Rosalyn @ Catching Moments

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Zo heel af en toe is het leuk om zo maar eens iemand voor de lens te hebben. Ofwel geplukt van de straat, ofwel gevonden op Hyves of Facebook.

En zo ging het ook met Rosalyn.
Een Facebook vriend had gereageerd op een foto van haar (uiteraard zo'n wazige foon foto) waardoor ik die foto ook te zien kreeg. Toen schoot mij te binnen dat het maar weer eens tijd moest worden voor zo'n "pluk" shoot.
Dus contact gezocht met Rosalyn en het leek haar heel erg leuk om eens voor de camera te staan. Dus zo gezegd zo gedaan. Een afspraak gemaakt en dan maar hopen dat er iemand op komt dagen. (Da's als tijd weer de vraag natuurlijk)

En jawel, op de afgesproken avond, de voordeurbel! We hebben wat settingkjes gedaan merendeel om haar te laten wennen uiteraard. Maar het bleek toch wel een talentje te zijn hoor. Wat betreft haar gezicht expressie kan ze al wel afwisselen en vanuit een lach haar gezicht in twee tellen weer strak in de plooi leggen.
Ik heb hieronder een hele kleine selectie geplaatst van de eerste sessies. Ben namelijk nog niet klaar met bewerken maar vond het leuk deze alvast met jullie te delen.

#1.

27950

#2.

27951

#3.

27952

#4.

27953

#5.

27954

Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Inderdaad , mooi model en mooi vastgelegd.
Gebruikers-avatar
Ruud S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 21:28
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Goed bezig, kerel.

Ruud S
___________________________
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Dank jullie wel!
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Mooi model en goede keuzes. Zelf verminder ik altijd het randje onder de ogen iets en bij Rosalyn is deze wel heel duidelijk aanwezig. Natuurlijk eigen keuze, maar ik zou hem (iets) verminderd hebben. De laatste foto heeft mijn voorkeur. Heerlijk recht-toe recht-aan. Ben benieuwd naar het vervolg.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Hey Erik. Ik doe het meestal ook wel hoor, ff het randje aantippen. Deze een keer wat natuurlijker gehouden.
Ik snap dus helemaal wat je bedoel.

Ik betrap mezelf er steeds vaker op steeds minder te willen "gummen" eigenlijk.

Bedankt voor je reactie!
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

leuk dat je weer eens wat plaatst!
Bij nr 1 had ik of flink gecropt of haar hele hoofd erop gezet.
Nu lijkt het net of dat ze er niet helemaal op paste.
Bij nr 2 vind ik de huid iets te glad, en is het jammer dat het haar links is afgebroken.
Heb je het wit opgetrokken? Rechts is het donkerder.
Nr 5 is helemaal mijn smaak! Wat hou ik toch van die sombere blikken.
Hier is de huid mooi bewerkt, al zou ik nog wel de losse haren uit het gezicht weghalen.
Ook mooi uitsnede.
Ik ben benieuwd naar de rest.....
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooi model!
Nummer 2 en 5 vind ik de mooiste, niet omdat ze ZW zijn maar vanwege de uitsnede.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reactie!

@Carla: Bij nr1: Ik vind het zelf nooit zo erg en niet storend als haren aangesneden worden. Met het haar er helemaal op krijg je sneller een verkeerde compositie bij een portret en dat vind ik minder lekker kijken dan een missend stukje haar. Een krappere uitsnede had ook gekund maar daar had ik er al genoeg van. :wink:
Bij nr2 komt de gladde huid deels door de zwart/wit omzetting. Hij is namelijk net zoveel (of zo weinig eigenlijk) verzacht als de andere foto's en toch oogt het gladder ja.
Het wit heb ik niet opgetrokken. Dit is gewoon overstraling van de achtergrond. Als je een hele witte achtergrond wilt hebben dan krijg je dit effect al snel bij de dunne losse haartjes. Rechts is het donkerder door het lichtverloop op de achtergrond.
Dat nummertje 5 je aan zou spreken had ik wel verwacht ja! :wink:
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

5 vind ik erg mooi zo lekker ongecompliceerd. Persoonlijk had ik bij die foto een klein reepje boven het hoofd bewaard, en onder dan een stukje croppen. Dan komen de ogen iéts centraler te liggen. Ik vind belichting en kleurstelling erg mooi maar vind het model zo dicht op de achtergrond staan. Deze vind ik ook niet echt super de grijs/witte banen. Foto 2 vind ik de achtergrond wel mooi dat witte alleen vind ik haar hand zo prominent en nietszeggend in beeld.

Mooie serie bedankt voor posten! :)
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik kan uit je tekst niet helemaal uit halen welke regel over welke foto gaat maar ik snap je bedoeling. :wink:
Bedankt voor je reactie!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar