kinderfotografie freelance opdracht op freelance.nl

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

http://www.freelance.nl/projecten/36056 ... dhoven.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk of je het wat vind. Je moet wel even een account aanmaken. Via deze site haal ik altijd mijn opdrachten, maar dit is niet mijn werk. Dus.....
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Hmmm... wel jammer dat ze daar geen duidelijke project groep hebben waar fotografie goed onder valt. :roll:
Zal de site eens in de gaten houden of er nog leuke opdrachten voorbij komen.
Haal je er veel vandaan?
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ja, al mijn opdrachten.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hoi,

Mag je voor een appel en een ei komen opdagen; dergelijke advertenties ken ik als mijn broekzak. En is gewoon massawerk; niets geen creatieve inbreng van de fotograaf.

Zoals zovele advertentie op internet: De meesten zijn allemaal opzoek naar een fotograaf, als de fotograaf het maar voor een duppie wil doen. "Voor een duppie op de eerste rang willen zitten", heet dat. :wink:

Het reageren niet waard, wanneer fotografie serieus je werk is of je werk ervan wilt maken...

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Zucht...
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Canon Benny schreefCOLONHoi,

Mag je voor een appel en een ei komen opdagen; dergelijke advertenties ken ik als mijn broekzak. En is gewoon massawerk; niets geen creatieve inbreng van de fotograaf.

Zoals zovele advertentie op internet: De meesten zijn allemaal opzoek naar een fotograaf, als de fotograaf het maar voor een duppie wil doen. "Voor een duppie op de eerste rang willen zitten", heet dat. :wink:

Het reageren niet waard, wanneer fotografie serieus je werk is of je werk ervan wilt maken...

Benny
Ze hebben het toch niet over verdiensten gehad? De persoon in kwestie is zelf ook fotografe, geen idee of het om het welbekende duppie gaat. Dat je binnen een bepaalde stramien moet fotograferen zie ik ook wel. Maar voor het opdoen van de broodnodige ervaring van het op lokatie fotograferen met een mobiele studio, is het wel weer een uitdaging voor de would-be professionals hier.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

PanzerFaustNL,

Ik neem toch aan, dat men wel weet wat hun budget is en wat ze de fotograaf dan kunnen betalen...!? Kun je er dan net zo goed bijzetten... :roll: Nee, vaak zetten ze dat er bewust niet bij, omdat het budget veel te laag is.

Ik vind niet, dat je bij dergelijke constructies de broodnodige ervaring opdoet. Door het stramien, wordt je al in je creativiteit beperkt en creativiteit móet juist gestimuleerd worden.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Benny,

Geen idee, bij ict opdrachten staat het er vaak wel en soms ook niet bij.

Fotograaf of IT'er, we hebben allemaal onze uurtarief voor dit soort productiewerk en als men daar niet mee akkoord gaat, dan niet.

Marco
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Canon Benny schreefCOLON Ik neem toch aan, dat men wel weet wat hun budget is en wat ze de fotograaf dan kunnen betalen...!? Kun je er dan net zo goed bijzetten... :roll: Nee, vaak zetten ze dat er bewust niet bij, omdat het budget veel te laag is.
Er staat toch een budget bij?? 250-1000 euro...
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ja, je hebt helemaal gelijk, niet gezien.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hoi,

Sorry, had ik eerst totaal overheen gekeken!

Toch vind ik de marge raar. Een bedrag van tussen de € 250,00 a € 1000,00. Waar zit die marge in? Vanwaar die grotere marge? Hoe is dat bedrag ingedeeld? Enz. enz.

Persoonlijk, blijf ik dergelijke advertenties altijd een beetje argwanen. Misschien niet goed, maar ik heb ondertussen teveel gezien. Internet is lang niet altijd vrijheid > blijheid... :)

En zoals ik eerder zei: Het lijkt me geen opdracht waar je veel creativiteit in kwijt kunt; het gaat via een stramien. Voor mijzelf, werk ik bijna altijd met opdrachtgevers waar ik mijn hele ziel en zaligheid kan en mag gebruiken. Ik vind deze advertentie als leerproject voor een beginneling dan ook geen aanrader. Ik vind, dat iemand die wil leren, ook een zekere vrijheid moet hebben tot creativiteit.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Qua creativiteit zal het misschien geen goeie leerschool zijn, in zoverre ben ik het met je eens... Echter heb je freelancers ook in vele soorten en maten. Iemand die net voor zichzelf begonnen is kan het best prettig vinden om 1000,- te kunnen verdienen in een paar dagen tijd. Je hebt dan nog niet de luxe om te beschikken over een fijnmazig net van opdrachtgevers waar je op terug kan vallen, en dan kan het soms ook gewoon handig zijn om even wat zekerheid te kunnen pakken, waarbij je je creativiteit dan misschien maar even moet laten schieten. Het is tenslotte geen opdracht waar je vervolgens weken/maanden aan vast zit, een weekje is dus ook best te overzien mocht je je ei er minder in kwijt kunnen.

Of misschien is het juist de uitdaging om dan nog zoveel mogelijk creatief te kunnen zijn, ook al is het een fotoshoot in een AH... Vanuit de opdrachtgever zal er vast niet iemand over je schouder staan mee te gluren naar elke foto, en je hebt ook rustigere momenten waarin je misschien wat meer kan proberen...
Daarnaast zie ik in de advertentie ook niet staan dat je niet creatief mag zijn... volgens hun eigen zeggen zijn ze vernieuwend in de fotografie. Nu ken ik hun interpretatie er niet van, maar in elk geval komt de advertentie op mij niet over alsof je als fotograaf geen enkele vrijheid hebt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar