Elfstedenkoorts

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Wil steeds meer en meer fotograferen en ook dlen ineens...
Vanavond mijn favoriete object wéér gefotografeerd omstandigheden zijn altijd anders en heb al zó veel falen achter de rug.
Ook nu weer... Had mijn Metz metblitz 50af mee want die is wat sterker denk ik dan mijn andere 2 canon 430 speedlites.
Met als doel ijs/sneeuw + eventuele schaatsers mooi uit te lichten met de Waterpoort als achtergrond.
Bij de eerste serie shots zie ik dat ie wel is afgegaan al was het bereik amper. Vele shots later kwam ik er toch wel (weer) achter dat in deze omstandigheden die iso omhoog moest. Maar heb denk ik daarna mijn flitser niet meer af zien gaan. Tenminste het is niet te zien aan mijn foto's... Jammer Jammer... Want na 'n uurtje pielen werd het mij té koud en koos ik het hazenpad.

Wil het toch ff delen want met de eventuele 11-Stedentocht aanstaande wordt het daar veels te druk :S

Bedankt voor het kijken reacties en tips altijd welkom :)

27094

Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Met jouw verhaal erbij krijg ik de indruk dat je de getoonde gebouwen hebt ingeflitst. Ik denk dat je dat niet bedoelde...
Eindelijk weer een tocht, lijkt me geweldig. Om te kijken dan hè!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Voor mij gevoel staat hij een beetje scheef. Dan kijk ik vooral naar de waterpoort
Ik was denk iets naar rechts gaan staan Dan had ik zowel de poort, de maan en het verlichte schip in zijn geheel op de foto gehad. Verder vind ik de belichting van deze foto wel in orde.

groet
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Anoniem 3

Jammer dat je de camera een beetje omhoog hebt gericht.
Daardoor staat alles scheef op de foto.

Het onderwerp vind ik wel leuk en goed gekozen.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Leuke lokatie maar ik zou iets meer aandacht besteden aan je compositie. Even wachten tot de auto over de brug is bijvoorbeeld en ik denk dat de hele boot ook beter over komt aan de linker kant.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Bedankt voor jullie reacties..
@Beasar: ingeflitst? heb nog niet veel verstand van het flitsen maar probeer gewoon maar wat de effecten ervan te ervaren.
@Peter: ruimte aldaar is beperkt en ik wilde inderdaad het schip, waterpoort én maan in beeld + ook eventuele schaatsers. in beeld. Bij deze foto zat ik op 23 mm. Ik kon niet verder want alles daar is al zo schots en scheeft zo oud daar.
@gvasseldonk: inderdaad je hebt gelijk. Ik was té gefocussed op de maan en dat heeft me geforceerd op het ijs te gaan staan en 'm omhoog te richten. Heb geen enkele strakke genomen zonder maan zonde! Bedankt voor het opmerken.
@Rijk: bij het selecteren van de te bewerken foto kijk ik eerst naar scherpe en lichtsterkte. Dan kijken ik of het een aangenaam beeld is maar bij dit laatste moet ik gewoon kritisch zijn want je hebt helemaal gelijk!

Ik heb 2 nieuwe bewerkingen:

1.

27121

2.

27120

BUTTON_POST_REPLY

Terug naar