Nova

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

De dochter (van 8 jaar oud) van hele goede vriendin van mij (die jullie ook al een keer online hebben gezien) wilde ik graag fotograferen.
Wegens tijd gebrek heb ik lekker vroeg afgesproken in een park in Gemert en met de opkomende zon had ik al gauw een mooie foto in gedachten.
Thuis gekomen vond ik het allemaal een beetje te veel van het goede en heb ik het omgezet naar zwart wit.
Ik ben erg tevreden en vind ze erg mooi...Moeders ook trouwens.
Maar ik ben erg benieuwd wat jullie van de zwart wit omzetting vinden.
Aangezien er veel uitgebrande plekken inzitten zonder detail....maar goed...ik ben tevreden maar zouden jullie het ook zo doen?

28314

28313

Dank voor het kijken
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Leuke meid! Mooie foto's maar inderdaad jammer van de uitgebeten stukken, is dit niet een een beetje terug te schroeven?
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
rdewinter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 20:12
CONTACTCOLON

zeker met zwart/wit heb je wat meer ruimte om te spelen met licht-regelaars.
foto 1 vind ik erg goed, hierbij stoort het uitgebeten wit mij minder.
EOS 60D :: EOS 6D :: 24-70 f/2.8 L USM :: 35 f/1.4 Sigma :: 100mm f/2.8 L Macro IS USM :: 70-300 f/4-5.6 L IS USM
Soligor extender DG Pro 1.4 :: Extension Tube EF25 II :: Speedlite 580EX II
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

de foto`s zijn zeker terug te schroeven maar ik vond juist deit effect wel mooi!
Is een kwestie van smaak natuurlijk.
Het uitgebeten bij de 2de foto i reflectie in het water, dat is er niet meer uit te krijgen....maar mij stoort het niet eigenlijk.
Het gezicht staat er mooi belicht op vond ik.
Maar misschien moet ik nog eens naar de bewerking kijken?
Dank voor jullie reactie.
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik stoor me hierbij geheel niet aan de uitgebeten delen. Mooie fotos van een fotogenieke jongedame! Ze heeft pretoogjes! ;-)
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
redone51
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 850
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal

Foto 1 heeft mijn voorkeur, ik hou gewoon van krap gekaderd.
Ze heeft er echt zin in, leuk.
Het uitgebeten stoort me niet.

Off topic, ik dacht dat jij een 550 D had of vergis ik me?
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Dank jullie voor de reactie...fijn om te horen dat ik niet de enigste ben die me hier niet aan stoort.
Nee ik heb geen 550 maar een 600D.
groetjes Marco
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ik stoor mij ook helemaal niet aan de wat uitgebeten belichting aan de buitenkanten bij haar schouders. Dat de achtergrond fors overbelicht is geeft ook helemaal niet. Haar meeste haar en gezicht staat er prachtig op en heeft een heerlijk niet gespeelde uitstraling. Heel natuurlijk. Leuk !!!

groet Martijn
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik vindt het mooie foto's, met name nummer 1. Ik zou de contacten warm houden zodat je haar later vaker als model kan laten staan :)
Die uitgebeten plekken in de achtergrond stoor ik me totaal niet aan.. ook de lichtval op haar haar niet. In kleur komt het misschien wel te uitgebeten over, maar zo in zw/w niet in elk geval..
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

In zwart/wit doen ze het prima hoor! Vooral bij nummertje 1 valt het uitgebeten niet op en dat komt denk ik omdat foto 2 iets meer donkere delen te zien zijn. Je ziet daar meer van haar donkere jas en haar gezicht is ook ietsje donkerder. Hierdoor is het totale dynamische bereik van de foto wat groter als bij foto 1.
Let bij het omzetten naar zwart/wit wel goed op de pupillen daar deze soms wat af kunnen gaan steken. Bij nummertje 2 zit je net op het randje vind ik.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik vind ze mooi! De blik op de tweede foto vind ik het mooist.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Hele mooie meid.
De uitgebeten stukken is denk ik ook een kwestie van smaak. Zelf vind ik het een beetje
afleiden. Ik had misschien bij de omzetting iets meer contrast erin gedaan.
Van de eerste foto vind ik het jammer dat een stukje van haar hoofd is afgesneden.
De tweede vind ik de mooiste, ze kijkt lekker zelfverzekerd in de camera.
Eentje om in de gaten te houden hoor Marco. Ik wil haar over 2 jaar nog eens zien. ;)
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

@ Martinus: Zie je nou wel...ooit leer ik het nog wel....Dank voor je reactie!
@ Rocker: Dank je voor je reactie...enne...Ze vond het zo leuk dat ze graag nog een model wil staan...dus dat komt goed!
@ Sushi: Ik had de ogen nog wat lichter bgemaakt waardoor het inderdaad op het randje balanseerd...dat ga ik nog even terug schroeven.
Dank voor je reaqctie.
@ Dianawoman....Ik vond de tweede ook het mooist...met name de blik...ook jij bedankt voor je reactie.
@ Thabita: Bij dit soort foto`s vind ik de uitgebeten stukken goed kunnen mara is inderdaad een kwestie van smaak, net zoals het afknippen van hoofden.
ik vind het mooier omdat je dan wat intiemer bent met het model...maar goed das een kwestie van smaak.
Ik ga haar zeker nog vaker fotograferen.
Dank je voor je reactie...
Groeten Marco
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar