Paar vragen over Elinchrom flitsers d-lite 4

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
phantom45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 22:00
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ik heb de Elinchrom d-lite 4 set besteld en heb vast via internet de handleiding gedownload om te lezen.

Nu kwam ik iets tegen, waarvan ik benieuwd ben of dit percee een moeten is.
Er staat dat de flitsers op een geaard stopcontact moeten worden aangesloten.
Aangezien ik verwacht op verschillende lokaties de set te gaan gebruiken, waarvan het zo maar zou kunnen dat er zeker geen geaarde contact dozen zullen zijn, vroeg ik me af, is dit dus echt een moeten?

Verder vroeg ik me af bij de set zit een zender om de flitsers aan te sturen, bestaat er van Elinchrom ook een losse ontvanger die ik op mijn 430EX kan zetten, voor als ik op plekken ben zonder 220v.
Is geen moeten want heb los setje liggen, maar zou mooi zijn dit met 1 zender te kunnen doen, met alleen ander ontvangertje erbij.
Canon 5D III/Canon Eos7D/Canon 15-85 IS/Canon 70-200 f4/Canon 50mm 1.8/Canon 24-105 f4/Canon speedlight 430EX
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Heb deze flitsers altijd ongeaard aangesloten en dat werkt prima. Wellicht iets minder veilig dan geaard, maar ik had niets anders voorhanden op zolder dus ik moest wel.

Als je een Dlite 4-it "ToGo" set hebt gekocht dan zit daar ook een zendertje bij. De ontvanger zit in de flitskop ingebouwd. Dit is Elinchrom-techniek voor flitskoppen en voor zover ik weet is er geen losse ontvanger voor op je 430EX.
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
Gebruikers-avatar
phantom45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 22:00
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

mikekiwi schreefCOLONHeb deze flitsers altijd ongeaard aangesloten en dat werkt prima. Wellicht iets minder veilig dan geaard, maar ik had niets anders voorhanden op zolder dus ik moest wel.

Als je een Dlite 4-it "ToGo" set hebt gekocht dan zit daar ook een zendertje bij. De ontvanger zit in de flitskop ingebouwd. Dit is Elinchrom-techniek voor flitskoppen en voor zover ik weet is er geen losse ontvanger voor op je 430EX.
Ok tnx.

Inderdaad die zet met zender vandaar dat ik eens keek of er een losse ontvanger bestaat.

Nog goede tips voor eventuele reflectorren trouwens?

Zal genoeg te leren hebben met wat er standaard bij zit, maar rondkijken is altijd intresant.
Canon 5D III/Canon Eos7D/Canon 15-85 IS/Canon 70-200 f4/Canon 50mm 1.8/Canon 24-105 f4/Canon speedlight 430EX
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Heb je niet iets aan een slave unit? http://www.talensfoto.nl/foto-studio/st ... slave-unit" onclick="window.open(this.href);return false;

Die zet je onder je 430 waardoor deze mee flits met het licht van je studio flitsers.
Gebruikers-avatar
phantom45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 255
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2006 22:00
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Dan kan ik gewoon mijn andere setje gebruiken. ging me meer om alleen ontvangertje, dacht inderdaad al gezien te hebben dat deze van elinchrom niet bestaan.
Canon 5D III/Canon Eos7D/Canon 15-85 IS/Canon 70-200 f4/Canon 50mm 1.8/Canon 24-105 f4/Canon speedlight 430EX
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Sushi schreefCOLONHeb je niet iets aan een slave unit? http://www.talensfoto.nl/foto-studio/st ... slave-unit" onclick="window.open(this.href);return false;

Die zet je onder je 430 waardoor deze mee flits met het licht van je studio flitsers.
Een waarschuwing vooraf.... Deze werkt niet met de Canon speedlites! Je zal er 1 flits mee krijgen, en dan moet je je speedlite weer resetten. Heeft te maken met de spanning die op de speedlite blijft staan. Voor de Speedlites zal je een groene variant moeten hebben
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Bedankt voor de aanvulling Rutger. Ik had er maar snel ff een linkie bij gezocht.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar