[VerzamelTopic] Adobe Lightroom

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Zal later nog een een testje doen. Gisteren ook nog even een serie geëxporteerd. Daar had ie voor mijn gevoel meer moeite mee dan LR3. Maar nu let ik op alles wat er gebeurt en dat deed ik natuurlijk nooit.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Een goede vergelijking cq tips; http://www.digitalefotografietips.nl/na ... ghtroom-4/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Die nieuwe schuifbalken indeling kan mij goed bekoren!
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Vanavond de update bestellen en installeren :D .

Wat is jullie ervaring? Gaat de conversie van de oude database zonder problemen?
Ik maak als ik iets nieuws installeer sowieso altijd wel eerst een backup, maar ik mag toch ook wel aannemen dat die conversie in één keer goed gaat!?
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik heb twee keer een catalog geconverteerd, en beide ging echt vlekkeloos. Hoewel een backup altijd aan te raden is hoef je denk ik niet echt bang te zijn dat er iets mis gaat.
Het kan trouwens wel zijn dat je nu plugins gebruikt die in LR4 (nog) niet werken. Maar dat heeft geen impact op de conversie. Zo kreeg ik een melding van een plugin van jFriedl, die van twitter volgens mij
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Super link Caspar!

Ik heb gisteren ook al even met die schuifbalken gespeeld. Ben er, net als Bob, ook blij mee.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Is het een bug, is het een hickup????
Maar ik krijg de metadata in de library (grid view) niet meer automatisch gesynct (LR4). En dat is mega irritant.

Even voor de duidelijkheid: net als ik al jaren in LR3 doe selecteer ik een lading foto's, In de grid view wil ik deze een label mee geven (bijvoorbeeld rood) en een titel en caption. Als ik dat bij één foto deed werden alle geselecteerde platen aangepast in LR3. Nu in LR4 gebeuren er twee wonderlijke dingen. Als ik in de grid view een aantal platen selecteer dan gebeurd dan zou je verwachten dat die ook in de film strip geselecteerd zouden worden aangegeven (was in elk geval zo, en lijkt me ook logisch). Niet dus. En het tweede is dus dat de meta fata niet gesynct wordt. Maar dat schreef ik al.

Help! Als ik dit niet kan oplossen is het programma voor mij een stuk minder interessant geworden en ga ik snel terug naar versie 3.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Anoniem 4

Bij mij werkt dat gewoon, dus je zal wel iets verkeerd doen.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik heb hem ook maar besteld. Voor die 109 euro is het nog eens te doen! Dan voelt het iig niet als een rib uit je lijf! :wink:
Anoniem 4

Jammer, het exclusieve is er nu wel een beetje af. :lol:
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONBij mij werkt dat gewoon, dus je zal wel iets verkeerd doen.
haha... geniale conclusie. Alles opnieuw gestart en toen werkte het ineens wel. Zal een bug zijn. Hopelijk in versie 4.1 verholpen.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Anoniem 4

Nog een geniale conclusie dan: als het nu wel werkt, is het geen bug en hoef je niet te wachten tot versie 4.1. :D
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Hij is scherp vandaag he! Wahaha!
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Er schijnen wel wat probleempjes te zijn :x


http://nl.fotovideo.nu/nieuws/26699/bug ... -catalogus" onclick="window.open(this.href);return false;
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
Cisco
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2008 16:08
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Al iemand ervaring met LR4 en plugins van NIK software zoals silver Efex pro op de iMac ?
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ehm... Een aantal dagen geleden besteld ( wil de originele cd hebben) en bestelling staat nog steeds op "pending"
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Ook ik in afwachting van, even gebeld maar je moet eerst betalen en dan duurt
het nog 5 dagen :mrgreen:
Adobe CS 5 - Lightroom 4
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik heb het overgemaakt via credit card. Moet volgens mij redelijk snel gaan?
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

EOSKOP schreefCOLONEr schijnen wel wat probleempjes te zijn :x


http://nl.fotovideo.nu/nieuws/26699/bug ... -catalogus" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan iemand hier al iets meer over zeggen? Ik heb versie 4 inmiddels in huis, maar ik ben nu een beetje huiverig om er mee aan de slag te gaan. Hoe groot zijn die verschillen precies? Zijn die wezenlijk, of zo miniem dat het voor de 'normale' fotograaf eigenlijk niet zo veel uitmaakt?
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik zou iniedergeval een backup maken. De hele collectie exporteren naar een externe schijf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar