Handelingen in Photoshop

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
GinoF
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2008 21:59
WoonplaatsCOLON Zuidhorn
CONTACTCOLON

Ik heb een handeling gemaakt in Photoshop, maar kom ergens niet uit.
Als ik een foto uitsnijd in het formaat 44cm bij 19cm en dan een handeling maak om een panorama balk te creëren met canvastgrootte zoals hier omschreven: een klein wit streepje van 0,04 cm wit en daarna een brede zwarte balk van 4 cm zwart en daarna wil ik mijn brush waar mijn logootje in staat op de zwarte balk rechts onderin plaatsen. En nu komt het, het logootje als brush word niet meegenomen in de handeling en is dan vervolgens ook niet zichtbaar.
Weet iemand hoe dit op te lossen is? Naderhand het logo toevoegen kan altijd, maar dat is nu juist het mooie van een handeling dat je alles kunt automatiseren, maar met de brush erbij lukt dat dus niet, je ziet wel dat hij opgenomen word in penseel selecteren, maar word dus niet zichtbaar.
Al vast bedankt voor het meedenken.

Gino,
Allemaal glas en dingen om het aan vast te maken :)
twin_x
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 18:02
WoonplaatsCOLON Stein

zou het kunnen dat je deze handeling niet kunt maken omdat je in een vaste maat uit snijdt en niet in een vaste verhouding?
je zet er expliciet cm bij. Als je uitsnijdt in 44 19 zonder cm dan hoeft ook het logo niet aan die verhouding te voldoen.
(is dit wat?????????)
Grtz twin.
Vandaag is het gisteren van morgen, dus.............
Gebruikers-avatar
GinoF
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2008 21:59
WoonplaatsCOLON Zuidhorn
CONTACTCOLON

Het uitsnijden van de foto heeft er eigenlijk niet mee te maken, het plaatsen van de brush met logo van mij word niet opgenomen in de handeling en wil graag weten waarom niet en hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen.
Allemaal glas en dingen om het aan vast te maken :)
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

is je brush/logo misschien ook zwart waardoor hij gewoon niet zichtbaar is ??
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
GinoF
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2008 21:59
WoonplaatsCOLON Zuidhorn
CONTACTCOLON

pkupku schreefCOLONis je brush/logo misschien ook zwart waardoor hij gewoon niet zichtbaar is ??
Ik varieer door de X in te drukken naar de gewenste kleur dus zwart of wit of welke kleur ik ook maar wil in het palet, als ik hem plaats tijdens de opname (record mode) van de handeling zie ik hem ook staan, dus kleur is goed :)
Maar heel goed opgemerkt hoor :)
Allemaal glas en dingen om het aan vast te maken :)
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

Gebruik je in de handeling bij het plaatsen van de brush uitlijnen?
Gebruikers-avatar
GinoF
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2008 21:59
WoonplaatsCOLON Zuidhorn
CONTACTCOLON

carla333 schreefCOLONGebruik je in de handeling bij het plaatsen van de brush uitlijnen?
Ik plaats het logo op een voor mij vaste plaats. Uitlijning geprobeerd, maar word nog steeds niet meegenomen in de handeling.
Je kunt het zelf ook proberen.
Laad een foto in photoshop
bij uitsnijden kies je 44 bij 19, je krijgt nu een panorama uitsnede.
Nu maak je een nieuwe handeling aan en start opnemen.
Kies bij canvasgrootte 0,04 wit
kies nogmaals bij canvasgrootte 4 zwart
en plaats nu je logo brush rechts onderin
sluit opname af door op het vierkantje bij handeling te drukken.
Laad nieuwe foto en snij deze uit zoals boven omschreven..daarna je nieuw aangemaakte handeling kiezen en klik op play..alles doet het behalve....de brush!
Allemaal glas en dingen om het aan vast te maken :)
Gebruikers-avatar
stationschef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2009 11:09
WoonplaatsCOLON Vorden

Inderdaad, als je het probeert zie je dat ie in de action de brush selecteert maar hij plaatst hem niet.
Wat wel werkt is het volgende:
Plaats je brushlogo op een nieuw klein document met transparante achtergrond en sla hem op als logo.gif.
Open nu een willekeurige foto.
Open ook de foto logo.gif.
Ga naar de willekeurige foto om een action op te nemen.
Alleen aan het het eind van de action pak je niet de brush om je logo te plaatsen maar
selecteer je logo.gif, dan cmd A, dan cmd C en ga terug naar de foto waar het logo moet komen.
Toets cmd V en sleep het logo naar de goede plaats.
Sluit de action af.
Het enige nadeel hiervan is dat als je deze action wilt gebruiken je in photoshop ook je logo.gif open hebt moeten staan.
'T is in ieder geval een methode die werkt.
Gr Rob
Gebruikers-avatar
GinoF
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2008 21:59
WoonplaatsCOLON Zuidhorn
CONTACTCOLON

stationschef schreefCOLONInderdaad, als je het probeert zie je dat ie in de action de brush selecteert maar hij plaatst hem niet.
Wat wel werkt is het volgende:
Plaats je brushlogo op een nieuw klein document met transparante achtergrond en sla hem op als logo.gif.
Open nu een willekeurige foto.
Open ook de foto logo.gif.
Ga naar de willekeurige foto om een action op te nemen.
Alleen aan het het eind van de action pak je niet de brush om je logo te plaatsen maar
selecteer je logo.gif, dan cmd A, dan cmd C en ga terug naar de foto waar het logo moet komen.
Toets cmd V en sleep het logo naar de goede plaats.
Sluit de action af.
Het enige nadeel hiervan is dat als je deze action wilt gebruiken je in photoshop ook je logo.gif open hebt moeten staan.
'T is in ieder geval een methode die werkt.
Gr Rob
Dank je wel Rob, hier heb ik zelf ook al aan gedacht, maar vraag mij af waarom het niet met de brush werkt?
Ook met een aparte laag geprobeerd en je ziet hem in de foto staan, maar desondanks word hij niet meegenomen in de handeling.
Heel apart.
Maar ik ga het zeker op jouw manier proberen, je hoort nog wel of het gelukt is op jouw manier...bedankt voor het meedenken..als iemand nog een oplossing heeft voor de brush, dan lees ik het graag.
Wat al lastig is zie ik nu dat je elke afzonderlijke Gif moet aanpassen voor eventueel aangepaste kleur, dus niet handig voor mij. Dan is het achteraf toevoegen logo nog het snelst.
Allemaal glas en dingen om het aan vast te maken :)
Gebruikers-avatar
stationschef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2009 11:09
WoonplaatsCOLON Vorden

Het schijnt niet te kunnen.
Vond deze tekst:
Let op!: er zijn een aantal handelingen, zoals penseel streken van de Brush Tool, die Photoshop niet opneemt.
Op deze site http://photoshoponderdeknie.nl/10-minut ... uren-werk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Even verplaatst naar het juiste onderdeel
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar