Verzekeren foto/filmapparatuur (Verzameltopic)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

slijtage is geen gebrek.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Gister heb ik even een mailtje eruit gedaan naar DSV om te vragen waar je nu de offerte op moet vragen. op hun eigen website staan veel aanvraagmogelijkheden maar niet die voor een apparatuurverzekering. de reactie (die ik gisteravond om 23:30 nog kreeg nadat ik om 21:50 heb gemaild) was dat dit te vinden is via hun website: apparatuurverzekering.nl

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben om zo een offerte aanvraag te kunnen doen.

Gr Sven
Canon
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Misschien toch wel interessant................

Gisteren heb ik met een mannetje van onze verzekering (Univé) ons verzekeringspakket doorgesproken en ook eens geinformeerd naar wat er nu eigenlijk wordt
vergoed als er iets gebeurt met mijn camera en toebehoren. (Inmiddels heb ik toch voor een heel bedrag thuis liggen.

Als er in huis wordt ingebroken dan kun je aanspraak maken op je inboedelverzekering, mits je een extra kostbaarhedendekking hebt afgesloten voor een voldoende hoge waarde.
Als de camera buitenshuis wordt gestolen, vernield of je hebt schade dan valt het onder de (doorlopende) reisverzekering als je kunt aantonen dat je echt op reis was. Dus je moet een bewijs van een reservering van een hotel, huisje o.i.d. kunnen overleggen.

Dan heb je natuurlijk nog de WA verzekering waarbij schade die door anderen is toegebracht kan worden verhaald, als je weet wie het is geweest tenminste.

In alle andere gevallen wordt er niets vergoed.

Ik heb bij mijn verzekering geinformeerd naar een apparatuurverzekering. Blijkt dat die er nauwelijks zijn. Verzekeraars brengen dat vaak elders onder.
Hij noemde, de hier besproken verzekering van DSV http://www.apparatuurverzekering.nl/ en De Europeesche.

Bij DSV betaal je € 100,00 voor een verzekerde waarde van € 2500,00. Met een standaard eigen risico voor val- en stootschade van € 250,00.

Bij de Europeesche betaal je 3% per € 1000 verzekerd bedrag.

Hier nog even wat voorwaarden van de Europeesche:
De verzekering is van kracht in de gehele wereld, maar alleen buitenshuis, ook voor woon-werkverkeer.

Dekking
Verzekerd is schade ten gevolg van:
- brand
- diefstal
- neerslag en storm
- enig ander plotseling van buitenkomend onheil

Uitsluitingen
Uitgesloten is is schade ten gevolg van:
- onvoldoende zorg
- weer en milieu
- krassen en schrammen
- verhuur
- waardevermindering
- eigen gebrek
- reiniging, bewerking, herstel
- dieren

Bijzondere kenmerken:

Schadevergoeding
In geval van beschadiging worden de reparatiekosten vergoed. Bij verlies of diefstal wordt de oorspronkelijke aankoopprijs vergoed. Behalve wanneer de dagwaarde lager is dan 50%.

Eigen risico
Er geldt een eigen risico van 20,- per gebeurtenis.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

karin115 schreefCOLON Bij DSV betaal je € 100,00 voor een verzekerde waarde van € 2500,00.
Waar haal je dat vandaan?? Want ik ben in totaal verzekerd voor iets van 7500,- (laptop inclusief) en betaal iets van 106,- premie per jaar.
En dan zou ik met die 3% regeling 225,- kwijt zijn. Het eigen risico is dan bij DSV/Apparatuurverzekering wel hoger natuurlijk

Edit: nog even precies opgezocht.... Verzekerd bedrag is 6800 met een premie van 108. Enkel dekkingsgebied Europa dan.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ik had het uitgerekend op hun site. Apparatuurwaarde 2500,00 ingevuld. Dan is er maar 1 conclusie en die is dat je dus moet kijken tot welk bedrag de te betalen premie hetzelfde blijft.
Ik heb zojuist € 5000,00 ingevuld en dan betaal je dus ook € 100,00. Bij € 6500,00 betaal je nu € 130,00.

Bij de berekening heb ik molest niet laten meeverzekeren.

Ik heb dit niet gepost om aan te geven dat DSV of De Europeesche goedkoper is. Wat ik wil aangeven is dat een apparatuurverzekering wel belangrijk is als je voor een behoorlijk bedrag aan mobiele apparatuur in je bezit hebt.
Hieronder vallen ook laptops etc. Aangezien we steeds meer van die spullen hebben die dus vaak niet onder de reguliere voorwaarden vallen.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

100,- is de minimum premie bij DSV volgens mij, en dat komt dan ook wel overeen met het proberen.
Molest heb ik inderdaad ook niet meeverzekerd en ook verhuur niet.

Maar ik ben het volledig met je eens dat een goede verzekering een hoop ellende kan schelen.. Wat voor mij ook de reden was om er eentje te nemen een jaar geleden. Over het algemeen gebruik je een camera relatief vaak buitenshuis, met de risico's vandien. En hoe meer spullen je hebt, hoe interessanter een dief jouw fototas ook vindt, zeker als je ook nog eens je laptop of iPad bij je hebt..
Daarnaast zit ook een ongeluk van het laten vallen in een klein hoekje.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooie, overzichtelijke en waardevolle aanvulling, Karin! Top!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

karin115 schreefCOLONBij verlies of diefstal wordt de oorspronkelijke aankoopprijs vergoed. Behalve wanneer de dagwaarde lager is dan 50%.
Ik vraag me af hoe snel de dagwaarde zakt.

Hans.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Helaas, veel te snel, bij de instapmodellen binnen 2 jaar, bij de andere modellen zal het iets langer zijn.
Om maar niet te spreken over laptops...........
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
marieke3
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 244
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2009 18:51

Ik kwam dit topic tegen en dacht ook meteen bij het horen van de premie: huh?! Wat is de adder?!?!
Iemand de adder al gevonden?

Positief vind ik alvast dat je geen hogere premie betaalt als je af en toe een betaalde opdracht doet.
Laatst gewijzigd door 1 op marieke3, in totaal 9 keer gewijzigd.
Canon 5D Mark II | Canon 40D | Canon EF 50 mm 1.8 | Canon EF 24-105 mm 4.0 | Canon 70-200 mm 4.0 IS | Canon EF-S 10-22 mm | Canon Speedlite 580 EX
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Heb je de reacties wel gelezen?
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Heb je inderdaad de reacties al gelezen, Marieke?? Ik, en vele anderen hier, heb deze verzekering al geruime tijd naar volle tevredenheid. De voorwaarden zijn betrekkelijk gunstig, enkel het eigen risico is wat hoger (maar daardoor de premie weer lager..). Maar ook als jij buiten je objectief laat vallen is deze gewoon verzekerd, ook al is het je eigen schuld.
Gebruikers-avatar
marieke3
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 244
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2009 18:51

Ik had het inderdaad gelezen en mijn vraag om de adder was meer vanuit mijn verbazing dat de premie zo laag is :-)
Heb al gebeld en ga er even goed voor zitten om alles uit te zoeken.

Wat ik toch vreemd vind is dat je geen taxatie-rapport hoeft te tonen. Ik had dat namelijk wel verwacht.
Ik begreep van die dame dat je eigenlijk zelf moet bepalen wat jij denkt dat het waard is, als je een vergelijkbaar product terug wilt kopen.

Maar bedankt voor jullie reacties. Ik neem het grote verzekerings-topic ook nog even verder door.
Canon 5D Mark II | Canon 40D | Canon EF 50 mm 1.8 | Canon EF 24-105 mm 4.0 | Canon 70-200 mm 4.0 IS | Canon EF-S 10-22 mm | Canon Speedlite 580 EX
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Zo heel laag is dat toch niet? Ik heb bij Interpolis een kostbaarheden verzekering lopen voor mijn spullen. Ik heb daar voor iets meer dan 5000 euro verzekerd (zo uit mijn hoofd) en betaal krap 7 euro. De eerste 4 jaar is nieuwwaarde (ook weer ff uit mijn hoofd hoor, kunnen er ook 3 zijn) daarna dagwaarde of taxatie.

Nu ik, naast mijn reguliere baan, voor mijzelf begonnen ben betaal ik een semi-professioneel toeslag van 25%.
Gebruikers-avatar
marieke3
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 244
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2009 18:51

Bedankt voor dit topic! Het lijkt me nog steeds leuk om een poll aan deze sticky vast te plakken.
Wie is waar verzekerd, voor hoeveel en wat betaal je aan premie en wat is je ervaring. Ehhh dit lijkt meer op een enquete :)

Ik ga voor de verzekering op http://www.apparatuurverzekering.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, die hier in dit topic 'verzekeren via de omroep' wordt genoemd.

Kwam nog een ouder artikel tegen uit 2008 met info over verzekeren. Wel interessant en een mooie samenvatting: http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... hebben.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon 5D Mark II | Canon 40D | Canon EF 50 mm 1.8 | Canon EF 24-105 mm 4.0 | Canon 70-200 mm 4.0 IS | Canon EF-S 10-22 mm | Canon Speedlite 580 EX
Gebruikers-avatar
marieke3
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 244
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2009 18:51

Een kostbaarhedenverzekering kwam ik wel tegen, maar meestal moet je daarvoor ook je woonverzekering (inboedel) bij die verzekeraar hebben.
Is dat bij jou ook het geval?

Top als je een goede verzekering hebt kunnen vinden met een lage premie. Misschien het vermelden waard in het verzekerings-topic, als je bijdrage daar al niet staat :)
Verzameltopic verzekering: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... erzekering" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon 5D Mark II | Canon 40D | Canon EF 50 mm 1.8 | Canon EF 24-105 mm 4.0 | Canon 70-200 mm 4.0 IS | Canon EF-S 10-22 mm | Canon Speedlite 580 EX
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Oh ehm.. ja dat klopt en die heb ik daar ook. Heb ik even niet aan gedacht! Sorry! :oops:

Dus voor die gene die al bij Interpolis zitten: een kostbaarhedenverzekering kan ook.

Voor die gene die niet bij Interpolis zitten, sluit ook een inboedelverzekering daar af. Wahaha! :evil:

En nee, ik heb geen aandelen van Interpolis. :wink:
rboerdijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2012 22:44

Heb laatst mijn verzekeringsagent gevraagd of het mogelijk was mijn apparatuur (tijdens een reis) te verzekeren. Hij kwam met het idee van een "internationale inboedelverzekering". Kosten: 15 euro per 1000 euro verzekerd bedrag per jaar.
Zoeken op internet leverde dat deze verzekeringen goede dekking geven (tegen alle van buiten komende onheil, vernietiging, beschadiging, diefstal, verlies, ...).

Vraag is hoe ze omgaan met camera's op (afgesloten) hotelkamer en hoe het werkt als de camera niet in een "ruimte" ligt maar als ik hem bij me heb op uitstapjes...

Iemand enig ervaring hiermee?
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

rboerdijk schreefCOLONHeb laatst mijn verzekeringsagent gevraagd of het mogelijk was mijn apparatuur (tijdens een reis) te verzekeren. Hij kwam met het idee van een "internationale inboedelverzekering". Kosten: 15 euro per 1000 euro verzekerd bedrag per jaar.
Zoeken op internet leverde dat deze verzekeringen goede dekking geven (tegen alle van buiten komende onheil, vernietiging, beschadiging, diefstal, verlies, ...).

Vraag is hoe ze omgaan met camera's op (afgesloten) hotelkamer en hoe het werkt als de camera niet in een "ruimte" ligt maar als ik hem bij me heb op uitstapjes...

Iemand enig ervaring hiermee?
Ook bij de verzekering van de 'omroep' mag je je camera niet in een hotelkamer laten liggen want: is geen afgesloten ruimte. Ook mag je hem niet zomaar overal rond laten slingeren. Een verzekering wil niet graag uitkeren en zal altijd kijken of er verwijtbaar gedrag is. Je moet dus altijd wel goed op je spullen blijven letten.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

marieke3 schreefCOLONBedankt voor dit topic! Het lijkt me nog steeds leuk om een poll aan deze sticky vast te plakken.
Wie is waar verzekerd, voor hoeveel en wat betaal je aan premie en wat is je ervaring. Ehhh dit lijkt meer op een enquete :)

Ik ga voor de verzekering op http://www.apparatuurverzekering.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, die hier in dit topic 'verzekeren via de omroep' wordt genoemd.

Kwam nog een ouder artikel tegen uit 2008 met info over verzekeren. Wel interessant en een mooie samenvatting: http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... hebben.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan eens kijken hoe dat moet en welke vragen gesteld moeten worden.

M. vr. gr.

Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar