Canon Strap probleem.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Hallo iedereen,

ik merkte op afgelopen week dat mijn camera waarschijnlijk beschadigd is door de Canon Strap. Door het dragen heeft een bandje tegen de hoek kunnen schuren zodat er een slijtplek is ontstaan op mijn camera. Weet iemand hier een oplossing voor of een alternatief strap die dit probleem niet veroorzaakt?

28550

1: slijtplek hoek.

28549

2: slijtplek bandje.

Alvast bedankt,
phd.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

De enige manier om slijtplekken op een camera te voorkomen is een vitrine kopen :)
Je camera is toch een gebruiksvoorwerp, geen siervoorwerp?
Ik zou me er niet zo druk over maken...
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

True, alleen als ik het kan voorkomen met een andere strap bijvoorbeeld dan geniet dat wel mijn voorkeur.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Kijk eens naar een Blackrapid of een Sunsniper strap. Deze bevestig je aan de onderkant van je camera (statief schroef).
Gebruikers-avatar
Fotar
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2011 10:02
WoonplaatsCOLON Enschede
CONTACTCOLON

Ik heb een Blackrapid en ben daar zeer tevreden over. Ik kan de gehele dag met een 5DmII + 24-105 L lopen zonder dat ik last heb van de nek of schouder.

Verder zou ik me er niet druk over maken, slijtage cq kleine beschadigingen krijg je toch, ook aan de onderzijde als je em op een statief zet. Mocht je geen beschadigingen willen hebben dan adviseer ik je het advies van eos4all op te volgen ;).
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Slijtage ontkom je niet aan...
Ik heb ook de black rapid (female) strap, super fijn ding! En zoals fotar zegt geen last van je nek of uberhaubt gewicht aan je nek...aanrader!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Dat ziet er inderdaad goed uit. Hoe werkt het met een statief, moet je dan steeds iets verwijderen of kun je het erop laten zitten ?
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Da's verschillend. BlackRapid heeft speciale schroeven die in de snelkoppelingsplaat van je statief wegvallen (bij 'n aantal modellen, ten minste). Verder kun je ze direct aan (bijvoorbeeld) de Manfrotto RC2 hangen, aangezien daar al 'n oog in zit. Met SunSniper is e.e.a. (volgens mij) lastiger.

Check eventueel ook mijn topic van 'n tijdje terug.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Slijtage hoort er wel een beetje bij natuurlijk, ik zie dit op mijn camera niet echt terug op deze plek.

Ik gebruik allerlei straps van Optech. Aan je camera bevestig je een paar snelsluitingen van optech en je kan daarna snel wisselen tussen een nekstrap, sling of een speciale die ik aan mijn rugzak kan koppelen. Door het modulaire systeem voor iedere situatie een oplossing.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Bedankt voor de info iedereen. Ik ga eens kijken naar de mogelijkheden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar