bescherm glaasje

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Als het echt goedkoop moet: klus een haak (van BlackRapid of Sunsniper, of 'n Manfrotto-snelkoppelingsplaat zoals de RC2) onder je camera en hang daar het draagriem van je (als je die hebt) schoudertas aan. Heb vrijdag zo op 'n festival gelopen en dat ging perfect.

Wat betreft OP/TECH: veel goede verhalen over gehoord, maar volgens mij is dat weer 'n nekriem, i.p.v. een strap als BlackRapid of Sunsniper.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Samueldw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2010 13:44

Ik had daar al aan gedacht (hollandse zeunigheid :P ) maar ik heb niet echt een goede draagriem. Ik zag deze bij kamera-express: http://www.kamera-express.nl/product/op ... ing-black/" onclick="window.open(this.href);return false;
rboerdijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2012 22:44

Laatst een leuke quote gelezen: "Goedkope filters zijn echt magisch, ze kunnen uit een geweldige lens een middelmatige lens maken" ^^
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

nog maar eens :

een krasje meer of minder op je frontlens heeft nagenoeg geen enkel effect op de foto, pas een kras die echt diep gaat die je haast al moedwillig erop moet aanbrengen ga je zien.
Engige nadeel is dat als er krasjes op de frontlens zitten je tweedehands waarde van de lens kelderd als je hem wil verkopen, maar meer dan dit ook niet.
Dus of je wil je waarde in stand houden, dan zou ik zeggen koop een UV filter, (hoya pro of B&W) of gewoon lekker fietsen met regelmatig gewoon de zonnekap erop.

Ik fotografeer al dik 30 jaar met diverse lenzen en heb nog nooit een UV filter gekocht, hooguit heb ik er eentje, omdat ik een tweedehands lens kocht alwaar er eentje opzat die ik dan bewaar, maar tot vandaag de dag geen enkel glaasje ervoor, wel altijd, maar dan ook haast altijd een zonnekap ervoor, zelfs de belachelijk rare bloemenkap van een 17-40 die als zonnekap zodanig geen enkele functie heeft volgens mij, hooguit dus als bescherming.
(moet erbij vermelden dat ik nooit naar motorcross ga, of strandraces, hele vochtige ruimtes, daar zou ik wel een glaasje adviseren.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Samueldw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2010 13:44

Door alle adviezen hier ben ik tot het besluit gekomen om een strap te kopen.

Nu heb ik vooralsnog een tweetal opties:
Een blackrapid RS-4 kopen €60
of een Op/tech Utility Strap Sling in combinatie met een BlackRapid FastenR-3 €40

Wat denken jullie dat de beste optie is? Ik heb eerder een bedrag van €30 genoemd maar als ik er jaren mee vooruit kan moet je er ook weer niet op bezuinigen. Dan wordt goedkoop duurkoop. Dus heb ik mijn budget wat opgehoogd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar