Photix Strato II doet het niet?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Zojuist een setje met een zender en ontvanger binnengekregen van de Photix Strato II gekocht bij aq4u. Echter een van de ontvangers lijkt niet te werken. Hierover al contact gehad met aq4u, maargoed, wil het toch even zeker weten dat ik niet iets fout heb gedaan.

Ik heb zowel de zender als de ontvangers op channel 1 staan en allebij staan ze op groep A. Echter, de ene flitser flitst wel en andere niet (ik gebruik een 580EXII en een 430EXII).

Wanneer ik bv de ontvanger die het wel doet op de 580 heb en ik wissel die met de 430, dan doet doet de 430 het en de 580 niet.

Wanneer ik de goede op de 580 heb en deze flitser op master zet, en de 430 op slave, dan flitsen ze wel allebij. Echter wanneer ik de ontvanger (de waarschijnlijk defecte) dan uitzet blijven ze allebij flitsen. Maar dit komt waarschijnlijk doordat hij dan op slave staat en getriggerd wordt door de flits van de 580. Kan ook natuurlijk maar dan moet de 430 wel in het zicht staan...

Heb ik nu iets over het hoofd gezien?
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
niels rombouts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 266
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2009 09:26
WoonplaatsCOLON Breda

Hoi Robert,

Eerst even ter info. Je hebt dus een set van 1 Transmitter en 2 Recievers?
Wat ik zou doen om het te controleren is:
*Batterijen controleren / wisselen onderling eventueel (zorg voor kwaliteits batterijen in de ontvangers en zenders. De bijgeleverde batterijen zijn meestal niet zo super. Ook voor m'n triggers gebruik ik gewoon duracell ultra's )
*Zender en ontvangers op het gelijke kanaal zetten en dan even alles los laten van camera en flitsers. Gebruik de Transmitter test knop om een keer een signaal af te geven naar de beide Recievers. Als het goed is kan je ledjes zien aangaan of knipperen ofzo. Anders even een flitser erop zetten. (op de hotshoe) en dan een test fire doen weer. Doe dit voor beide recievers.
Wat is het resultaat?
Heb je nu nog dat er 1 niet werkt? Probeer een sync cord aan de 580EXII te doen en dan op je reciever. Waarschijnlijk zit er wel een kabeltje mee geleverd.
Werkt dit nog steeds niet dan weet je dat hij gewoon niet werkt.

Simpel uitsluiten dus.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Gebruik overigens zelf de Atlas van Phottix naar 100% tevredenheid..

PS: zet je flitsers op M (manual) en de 580 of 430 hoeft helemaal niet op slave of master..gewoon uit zetten.
De 580 kan inderdaad via IR (voorop) als master de 430 als slave triggeren.
Canon Shooter
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar