wens van een ziek kind, dan gelden andere normen.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Rocker schreefCOLON
Beekwilder schreefCOLON Is het geen optie dat je zo'n foto download? Het lijkt me gewoon vrij te gebruiken.
Dat het op internet vrij te vinden is, wil nog niet zeggen dat je het ook maar zomaar mag gebruiken natuurlijk!
Lijkt mij érg duidelijk mbt portretrecht en vooral auteurs/ afbeeldingsrechten. Zelf zou je toch ook niet blij zijn als iemand waar dan ook beeldmateriaal van je download en vervolgens daar iets mee onderneemt?
Dus downloaden voor eigen gebruik is (wellicht) prima, vermenigvuldigen en laat staan commercieel gebruiken iets wat zeer terecht aangepakt kan worden!

Overigens,nog zo'n hardnekkig misverstand: of je nu wel of niet je naam, copyright tekentje enz plaatst: als jij kan aantonen dat het jouw foto of een deel van jouw foto is ben jij altijd houder van de rechten! (dat was je al, maar soms moet je blijkbaar even op je strepen gaan staan in de wereld die denkt dat alles maar gratis en downloadbaar is zolang het foto's en muziek betreft) Het plaatsen van je naam / bedrijfsnaam is eigenlijk iets wat het gemakkelijker maakt om met de maker / eigenaar in contact te komen voor geïnteresseerden. Heel bot gezegd is dat alles wat de achterliggende reden is van watermerken enz.

Gr, JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

fotojeroen schreefCOLONDe KNVB heeft begin dit seizoen brieven verstuurd over het verkopen van foto's voor dit soort dingen ivm het schenden van portretrechten. Ik mag nog niet eens meer een afdruk laten maken en verkopen voor bij iemand aan de muur. O.a. het persbureau waar ik voor schiet is compleet gestopt met verkoop aan particulieren
Ik denk niet dat je snel iemand zult vinden, buiten de officiele kanalen om misschien.

Kijk, dat zijn antwoorden waar ik véél aan heb. Eigenlijk was je een van de personen waar ik mijn (kleine) hoop op had gevestigd. Datw ordt dan gewoon een rondje KNVB. Duidelijk.
Gr, JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

PanzerFaustNL schreefCOLONBel gewoon de KNVB even, dan weet je meteen alles.

Bovendien wil het waarom ook nog wel eens helpen. Als het om een commercieel iets is, dan moet je gewoon betalen, want je doel is geld verdienen. Gaat het bijvoorbeeld, ik neem een uithoek; om een wens van een ziek kind, dan gelden andere normen.
We gaan dus zoals gesteld naar de KNVB, benieuwd welke prijs er aan hangt...
Gr, JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Succes, ben benieuwd of de KNVB mee werkt! Laat je het nog weten? :)
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik denk dat het ook belangrijk is waar je foto's voor gaat gebruiken. 500 kaarten is natuurlijk geen giga-aantal en zijn deze alleen maar voor huis/tuin en keuken (lees prive) gebruik dan zou ik niets vragen. Het antwoord van de KNVB is wel te raden denk ik, dan zal je moeten gaan betalen (als je al toestemming krijgt)

Ben wel benieuwd wat hier uit gaat komen als je de KNVB belt.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Rijk schreefCOLON...dan zou ik niets vragen....
dat heet in gewoon Nederlands "jatten"

500 kaartjes voor privegebruik??? 500 is best wel veel voor privegebruik. Behalve als het om bedrukt wc papier gaat, maar dat is over het algemeen wat zachter dan een ansichtkaart :lol:
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

eos4all schreefCOLON
Rijk schreefCOLON...dan zou ik niets vragen....
dat heet in gewoon Nederlands "jatten"

500 kaartjes voor privegebruik??? 500 is best wel veel voor privegebruik. Behalve als het om bedrukt wc papier gaat, maar dat is over het algemeen wat zachter dan een ansichtkaart :lol:
:-) komt wel overeen met mijn persoonlijke mening over voetbal in't algemeen :D :twisted:
Zoals in de 1e post aangegeven: betalen is geen probleem, maar 't moet wel redelijk blijven. Wordt vervolgd!
Gr, JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

eos4all schreefCOLON
Rijk schreefCOLON...dan zou ik niets vragen....
dat heet in gewoon Nederlands "jatten"

500 kaartjes voor privegebruik??? 500 is best wel veel voor privegebruik. Behalve als het om bedrukt wc papier gaat, maar dat is over het algemeen wat zachter dan een ansichtkaart :lol:
Ik snap je punt en je hebt ook gelijk :wink: 500 is inderdaad wel een beetje veel.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar