Podiumfoto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

De eerste keer podiumfoto's gemaakt.
Twee wil ik wel met jullie delen.
De scherpte is niet echt optimaal, maar ik vond de lichtval en het scherptediepteverloop een belangrijke factor om de foto's toch te plaatsen.
Bij de tweede heb ik een bewerkingsgrapje toegepast welke niet verkeerd uitpakt of zie ik dit fout?
Omdat dit nieuw voor me was(het was best spannend) heb ik ze in testcase geplaatst!
Wie voelt zich geroepen om te reageren..................... :lol:

Jo :wink:

1.

28107


2.

28108

Laatst gewijzigd door 1 op j.jennekens, in totaal 13 keer gewijzigd.
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Hallo Jo,
#1 is als portret niet verkeerd, maar op de 1 of andere manier zegt de foto mij niet veel. De ruimte rechts is leeg, maar heeft door de dof geen enkele binding met het model. Daarnaast leiden de onrustige vormen in de dof mij af. Dus enerzijds helemaal niet fout, maar zou er persoonlijk een staande of vierkante uitsnede van gemaakt hebben wat de foto zeker goed zal doen.
#2 is qua bewerking heel erg niet mijn ding, mijn mening zou dan ook erg genuanceerd zijn over deze bewerking dus laat ik achterwege. Wél vind ik de 'lichte groenen' hier wat toevoegen, het hadden er wel de helft meer mogen zijn naar mijn mening. Opnieuw vind ik de uitsnede niet fraai. Er zit een enorme microfoon voor een gezicht wat door iets van opzij te fotograferen veel minder prominent is. Door ook hier weer meer informatie in beeld op te nemen zou de foto miz aan verbeeldingskracht sterk toennemen.
Gr, Jan Piet
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Wat vind je zelf van beide foto's?
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

j.jennekens schreefCOLONDe eerste keer podiumfoto's gemaakt.
Twee wil ik wel met jullie delen.
De scherpte is niet echt optimaal, maar ik vond de lichtval en het scherptediepteverloop een belangrijke factor om de foto's toch te plaatsen.
Bij de tweede heb ik een bewerkingsgrapje toegepast welke niet verkeerd uitpakt of zie ik dit fout?
Dit!!!!

Maar blijkens het aantal reacties afzettend tegen de 355 keer dat het topic bekeken is, moet ik wel aannemen dat het nog minder is dan ik zelf gedacht had.
Jammer.................................
Maar we blijven ons best doen.
Bedankt voor de reacties!!! :D :D

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar