[VerzamelTopic] EOS 5D mk III

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Ik heb voor een juiste kleurweergave een ColorChecker Passport aangeschaft en zelf nieuwe cameraprofielen gemaakt. Het probleem met de bleeding red's is daarmee een heel eind verholpen en ook de rest van je kleuren zijn veel beter dan uit ACR. Voordeel van zo'n ColorChekcer is ook, dat je verschillende profielen kunt maken als je veel objectieven en camera's door elkaar gebruikt, die allemaal hun eigen afwijkingen hebben. Ook voor het gebruik van ND filters met lichte afwijking handig, zo heb je altijd consistente kleuren in je workflow.

De zichtbare verbeteringen die Frank hierboven aanhaalt, zijn in-camera jpeg's. Daar zijn de verschillen op iso100 idd al erg groot en een flinke vooruitgang. Maar dit is vooral te danken aan de nieuwe Digic5 processor en nieuwe ontwikkel algoritmen. Als je de raw's naast elkaar opent zijn er tot iso800-1200 geen verschillen te bespeuren.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

De ruisverbeteringen op de jpg's uit de camera komen voor een belangrijk gedeelte uit een (naar mijn smaak) te sterke NR. Details gaan verloren.

RAW verschillen zijn inderdaad beperkt
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Iso test 5dMkIII

http://www.digifotopro.nl/content/ruisp ... rk-iii-raw" onclick="window.open(this.href);return false;
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

mgifotografie schreefCOLONDe ruisverbeteringen op de jpg's uit de camera komen voor een belangrijk gedeelte uit een (naar mijn smaak) te sterke NR. Details gaan verloren.

RAW verschillen zijn inderdaad beperkt
Eensch!

Het viel me idd op dat er een flinke hoeveelheid ruisreductie is gebruikt bij de hogere iso's.
Ik heb de RAW en de JPEG van de iso6400 naast elkaar gezet, de ruis van de RAW met NIK define gereduceerd en standaard verscherping toegepast. Resultaat is ietsje meer, maar acceptabele ruis en veel meer detail in de RAW dan de in-camera jpeg.
Veel detail lijkt dus verloren te gaan in de agressieve noisreduction bij in-camera jpeg's op hoge iso.
Ik vond sommige (donkere) delen van het beeld zelfs vlekkerig in jpeg. Daar waar de RAW nog wat lichte ruis achterliet (dat het meeste weg had van een analoge korrel en dus voor mij niet storend) liet de jpeg duidelijk een overenthousiaste noisereduction zien, waarbij veel beeldinformatie verloren lijkt te zijn gegaan.

Ik begin toch heel stiekem steeds nieuwsgieriger te worden naar de prestaties van de D800 :wink:
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

arnold_w schreefCOLON
mgifotografie schreefCOLON ........... 8<
Ik begin toch heel stiekem steeds nieuwsgieriger te worden naar de prestaties van de D800 :wink:
Zit er hier een overstap aan te komen..... ??? :mrgreen: :mrgreen:
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

In eerste instantie niet, ben vooral erg tevreden met mijn objectieven en de 5D2 ook trouwens.
Maar ben gewoon benieuwd hoe de verhoudingen op het moment staan tussen beide "kampen".
Canon had met de 5D2 een standaard neergezet, het antwoord daarop was de D700, maar ja, die was slechts ietsje meer dan de helft in resolutie.
Aan de andere kant wel hele goede iso prestaties en algehele beeldkwaliteit. Nu beweert men dat dezelfde kwaliteit is bereikt met 36mp.
Ik moet het nog zien, maar als het waar is, dan heeft Canon een beetje stilgestaan en heeft Nikon een flinke tik uitgedeeld.

Ik vind de verschillen tussen de 5D2 en 5D3, na 4 jaar ontwikkeling niet bepaald revolutionair te noemen en lijkt het vooral een upgrade te zijn in gebruikersgemak, allerlei snufjes die de werking van de camera prettiger maken zoals AF, dual cards, waterpasje, instelbare auto iso, uitgebreidere bracketing en belichtingscorrecties, HDR, 100% zoeker etc etc, maar dat zijn veelal zaken die op andere modellen (7D en 1D) en andere merken al min of meer standaard waren. Prettig dat ze nu zijn doorgevoerd, maar ik vind het geen rocket science.

De iso lijkt een kleine boost te hebben meegekregen van hooguit anderhalve stop, veel meer kan ik er in het vergelijk niet van maken. Om dan toch nog een beetje concurrerend te blijven hebben ze als native iso er maar twee schepjes bovenop gedaan, maar dat is het dan ook wel voor wat betreft de sensor ontwikkeling.

Ik zit dus helemaal niet te wachten op nog meer mp's, maar had wel met gelijke mp's een flinke ontwikkeling verwacht op het gebied van ruis, dynamiek en detail. Zoals eerder aangegeven zie ik tot iso800 helemaal geen verschil, dus dat valt me een beetje tegen.

Ook voor de filmers is er niets nieuws onder de zon, geen AF, geen 60fps @ 1920x1080, daarvoor moet je nog steeds terug naar 720p.
Alleen een koptelefoonaansluiting, jippie. Oh ja, en een aanraakgevoelig keuzewiel om soepeler in te kunnen grijpen tijdens het filmen, maar verder dus geen spectaculaire ontwikkelingen. Ik had bijvoorbeeld wel graag een cinema verhouding willen zien van 21:9 en wellicht wat mogelijkheden op het gebied van 3D.

Al met al blijft het een prachtige camera, maar ik vind de vooruitgang na vier jaar een beetje magertjes.
Voor bijna het dubbele van een 5D mark II heb je wel een flinke lijst aan mooie specs, maar of die extra 1700,= dat de huidige 5D mark II bezitter waard is betwijfel ik. Eerst dacht ik meteen over te willen naar de opvolger, maar eerlijk gezegd begin ik daar langzaam aan te twijfelen.

Met het blote oog overtuigen de beelden me nog niet, dus ik hoop dat DxO snel komt met een sensortest, zodat ook zaken als dynamiek en kleurdiepte duidelijk worden.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Ik begrijp je twijfel helemaal. Zo op het eerste gezicht zijn de specs van de mkIII perfect, een mooie allround FF camera waarmee je zo'n beetje alle klussen wel aan kan. Alleen had ik ook meer verwacht op het gebied van ruis (RAW), dynamic range en detail. Pattern noise / banding lijken ze wel beter op orde te hebben tov de mkII.

Al met al vind ik de 5DIII een hele mooie camera, maar nog geen spectaculaire (tov mijn 5D mkII). De nieuwe AF lijkt me een hele mooie aanvulling. Ik vind het de grove meerprijs van zo'n 1750-1800 euro nog niet waard. Ik kijk uit naar de eerste tests en real live beelden.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik ben uiterst tevreden over de 5DII en zie niet in dat ik er op korte termijn anders over ga denken. :wink:
Laten we wel wezen, de 5DII sloeg in feite al alles in dezelfde prijsklasse en lijkt niet te verbeteren tot en met ISO 1600.

Dat wil niet zeggen dat ik (vooralsnog op het oog) wel verbeteringen zie in de 5DIII, 1 stop beter in de hoge ISO's.

Voor de Nikonians is het te hopen dat de kleinigheden (zoals moiré, zelfs bij 12 Mpxl, door het zwakkere AA-filter) tot het verleden behoren.

In feite doet Nikon een inhaalslag, maar blijft hinken op de gedachte, qua objectieven, van eeuwigdurende compatibiliteit.
Daardoor wordt ook het diafragma nog steeds mechanisch aangestuurd.

Over de huidige prijsstelling maak ik mij niet druk, het gaat om de prijs over een halfjaar of jaar.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Had de D800E een AA filter? Nee toch? Die hadden ze toch weggelaten ivm een nog hogere scherpte.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Ik ga met je mee, ook ik ben uiterst tevreden met de 5D2 en ga op dit moment ook geen 1700 extra uitgeven voor een stapel "nice to have" zaken.
Ik ben geen sportfotograaf en begeef me ook niet op vlakken waar snelle en accurate AF een must is, maar soms loop ik wel eens tegen situaties aan dat de AF me een beetje in de steek laat. Een betere AF is dus wel prettig, maar voor mij geen must. Ik mijn tak van sport (90% landschap) sta ik vaak manual te focussen, dus die opgevoerde AF is niet waar ik direct voor sta te trappelen.

Wat ik wel heel interessant vind is de weather sealing, want zoals jullie wellicht weten ga ik nog wel eens naar IJsland op fotoreis en vanaf volgend jaar waarschijnlijk zelfs vaker, omdat we gaan starten met een 9-daagse workshop. De weersomstandigheden zijn soms heel bar, maar dat zijn vaak wel de mooiste momenten om foto's te maken. Ik ga een storm of harde regen dan ook niet uit de weg. De 5D mark II kan best wat hebben, maar het is geen onderwatercamera. Ik heb al verschillende keren condens achter het bovenste display gehad, maar gelukkig bleef hij wel altijd goed werken in de meest bizarre omstandigheden. Dat de 5D mark III nu is uitgerust met betere weather sealing spreekt me dus wel aan.

De dual card slots vind ik ook een welkome aanvulling, omdat ik nu een laptop en externe HD mee moet slepen voor de back-ups. Ik heb daar eigenlijk helemaal geen zin in, omdat ik zo min mogelijk zooi mee wil nemen, maar ik wil ook niet alles op kaartjes laten staan. De mogelijkheid naar twee kaartjes te schrijven (bijvoorbeeld 1x RAW en 1x jpeg) maakt een laptop voor mij waarschijnlijk overbodig.

De HDR optie vind ik in moeilijke lichtomstandigheden ook niet verkeerd. Uiteraard kun je met elke camera HDR's maken, maar een standaard setting en in camera HDR ontwikkeling vind ik op zich niet verkeerd. De contrasten op IJsland zijn vaak enorm, door de zwarte voorgrond en de vaak bewolkte lucht. Ik compenseer dat normaal gesproken met een ND-grad, maar met regenachtig weer heb je heel snel druppels op je vierkante glaasjes zitten, die je maar lastig weer droog krijgt. Ook is de overgang bij bergachtig gebied vaak lastig met een ND-grad, omdat de lucht dan wel goed belicht is, maar de bergtoppen dan te donker worden. Met HDR kun je achteraf makkelijker stacken. Maar goed, dat kan nu in feite ook al.

Handige dingetjes als een waterpas is ook best prettig, omdat het in veel situaties lastig is om je horizon te bepalen. Regelmatig moet ik de foto dan thuis weer recht zetten, ten koste van een deel van de foto. Prettiger is het dus om meteen goed waterpas te werken, dus ook dit vind ik wel een prettige aanvulling.

De 100% zoeker vind ik ook wel een belangrijke, ik wil graag precies kunnen zien wat er in mijn foto komt en niet achteraf moeten croppen, omdat er iets aan de beeldranden staat, dat ik tijdens de opname niet heb gezien.

Wat me ook wel handig lijkt is de compare mode, het op locatie beoordelen en vergelijken van twee foto's naast elkaar vind ik een slimme zet. Nu floep ik heen en weer tussen de beelden, maar op m'n PC zet ik ze ook naast elkaar. Handig dus dat dit nu ook op de camera kan. Meteen een rating toepassen, zodat je thuis sneller aan de slag kunt en niet urenlang bezig bent je keuzes te maken. Geen must, maar wel praktisch.

Ik ben ook erg benieuwd naar het LCD display, of deze kleur-echter is en beter is af te lezen bij zonlicht. Op zich is het display van de 5D2 niet slecht, maar onder bepaalde omstandigheden heb ik toch vaak moeite de foto te beoordelen. Ik hoop dus dat daar ook verbetering in zit, de anti-reflectie zou verbeterd zijn.

Eindelijk exposure compensation van +- 5EV, dat werd echt tijd, want dat was bij Nikon al jaren standaard.
Ook het feit dat je beperkt bent tot een bracketing van 3 frames vind ik nogal irritant.
Heel prettig dus dat je eindelijk tot 7 frames kunt gaan.

Tja, veel meer nieuwigheden die het een landschapsfotograaf aangenamer maken heb ik niet kunnen vinden.
Of dit voldoende is om de overstap te maken weet ik nog niet, er zitten absoluut een aantal bruikbare dingen bij, maar vooralsnog vind ik het prijsverschil idioot hoog. Je koopt echt twee 5D mark II's voor dat bedrag. Dat kan toch nooit in die extra's gaan zitten? Maar goed, ik verwacht over een half jaar ook wel een prijsdaling, als hij onder de 3000,- komt wil ik er nog wel eens over nadenken.

Op DPreview staat 'ie overigens gewoon voor € 3299,= aangekondigd, volgens de site is dat de MSRP ofwel de adviesprijs. Vreemd dat 'ie hier dan voor 3499,= aangeboden wordt. Op dezelfde site was de straatprijs (gemiddelde winkelprijs) van de 5D mark II destijds € 2499,= en dat klopt wel aardig.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

PanzerFaustNL schreefCOLONHad de D800E een AA filter? Nee toch? Die hadden ze toch weggelaten ivm een nog hogere scherpte.
Ze hebben twee opties, met en zonder filter. Degene zonder filter is een tikkie duurder.
http://www.kenrockwell.com/nikon/d800.htm
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

PanzerFaustNL schreefCOLONHad de D800E een AA filter? Nee toch? Die hadden ze toch weggelaten ivm een nog hogere scherpte.
Nikon engineers have developed a unique alternative for those seeking the ultimate in definition. The D800E incorporates an optical filter with all the anti-aliasing properties removed in order to facilitate the sharpest images possible.
This is an ideal tool for photographers who can control light, distance and their subjects to the degree where they can mitigate the occurrence of moiré. Aside from the optical filter, all functions and features are the same as on the D800.

Note: The D800E carries an increased possibility that moiré and false color will appear, compared to the D800. IR cut and antireflective coating properties of the optical filter remain the same with both versions.
..
Lees verder en bekijk de plaatjes:
http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d8 ... ures01.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Een treffend voorbeeld met dure spullen:
http://www.stevehuffphoto.com/wp-conten ... ample1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BartW.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 01:57
WoonplaatsCOLON VOORBURG

Hallo allemaal, we zijn hier op een Hollandse Internet Site, toch?
We spreken en schrijven allemaal de Nederlandse taal.
Laten we op deze site onze taal de boventoon voren en een ieder
er op aanspreken dit te volgen!
Als er kennis wordt geboden van uit en andere taal vind ik dat de aangever op de site
deze taal naar de onze vertaalt.
B@rtW.
5D MkIII+Grip | PS G1X | 5D MkII+Grip | 50D+Grip |EF 28-300mm. F/3.5-5.6 L IS USM | EF 24-70mm. F2.8 L USM | 70-200mm. F4 L USM | EF-S 17- 85mm. 1:4-5.6 IS USM | 2x 580EX II | TC-80N3| Manfrotto 190CXPRO4 + 324RC2]



Zoekt en gij zult vinden!
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

BartW. schreefCOLONHallo allemaal, we zijn hier op een Hollandse Internet Site, toch?
We spreken en schrijven allemaal de Nederlandse taal.
Laten we op deze site onze taal de boventoon voren en een ieder
er op aanspreken dit te volgen!
Als er kennis wordt geboden van uit en andere taal vind ik dat de aangever op de site
deze taal naar de onze vertaalt.
B@rtW.
Sorry maar wat een onzin.
Deze "klacht" ben ik nog nooit tegen gekomen.
Wees blij dat het je wordt aangeboden!

Als je er echt niet mee uit de voeten kunt en je wilt de kennis wel tot je nemen zijn er voldoende vertaalprogramma's.
Mag je zelf best een beetje moeite voor doen......
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

En back on topic:

Prachtige specs deze fotodoos.
Zeer verleidelijk. Maar wel kostbaar.

Mijn persoonlijke keuze wordt eerst nog een paar leuke stukken glas.
En beheersing van m'n huidige camera.
Tegen die tijd dat ik die onder de knie heb zijn we al aan versie 5DIV of zo :D
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

BartW. schreefCOLON Als er kennis wordt geboden van uit een andere taal vind ik dat de aangever op de site deze taal naar de onze vertaalt.
Dat kun je toch niet serieus menen? Als je moeite hebt met zulke teksten kun je nog proberen om er chocola van te maken via websites als http://translate.google.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon ingenieurs hebben een uniek alternatief voor diegenen die de ultieme definitie. De D800E bevat een optisch filter met de anti-aliasing eigenschappen verwijderd om de scherpe beelden mogelijk maken.
Dit is een ideaal hulpmiddel voor fotografen die licht, afstand en hun onderdanen te controleren in de mate waar ze kunnen het ontstaan ​​van moire te beperken. Naast de optische filter, alle functies en mogelijkheden zijn dezelfde als op de D800.
En "onderdanen" zijn onderwerpen. :D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@BartW:
Ik zou willen dat het kon.
NL-bronnen zijn schaars en traag (om dat die een vertaalslag moeten maken).
Bovendien ontbreekt daar vaak de bronvermelding.

Maar kort samengevat: ik ben je knechtje niet.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
JaVaZee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2011 20:18
WoonplaatsCOLON Monnickendam

boels069 schreefCOLON@BartW:
Ik zou willen dat het kon.
NL-bronnen zijn schaars en traag (om dat die een vertaalslag moeten maken).
Bovendien ontbreekt daar vaak de bronvermelding.

Maar kort samengevat: ik ben je knechtje niet.
+1. Als er iemand snel ergens informatie vandaan haalt is het Jan wel, als je je daar aan stoort lees je het simpelweg niet, of je wacht een paar dagen op de Nederlandse aankondigingen..

Engels is niet voor niets de 2de wereldtaal op dit moment.
Canon EOS 500D | EF 17-40 f/4.0 L USM | EF 70-200 f/4.0 L IS USM | Lowepro Nova 5 AW
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

O.K. de standpunten zijn duidelijk. Het is inderdaad zo dat veel zaken nu eenmaal alleen in het Engels te vinden zijn.
Misschien is het een idee om zo'n citaat daar waar mogelijk even af te sluiten met een Nederlandstalige conclusie. Als dat tenminste in 1 zin kan.

@ Bartw. Meer kun en mag je niet verwachten. Niet iedereen kan perfect Engels. Als hulpmiddel kun je inderdaad een vertaalmachine gebruiken, met een beetje fantasie en creativiteit (soms wat vreemde vertalingen) zul je het dan ook wel begrijpen.

Nu graag weer ontopic verder.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Nog voor er überhaupt een Engelse of Nederlandse aankondiging van de 5D3 op internet te vinden was, zat ik 's morgens op de Japanse Canon site al de definitieve specs te lezen. Ik kan nou niet bepaald zeggen dat mij Japans zo goed is, maar m.b.v. de Google vertaler wist ik uiteindelijk precies waar het om ging. Als dat vanuit het Japans lukt, dan moet dan vanuit het Engels toch zeker geen probleem zijn.

もう少し努力 :wink:
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar