extra zender/ontvanger set?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik gebruik op mijn Linkstar (400W) studioflitsset een draadloze zender/ontvanger kit. Nu wil het wel eens gebeuren, meestal bij het gebruik van een snootje op een der flitsers, dat de flitser zonder de kit niet reageert op de flits van die met de kit.

Nu kan ik natuurlijk gaan uitkijken naar flitsers met een intern ingebouwde ontvanger, maar ik bedacht me een voordeligere oplossing. Als ik nou een extra zender/ontvanger kit aanschaf, en die aan de kitloze lamp hang? Gaat dat werken, reageert dan de oude kit-ontvanger ook op de nieuwe zender, of andersom, de nieuwe kit-ontvanger op de oude zender? Werkt er iemand al op zo'n manier?

gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Waarom zo moeilijk?
Even afhankelijk van je type trigger/ontvanger kan je vast wel ergens een extra ontvanger kopen, dan ben je klaar.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Waarom zo moeilijk? Omdat het zonde van mijn tijd en geld is als ik zoiets aanschaf en het niet werkt. Tuurlijk zijn die ontvangers en kits te kust en te keur te koop. Ik wil gewoon weten of de situatie die ik in mijn starttopic schets gaat werken. Doe niet zo moeilijk ;-P
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Daarom geef ik al aan dat je afhankelijk is van je huidige trigger/ontvanger, aangezien ik verder geen modelnummers of linkjes naar producten zie, valt daar op dit moment weinig over te zeggen.
Maar in het algemeen is het een kwestie van een extra ontvanger kopen van hetzelfde type als wat je nu gebruikt en dan ben je klaar.(ervan uitgaande dat je derde flitser ook de optie heeft om daar iets op aan te sluiten.) Als een van je ontvangers nu kapot gaat zal je toch ook niet direct een compleet nieuwe set trigger+ontvangers kopen?
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

WireWess schreefCOLONMaar in het algemeen is het een kwestie van een extra ontvanger kopen van hetzelfde type als wat je nu gebruikt en dan ben je klaar.
+1

De extra ontvanger op hetzelfde kanaaltje instellen en gaan!
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

De flitser met snoot geeft nu minder licht aan de "omgeving" om de andere flitsers mee te laten flitsen, dus simpel je trigger in een flits stoppen waar een softbox opzit.
M.vr.gr Bert
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

digicanon schreefCOLONDe flitser met snoot geeft nu minder licht aan de "omgeving" om de andere flitsers mee te laten flitsen, dus simpel je trigger in een flits stoppen waar een softbox opzit.
Da's uiteraard geprobeerd! En door de opstelling werd het geen succes..

Denk dat ik gewoon maar een keer een nieuwe zender/ontvanger set bestel met een extra ontvanger, waarbij ik van tevoren afstem of die samenwerken zeg maar..
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Wat voor triggersetje gebruik je nu dan (merk/type)? Want in principe moet een extra ontvanger inderdaad voldoende zijn, zo werk ik zelf ook. Dan hoef je dus geen compleet setje (zender/ontvanger) aan te schaffen, maar enkel een ontvanger.
Gebruikers-avatar
niels rombouts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 266
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2009 09:26
WoonplaatsCOLON Breda

Ik gebruik voor m'n flitsers en speedlites allemaal losse triggers. Ik zou ook een systeem adviseren welke goed te verkrijgen is zodat je makkelijk kan uitbreiden, want dat is wel een pre voor mijzelf. Het voordeel van losse triggers op elke flitser is dus dat je niet afhankelijk bent van een flits die niet gezien word of het nadeel als je met meerdere in een ruimte staat dat ze constant afgaan.
Gebruik zef de Phottix Atlas.
Canon Shooter
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Rocker, ik heb een Falcon Eyes RF 425 zender/ontvanger set, die ik overigens als set niet meer vind op 't internet. Ik overweeg nu binnenkort deze combi maar aan te schaffen:

http://www.cameranu.nl/nl/studio-hardwa ... 0914_8276/" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.cameranu.nl/nl/studio-hardwa ... 0914_8492/" onclick="window.open(this.href);return false; dat geeft me wellicht zekerheid over het goed functioneren van de zender icm de twee ontvangers? Ik twijfel of het goed gaat functioneren als ik alleen de ontvanger bestel :oops:
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
niels rombouts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 266
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2009 09:26
WoonplaatsCOLON Breda

Als het goed is kan je met dit soort systemen 1 zender met meerdere losse ontvangers gebruiken. Met 1 mailtje naar de winkel weet je het ook
Canon Shooter
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar