[VerzamelTopic] EOS 5D mk III

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

arnold_w schreefCOLON
Urbexphotography schreefCOLONZonet heb ik antwoord verkregen ivm de light leak van Tech Repair welke ze dus zelf van Canon hebben verkregen.

Dit werd mij gezegd (en sla mij niet dood ben ook enkel de boodschapper):

Geachte heer,



Hierbij de uitleg die we hebben gehad voor klanten. Er zal dus niets aan gedaan worden.



En, weet je al wat je voor de 5D3 gaat vragen ? :lol:
Yeps 3000 euro's en je mag hem komen halen!!!!
Anoniem 4

Die duidelijk compleet verrot. Voor reserve-onderdelen wil ik hem wel voor 100 euro van je overnemen.
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Illuminatus DE ZEVERAAR schreefCOLONDie duidelijk compleet verrot. Voor reserve-onderdelen wil ik hem wel voor 100 euro van je overnemen.
Jij krijgt hem gratis!!!!
Sla hem wel 1 in frut van één.

Wss geen intresse meer dan?
Anoniem 4

Als het oplucht, moet je dat zeker doen. Die opgekropte woede moet er een keer uit, zodat je weer verder kunt met je fotografieleven.
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

En nu kondigen ze dit aan :

http://nl.canon.be/Support/Consumer_Pro ... =important" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 4

Erg netjes van Canon. Hulp is onderweg.
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Illuminatus schreefCOLONErg netjes van Canon. Hulp is onderweg.
Tegen Techrepair verkondigde ze wel wat anders!
Enfin we zien wel wat ervan komt.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Urbexphotography schreefCOLONTegen Techrepair verkondigde ze wel wat anders!
TechRepair wordt ook niet binnen een minuut op de hoogte gesteld van ontwikkelingen.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Urbexphotography schreefCOLONMannen en vrouwen,

Nu mogen jullie nog zoveel zagen,als jullie willen over die prijs,hij is er en het ziet er niet direkt naar uit dat hij zal dalen!
Dus zaag er niet over.

Als je het teveel vindt,koop je hem gewoon niet punt ander lijn.

Zij die er wel + 3000 euro aan willen uitgeven (zoals ik) das ons probleem en genieten we van een fantastische camera.

Ieder merk van camera heeft zo zijn voor en nadelen.

Nu heeft Nikon de pixelrace ingezet en waarschijnlijk bij een volgende upgrade van beide merken zal Nikon wss weer blijven hangen en Canon zich in de pixelrace werpen.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Bas Breetveld schreefCOLONKlik hier voor het canon afzeikforum
:lol: :lol:

Volgens mij hebben we met Canon een geweldig product in handen.
Echter als je sommige reacties mag geloven is lijkt het een zooitje :?




Bij de buren is het gras altijd groener :mrgreen:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

C@sp@r schreefCOLON
Bas Breetveld schreefCOLONKlik hier voor het canon afzeikforum
:lol: :lol:

Volgens mij hebben we met Canon een geweldig product in handen.
Echter als je sommige reacties mag geloven is lijkt het een zooitje :?




Bij de buren is het gras altijd groener :mrgreen:
Der zijn er ook die van afgunst negatief reageren omdat ze niet de nodige euro's kunnen opbrengen om bijv de 5DMk III aan te kopen omdat ze niet mogen van hun vrouw ;).

Ik blijf er bij als Canon aan dit probleem niks verhelpt vliegt alles en ga ik naar de buren is kijken ;).
Er zijn er nog dat die overstap hebben gemaakt en niet meer terug willen naar dit kamp dus...
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Urbexphotography schreefCOLON
Der zijn er ook die van afgunst negatief reageren omdat ze niet de nodige euro's kunnen opbrengen om bijv de 5DMk III aan te kopen omdat ze niet mogen van hun vrouw ;).

Ik blijf er bij als Canon aan dit probleem niks verhelpt vliegt alles en ga ik naar de buren is kijken ;).
Er zijn er nog dat die overstap hebben gemaakt en niet meer terug willen naar dit kamp dus...
Wie doet hier nu eigenlijk negatief? En dat geneuzel over wie er hoeveel geld kan opbrengen krijg ik helemaal jeuk van.
Ik vraag me af met welke reden je eigenlijk een 5D2 en nu een 5D3 hebt gekocht, pronken met dure spulletjes en vervolgens niets anders dan afzeiken op dit merk.

Misschien moet je je handeltje maar heel snel verkopen en de buren gaan lastig vallen met je geklaag, denk nml dat je daar vergelijkbare zaken tegen gaat komen, ze zullen vast heel blij zijn met je komst.

Succes met al je toekomstige apparatuur.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

arnold_w schreefCOLON
Urbexphotography schreefCOLON
Der zijn er ook die van afgunst negatief reageren omdat ze niet de nodige euro's kunnen opbrengen om bijv de 5DMk III aan te kopen omdat ze niet mogen van hun vrouw ;).

Ik blijf er bij als Canon aan dit probleem niks verhelpt vliegt alles en ga ik naar de buren is kijken ;).
Er zijn er nog dat die overstap hebben gemaakt en niet meer terug willen naar dit kamp dus...
Wie doet hier nu eigenlijk negatief? En dat geneuzel over wie er hoeveel geld kan opbrengen krijg ik helemaal jeuk van.
Ik vraag me af met welke reden je eigenlijk een 5D2 en nu een 5D3 hebt gekocht, pronken met dure spulletjes en vervolgens niets anders dan afzeiken op dit merk.

Misschien moet je je handeltje maar heel snel verkopen en de buren gaan lastig vallen met je geklaag, denk nml dat je daar vergelijkbare zaken tegen gaat komen, ze zullen vast heel blij zijn met je komst.

Succes met al je toekomstige apparatuur.
Kijk he :

Als ik over de 3000 euro uitgeef aan fotomateriaal moet het inorde zijn punt.

Kheb de 70-200 II ook nieuw gekocht als hij juist op de markt was.
Geen problemen mee gekend.En trouwens een super lens tegenover de I.
Ja daar kan ik best positief over spreken!!!!

En wat ik koop,al dan niet duur speelgoed,das mijn zaak.
De mk3 is gekocht omwille van de zo super goede AF zoals ze beweren en de 2 stops hogere iso.

Momenteel kan ik over alles nog niet oordelen omdat de mk3 nog niet verzekerd is en dus niet mee kan gaan naar een evenement waarvoor hij eigenlijk is gekocht.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Urbexphotography, met alle respect, maar ik zie in je history een hoop zure posts. Het heeft er de schijn van dat je misschien iets negatiever (kan ook kritischer) in het leven staat dan de gemiddelde persoon. Ik denk dat je met een andere toonzetting misschien meer goodwill en constructieve reacties zou krijgen. Niet alleen hier op het forum, maar misschien geldt het ook in the real world. :)

Ik zou het jammer vinden als je gaat overstappen maar als Nikon inderdaad echt zo veel beter is, moet ik daar ook maar eens gaan rondkijken besef ik me net! Ik ben er van overtuigd dat het me veel geld en gezeur zal besparen ;-)
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Deos schreefCOLONUrbexphotography, met alle respect, maar ik zie in je history een hoop zure posts. Het heeft er de schijn van dat je misschien iets negatiever (kan ook kritischer) in het leven staat dan de gemiddelde persoon. Ik denk dat je met een andere toonzetting misschien meer goodwill en constructieve reacties zou krijgen. Niet alleen hier op het forum, maar misschien geldt het ook in the real world. :)

Ik zou het jammer vinden als je gaat overstappen maar als Nikon inderdaad echt zo veel beter is, moet ik daar ook maar eens gaan rondkijken besef ik me net! Ik ben er van overtuigd dat het me veel geld en gezeur zal besparen ;-)
Als je me in real zou kennen en de historie zou kennen van men leven begrijp je die zure houding!

Er zijn genoeg mensen die nu momenteel voor Nikon zouden kiezen als ze volledig opnieuw moesten beginnen alleen al om de aankoopprijzen en de mp's die Nikon nu wel heeft en Canon niet.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Tips voor overstappers:
- volg een tijdje Nikonforums en let op al dan niet terechte klachten
- kijk welke objectieven door de mand vallen met een 36 Mpxl sensor

(Het is waar dat meer Mpxl afgedrukt/afgebeeld op eenzelfde formaat er beter uit kan zien; voor mij zou 36Mpxl alleen zin hebben om te kunnen croppen en dan ben je "veroordeeld" tot kostbare Carl Zeiss MF objectieven)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

@Urbexphotography, voor €3000,- mag je idd. wat verwachten. Maar het 'probleem' wat er nu is, heeft geen invloed op het functioneren van je camera en/of de kwaliteit van de foto's. Ga nou gewoon foto's maken met je camera, en hou met een schuin oog de Canon website in de gaten. Mocht het echt een probleem zijn dan komt er vanzelf een oplossing.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Yep, en die 70-200 II kwaliteit ga je bij Nikon ook niet terug krijgen.
Voor mij zou er maar 1 reden zijn naar Nikon over te stappen en dat is omwille van de 14-24, verder geef ik duidelijk de voorkeur aan Canon glas.
Dat is overigens ook de reden waarom Nikonians naar Canon overstappen, gewoon beter glas. Vind de looks van Nikon ook kill en steriel, de Canon is veel warmer, filmischer, het heeft iets analoogs.

Dus alleen omdat er een lichtlekkage in de 5D3 zit (waar niemand last van heeft) overstappen naar bijvoorbeeld een D800 met andere onvolkomenheden en dan het "mindere" glas op de koop toe nemen, lijkt me geen verstandig besluit. Uiteindelijk is het toch het glaswerk dat de kwaliteit bepaald.

Ik heb eerlijk gezegd ook even met de gedachte gespeeld, niet a.g.v. rancune jegens Canon, maar meer omdat ik de specs van de D800 interessanter vond. Het dynamisch bereik op 36mp is/lijkt een stuk beter dan de 5D3, maar ik ben daar alleen al omwille van het glaswerk van terug gekomen. Nikon kan mij gewoon niet dezelfde kwaliteit bieden in vergelijkbare objectieven die ik nu heb. Ze hebben wel vergelijkbare objectieven qua brandpunt en lichtgevoeligheid, maar kwalitatief halen ze het niet en dan zijn ze ook nog eens duurder.

En zoals boels069 al aangeeft, je hebt verdomd goed glas nodig om de resolutie van de 36mp uit je glas te kunnen halen. In diverse tests is gebleken dat momenteel alleen Zeiss daaraan kan voldoen. Met het huidige Nikonglas heb je aan die 36mp niet zoveel en zul je dus flink extra moeten investeren.

Ik kijk ook af en toe mee op het Nikon forum en lees dan dat de gemiddelde Nikonian helemaal niet zo happy is met de d800, iemand maakte zelfs de opmerking dat 'ie het ontwerp spuuglekijk vond. Die 36mp begrijpen ze ook daar niet, 21 vinden ze ook wel zat. Dus ook daar lopen ze te klagen. Het gras is daar dus net zo geel als hier ;-)
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Urbexphotography schreefCOLON Momenteel kan ik over alles nog niet oordelen omdat de mk3 nog niet verzekerd is en dus niet mee kan gaan naar een evenement waarvoor hij eigenlijk is gekocht.
Doe dit dan eerst even en krijg een kamerbrede grijns op je hoofd ... De meesten verzekeren je spullen vanaf aankoop en heb je een week de tijd om ze te melden.

Ik heb de 5D3 aangeschaft met de weet van dit 'probleem', wat dus ook in de praktijk geen enkele rol speelt. Je hebt je gek laten maken door iets dat geen enkel probleem is.
Zelf heb ik ook getwijfeld om naar de Dark Side over te stappen en ben heel erg blij dat ik het niet gedaan heb. Ik zie bijna dagelijks RAW-bestanden van andere merken voorbij komen ... Die van Sony (op APS-formaat) maken trouwens de meeste indruk voor wat je ervoor betaalt. Hun lenzen zijn dan weer een ander verhaal wat de betaalbaarheid betreft, hoewel de zeer betaalbare 70-400 erg goed is.

Je hoort of leest er niets over, maar met het nieuwe management van Canon zijn ze (volgens mij) duidelijk een andere weg ingeslagen in het hogere segment, die van de ultieme perfectie lijkt het. Zie ook de nieuwe superteles en meer van dit soort 'type II' lenzen. Misschien daarom ook de komende terugroep-actie voor deze futiliteit? Want dat is het. Ik zal die van mij er in ieder geval niet voor inleveren. Ik wil hem nog geen halve dag kwijt.
Om duidelijk te maken dat Canon de weg van de perfectie in is geslagen hebben ze de prijzen zelfs boven die van de 'Dark Side' gesteld. Kwaliteit kost nu eenmaal geld.

DxO 'bewijst' iets anders. Zelfs de 300 2.8 type II komt er niet zo best vanaf. Als bewijs daarvoor hebben ze een rechthoek getekend met een rode stip erin en wat rechthoeken met balken erin van verschillende hoogte. Dat noemen ze wetenschappelijk bewijs. Kom op zeg!

Op de vorige pagina heb ik wat foto's getoond die mij voorheen niet zo goed lukten als met deze camera en ik had een 1D4 ... Zéér trefzekere AF in donkere omstandigheden op onderwerpen die donkerder zijn dan de achtergrond, bij goede detaillering op ISO 3200 en (waarschijnlijk) nog veel hoger. Dan vergeet ik de effectiviteit van de vernieuwde IS .. Ik ben blij deze keuze gemaakt te hebben! Eindelijk de ultieme alleskunner in handen. Nu nog even bijkomen van al dit nieuwe fotogeweld ...
Nog een maand en ik ga de 5D3 gebruiken onder de meest extreme omstandigheden op aarde. Dat hoop ik tenminste .. Ik houd jullie op de hoogte.

Grts,

Bas
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar