Wolven in de sneeuw

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Een prachtige serie weer. De wolven staan er prachtig op, heel mooi scherp. Top!
Beasar schreefCOLON
Nathalietje schreefCOLONwauw wat een gave foto's maar is dit nou serieus real life wilde natuur? of dierentuin? vind ze wel super gaaf
Lees het lynx-en topic nog eens. Daar heb je al antwoord gekregen.
Met alle respect voor de fotograaf en zonder afbreuk te doen aan de foto´s...ik gok dat deze foto´s gemaakt zijn binnen de Tier-Freigelande van het Bayerischer Wald. De dieren leven daar per soort in een omheinde omgeving. De omheinde omgeving is echter vrij groot en de dieren vertonen daardoor natuurlijk gedrag. De dieren worden gevoerd door verzorgers.
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

sunblade schreefCOLONEen prachtige serie weer. De wolven staan er prachtig op, heel mooi scherp. Top!
Beasar schreefCOLON
Nathalietje schreefCOLONwauw wat een gave foto's maar is dit nou serieus real life wilde natuur? of dierentuin? vind ze wel super gaaf
Lees het lynx-en topic nog eens. Daar heb je al antwoord gekregen.
Met alle respect voor de fotograaf en zonder afbreuk te doen aan de foto´s...ik gok dat deze foto´s gemaakt zijn binnen de Tier-Freigelande van het Bayerischer Wald. De dieren leven daar per soort in een omheinde omgeving. De omheinde omgeving is echter vrij groot en de dieren vertonen daardoor natuurlijk gedrag. De dieren worden gevoerd door verzorgers.
Is helemaal correct.
Gebruikers-avatar
willo72
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2010 11:44
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

prachtige foto's.
5D mark III/50mm f1.8/Tamron SP 24-70 VC f2.8/Tamron SP 90 VC f2.8 Macro/Canon Extender 1.4x II/70-200 L IS f4 USM/Canon 300 L IS f4 USM/Speedlite 430EX II Powershot G5x
Gebruikers-avatar
doxke
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 868
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2007 18:36
CONTACTCOLON

prachtig
grtz
http://www.pbase.com/doxkes

Nog in opbouw
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Thanks!
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Mooie beelden! Maar omdat het hier om dieren in gevangenschap gaat ben ik toch altijd net ff een tikje kritischer dan voor wild... Daarbij kijk ik dan vooral naar de emotie, compositie, lichtval, etc. Ik zie veel beelden van mooie wolven waarbij ik juist zelf meer ruimte om het dier had genomen t.b.v. omgeving en compositie, soms kijken ze te veel het beeld uit (zoals #3, 6, 7 en 10). Ook zou ik hier een stuk kleinere selectie hebben gemaakt... 5 beelden waar wij stijl van achterover slaan komen een sterker over dan 20 waarbij toch veel overlap zit.

Als ik dan een voorkeur aan moet wijzen ga ikzelf voor 12 wegens het duidelijke oogcontact en mooie houding.
www.johanvanderwielen.nl
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Ook dank voor het geven van je persoonlijke mening Johan.
Meer ruimte had zeker (met een andere lens) mogelijk geweest, alleen ging ik daar niet zo voor.
Ik wilde de dieren bijna beeldvullend op de foto zetten met dan nog een klein stukje omgeving.
Wat betreft het teveel uit beeld kijken van de dieren ben ik het met je allen eens bij foto 3.
Bij een mooie dierenfoto hoeft het niet perse te zijn dat je oogcontact hebt.
Het is allemaal persoonlijk wat we mooi vinden of waar onze voorkeur naar uit gaat
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Dank voor je reactie terug. Uiteraard is alles persoonlijk maar als je post op een fotoforum is het toch juist de bedoeling dat je reactie krijgt ;-)
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

Prachtige platen ! Nr. 3 spreekt me erg aan !
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

schoffie schreefCOLONDank voor je reactie terug. Uiteraard is alles persoonlijk maar als je post op een fotoforum is het toch juist de bedoeling dat je reactie krijgt ;-)
En daar ben ik ook erg blij mee, maar ik denk niet dat je het me kwalijk neemt als ik de feed-back enigzins filter :wink:
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

IngridM schreefCOLONPrachtige platen ! Nr. 3 spreekt me erg aan !
Dank je Ingrid :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar