aantal vragen..

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

Hey! :)

aangezien ik graag wat meer in de portret fotografie wil experimenteren heb ik hierover aantal vraagjes..:
- welke lampen statief?
- welk reflectiescherm?
- paraplu of toch softbox?

ik heb aantal lamp statieven gezien.. waaronder het merk van Jinbei en Fotokonijn..

reflectie scherm is de vraag welke maat handig is.. ik ga denk ik voornamelijk boven lichaam fotograferen.. en hierbij ook.. is Jinbei een mooi merk hiervoor?? :o

paraplu of softbox.. tsjah..
ik ben hierin gaan twijfelen aangezien je met een paraplu ook een softbox-effect kunt krijg/maken.. (dacht ik) maar waarom zouden ze dan nog softboxen verkopen en niet alleen Paraplu's? :mrgreen:

ik hoop wat verder te komen dankzij jullie..
als er evt andere alternatieven zijn voor een amateur fotograaf dn hoor ik het graag..
in principe maakt de prijs niet zoveel uit.. als het maar niet uit te hand loopt.. zoals bijv. een Sunbounce van 200-300,- voor een Reflectie scherm.. :) haha

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
rboerdijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2012 22:44

Ik probeer geen reclame te maken (ken de zaak persoonlijk niet) maar aangezien je in Zuid-limburg zit is het misschien een idee om eens bij QFlash in Sittard te kijken - die weten blijkbaar veel van dat soort spul (volgens de docent van de fotoschool maastricht).

Geven overigens ook een workshop flits-fotografie (die ik zelf ook binnenkort eens wilde doen ^^ )

MvG
Gebruikers-avatar
niels rombouts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 266
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2009 09:26
WoonplaatsCOLON Breda

Michel,

Ik heb zelf hele goede ervaringen met de statieven van Jinbei (JB-250). Ze zijn wel zwaarder misschien maar wel een stabiel ding! En voor die centen.... ;-)
Reflectie schermen heb ik diverse maten gekocht via Ebay. (Hong-Kong). Ik denk dat het handig is als je 2 maten hebt? Ze kosten daar ook niet echt heel erg veel. Dus op deze manier heb je ook de kans om wat te proberen of het goed bevalt. Je kan dan altijd nog upgraden naar een sunbounce ;-)

Paraplu'tjes ook gewoon van Jinbei gekocht.

Softbox en paraplu zijn anders qau lichtverspreiding. Anders moet je eens op youtube zoeken, staan filmpjes over
Canon Shooter
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

Rboerdijk, bedankt voor je reactie! ik zal zeker eens kijken.. is toch de moeite waard! haha :)

Niels, enorm bedankt voor je (uitgebreide) reactie! :)
dan weet ik al wat ik ga doen.. ;)
ik heb gelezen dat je van goedkopere reflectieschermen een zogeheten "Hotspot" krijgt? is dit erg of valt dit nog mee?
of heb je geen ervaring met deze 2 verschillende?

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Pak altijd mijn kleine vierkante sofbox of grote octobox. Daarnaast ook plu's wit. Handig voor de hele highkey, softe belichting.
Ik heb statieven waar mijn flitser op past zo'n bracket ik denk van interfit. Waardeloos goedkoop systeem maar het werkt wel op zich.
Succes met de portretfotografie!
Gebruikers-avatar
niels rombouts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 266
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2009 09:26
WoonplaatsCOLON Breda

Heb geen referentie tussen een duur reflectie scherm en een goedkopere.
Je moet wel oppassen met die krengen want anders word je model bijna blind ermee ;-) Je krijgt echt een goede reflectie ermee.
Canon Shooter
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar