Combinatie van WIFI en tethered shooting

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

Ik zal even uitleggen wat mijn bedoeling is.
Bijvoorbeeld op een feest waar veel mensen zijn maak ik foto's. Eigenlijk van iedereen die maar op de foto wil. Het is de bedoeling de foto na het maken via een beamer direct op een scherm in die zaal te kunnen tonen.
Je wordt op de foto gezet en je ziet meteen het resultaat. Dat is even het idee

Hiervoor heb ik natuurlijk naast de camera een aantal zaken nodig
WIFI kaart (SD of CF)
Draadloos Router
PC
Beamer met scherm

Zou alles technisch kunnen? Qua bereik heb ik natuurlijk te maken met hoe groot de ruimte is. Maar wat het is bereik waarin wifi kaart en router elkaar nog zouden kunnen vinden?
Is na het maken van de foto deze direct zichtbaar op de pc/beamer zoals bij tethered shooting?
Zijn er wellicht nog andere ideeën om dit te realiseren?

Alle tips zijn welkom.

Gr.
Jeroen
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Hoe is het wifi bereik in zulke zalen? ik kan me zo voorstellen dat dit niet geweldig is!
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Eyefi-kaart die een PTP-netwerkje maakt met een iPad. En die iPad dan op een beamer aansluiten... Heb alleen geen idee wat het bereik is van deze combi....
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Je kan met een Eye-fi kaartje inderdaad je foto's direct naar een iPad/pc sturen maar het bereik daarvan is niet zo extreem ver en al helemaal niet met zoveel electronica in de zaal. Als je echter de Eye-fi kaart laat verbinden met je router krijg je een veel beter bereik&snelheid, het verzenden zal ook worden hervat indien je toch even buiten bereik was.
Nu is het alleen aan jou nog om een programma te vinden die de foto's uit een map laat zien, dus dat zal niet zo moeilijk zijn.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Anoniem 4

Voor zover ik weet zijn Eye-Fi kaarten alleen in SD-vorm. De 7D gebruikt echter CF-kaarten. Gebruik van Eye-Fi Sd-kaarten in een CF-adapter is meestal geen succes.
Wat wel goed werkt is de WFT-E5, maar dan ben je vrij duur uit.
En ja hoe het allemaal werkt in een disco-omgeving hangt helemaal af van de situatie. De apparatuur daar zorgt best wel voor wat storing.
Dat is per zaal uitproberen met een goede kwaliteit router.
Met een kleine vertraging kan een foto via PC, laptop of iPad naar een beamer gestuurd worden, die daarop dan direct getoond wordt.
Hoe is helemaal afhankelijk van (mogelijkheden van) de gebruikte apparatuur en de inrichting van het netwerk.
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

@Illuminatus.
Ik had gezien dat er eigenlijk alleen SD Eye-Fi kaarten zijn. Heb ook nog een 450D. Daar kan de kaart wel in.
Op Eye-Fi heb ik gezien dat je kan bepalen waar de foto's opgeslagen moeten worden. Dan moet ik waarschijnlijk iemand achter de PC hebben zitten om de foto's op de beamer te tonen. Of is er ook een mogelijkheid om dat direct te doen na het nemen van de foto (zoals bij tethered shooting)

Gr.
Jeroen
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Met de software van Canon kan dat.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar