OSX VS Windows 7

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

@druup, wij kunnen elkaar de hand schudden.
De Mac begon mij ook echt op te breken, kreeg bijna rsi van al die rare toetscombinaties (CMD+TAB+ALT om te wisselen van programma?) en rare menu's voor de meest simpele opties.
Ook is het scherm geniaal en design erg mooi(al mistte ik wel een keypad) ik heb gisteren ook mijn Macbook pro ook de deur uit gezet, terug naar een Windows laptop :)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

druup schreefCOLONOok het internet browsen werkt met een PC veel sneller en makkelijker.
We zullen maar niet naar de onderbouwing van deze uitspraak vragen.

Ik wens je in ieder geval veel plezier met je nieuwe aanwinst. En straks ben je helemaal het Metro-mannetje! :D
pielie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010 17:53
WoonplaatsCOLON Terneuzen

Een mac is een goed beest, maar voor het zelfde bedrag heb je een betere windows doos, welke sneller en krachtiger is.

Zelf heb ik een Macbook Pro, met daarop zowel windows als mac OSx.

Windows voor mijn werk, en de snelheid dingen te doen.
Mac, voor mijn fotografie zaken, en eventueel nog snel een mailtje lezen etc..

Voor iedereen die roet dat een mac "nooit" of "bijna nooit vastloopt" begrijpt gewoon nog niet dat je bij het gebruik van een mac beperkt wordt in je gebruik.
Bij windows kan en mag je alles zelf.
Dit betekent dus ook zelf zaken verrabbezakken...... ;)

Koop een windows laptop en een mac laptop. geef ze beide aan mij, ik timmer ze volledig dicht zodanig dat je alleen datgene kunt doen want je van mij mag doen ;)
Ik weet zeker dat dan zowel de windows als de mac het net zo goed doen.
EOS 50D|17-85 f4-5.6 IS USM|70-200 F4 L USM|50 1.8 MKI| Sigma 24-70 2.8|Canon 24-105 F4 L |Canon 100 2.8 macro| Hoya UV Pro1|BW UV|Kenko CPL|LP Rezo 190AW|2x Transcend 8GB 600x|Sandisk Extreme III 4GB|LP Flipside 400AW|580 EX II|
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Amen!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

pielie schreefCOLONVoor iedereen die roept dat een mac "nooit" of "bijna nooit vastloopt" begrijpt gewoon nog niet dat je bij het gebruik van een mac beperkt wordt in je gebruik.
Ik ben er zo eentje. Leg mij svp eens uit waarom ik beperkt word in mijn gebruik, want ik begrijp het gewoon nog niet. :roll:
frankb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2005 06:20
WoonplaatsCOLON Elburg

drup schreefCOLON... voor een basic gebruiker erg fijne interface maar als voor intensief gebruik, veel met bestanden (verkenner/finder) werken dan is een PC vele malen sneller. Ook het internet browsen werkt met een PC veel sneller en makkelijker...
Deze ontgaat mij ook volledig :shock: :?:
Ik denk dat dat meer ligt aan wat je gewent bent en wat je persoonlijke voorkeur is.
pielie schreefCOLON...

Voor iedereen die roet dat een mac "nooit" of "bijna nooit vastloopt" begrijpt gewoon nog niet dat je bij het gebruik van een mac beperkt wordt in je gebruik.
Bij windows kan en mag je alles zelf.
Dit betekent dus ook zelf zaken verrabbezakken...... ;)

....
Mijn mac's lopen ook nooit vast (ik heb hier ook een mac server draaien) en ik wordt niet beperkt in mijn gebruik.

Ik compileer lekker onder water mijn php en mysql software (die er bij Lionserver uitgesloopt is btw :evil: :evil: :evil: ) Snow Leopard is beter hier.
Maar geen probleem hoor ik kan echt alles onderwater. Je moet wat meer weten van het OS maar dat geld voor Windows ook.
Veel gebruik maken van Terminal, de grafische interface is wat beperkt inderdaad wanneer je wilt tweaken.

- nadeel MAc: inderdaad veel te duur, je betaald duidelijk voor design en naam
- stabiel OS komt doordat je bij een Mac vast zit aan Apple Hardware (tenminste wanneer je legaal wilt blijven, MacOS wil ook overal op,maar dat kost je moeite en is niet legaal volgens de licentie van Apple :cry: ) Het is natuurlijk makkelijk om een stabiel OS te maken wanneer je niet tig-duizend drivers moet maken zoals windows doet. Het vergelijk is hier niet eerlijk tov Windows

Ik werk met Linux, Windows en Mac, voor thuis gebruik heb ik voorkeur voor de Mac. Linux op de tweede plek (server 1) en pas daarna Windows.
Windows werkt blijft niet schoon (Apple heeft hiervoor een veel beter systeem) een uninstall is meestal niet volledig en het gebruik van common dll's en register vind ik achterhaalt.
Dat komt vooral omdat Windows veel aan zijn compatibilteit blijft vasthouden. Dat maakt het voor de ontwikkelaars een stuk lastiger.

Wel gebruikers vriendelijker, Apple stopt gewoon met de support, koop maar een nieuwe bij upgrades, niet echt gebruikers vriendelijk.

Maar het blijft persoonlijk, je moet vooral draaien wat je bevalt. Het maakt mij in ieder geval niet uit.
Zolang je er maar mee kunt werken, het is tenslotte niet meer dan gereedschap.
pielie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010 17:53
WoonplaatsCOLON Terneuzen

@Pieterr, computers (windows of mac osx) lopen vast omdat de gebruiker er niet mee kan omgaan, of het systeem niet begrijpt.
wat als ik jou vertel dat mijn windows pc nooit vastloopt, en ook niet vaker dan 0x opnieuw geïnstalleerd op zijn levensduur.

@frankb ieder zijn eigen mening, maar ook een mac kan vastlopen (ooit een "kernel-panic" gehad?) tevens is mac zeker niet altijd een even gebruiksvriendelijk systeem. Un-mounten van schijven etc...
Linux/Unix is mooi, maar niet voor meer dan een webserver. Heb ooit eens een domein geprobeerd te bouwen met unix, je wilt daar echt geen policy's gaan uitrollen :s

en zoals ik zeg, ik heb een mac met daarop windows, en ook nog in zowel mac als windows een algemeen VM met daarin een niet nader te noemen specifiek unix achtig os voor beheer van netwerken en security.

Verder merk je terecht op dat het alleen maar een stuk gereedschap is.
EOS 50D|17-85 f4-5.6 IS USM|70-200 F4 L USM|50 1.8 MKI| Sigma 24-70 2.8|Canon 24-105 F4 L |Canon 100 2.8 macro| Hoya UV Pro1|BW UV|Kenko CPL|LP Rezo 190AW|2x Transcend 8GB 600x|Sandisk Extreme III 4GB|LP Flipside 400AW|580 EX II|
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Je hebt me nog steeds niet uitgelegd waarom ik beperkt word in mijn gebruik. Maar eigenlijk ben ik ook niet zo geinteresseerd in jouw antwoord daarop, aangezien dit een EOS forum is. Laten we het maar weer over fotografie hebben.
frankb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2005 06:20
WoonplaatsCOLON Elburg

pielie schreefCOLON
@frankb ieder zijn eigen mening, maar ook een mac kan vastlopen (ooit een "kernel-panic" gehad?) tevens is mac zeker niet altijd een even gebruiksvriendelijk systeem. Un-mounten van schijven etc...
Linux/Unix is mooi, maar niet voor meer dan een webserver. Heb ooit eens een domein geprobeerd te bouwen met unix, je wilt daar echt geen policy's gaan uitrollen :s
...
:shock: :shock: :shock: :shock:

webserver?

Ik ga heel even off-topic, maar waar denk je waar de software opdraait wanneer je internet bankieren opstart om maar eens wat te noemen.
Bijna alle grote banken en verzekeringsmaatschappijen draaien hun programma's op Unix / linux waarbij Unix steeds vaker vervangen wordt door Linux ivm de licentie en onderhoudskosten.

windows domeinen en policy's zijn leuk voor het kantorennet en daar werkt het uitstekend, maar programma's zoals internet bankieren draai je op linux/unix en dat zet je in een cluster, werkt uitstekend, toegang tot de servers via ldap voor beheer vanaf een beheerserver (ook linux) en de security laat je door het programma afvangen. (programma's meestal in Java)

Met een webserver ben je wel heel kort door de bocht :wink: en een kernel-panic krijg je ook niet zomaar, daar moet je ook wat voordoen.

Maar zoals gezegd, het is gereedschap en je moet gebruiken waar je thuis het lekkerste meewerkt, voor de één is de windows voor de andere mac os.
Het is maar wat je makkelijker vind.

Waar zou een EOS eigenlijk op draaien :?: 8)
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

frankb schreefCOLONWaar zou een EOS eigenlijk op draaien :?: 8)
Wat denk je zelf?.... Natuurlijk: e-OS
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

The DIGIC II and DIGIC III ASICs contain embedded 32-bit ARM architecture processors. Until around 2007, Canon point-and-shoot cameras ran a VxWorks-based operating system, but recent cameras are based on the DRYOS operating system developed in-house by Canon.[12][13]
http://en.wikipedia.org/wiki/DIGIC#Custom_firmware" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/DIGIC#Custom_firmware" onclick="window.open(this.href);return false;
http://web.archive.org/web/200801160501 ... dryos.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Anoniem 4

Kunnen we Canon dan niet vragen of dat DRYOS kan worden uitgebreid naar een OS voor een FotoDesktopLaptopComputer met EOS Utility in het BIOS.
Zijn we in één keer klaar met deze discussie hier. :roll:
pielie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010 17:53
WoonplaatsCOLON Terneuzen

frankb schreefCOLON
:shock: :shock: :shock: :shock:

webserver?

Ik ga heel even off-topic, maar waar denk je waar de software opdraait wanneer je internet bankieren opstart om maar eens wat te noemen.
Bijna alle grote banken en verzekeringsmaatschappijen draaien hun programma's op Unix / linux waarbij Unix steeds vaker vervangen wordt door Linux ivm de licentie en onderhoudskosten.

windows domeinen en policy's zijn leuk voor het kantorennet en daar werkt het uitstekend, maar programma's zoals internet bankieren draai je op linux/unix en dat zet je in een cluster, werkt uitstekend, toegang tot de servers via ldap voor beheer vanaf een beheerserver (ook linux) en de security laat je door het programma afvangen. (programma's meestal in Java)

Met een webserver ben je wel heel kort door de bocht :wink: en een kernel-panic krijg je ook niet zomaar, daar moet je ook wat voordoen.

Maar zoals gezegd, het is gereedschap en je moet gebruiken waar je thuis het lekkerste meewerkt, voor de één is de windows voor de andere mac os.
Het is maar wat je makkelijker vind.

Waar zou een EOS eigenlijk op draaien :?: 8)
Banken, hebben dat in het verleden gedaan ja, die tijd is nu wel voorbij hoor ;) (en programma's waren allemaal COBOL geprogrammeeerd), verzekeringskantoren hebben meestal doodnormale windows servers draaien. Politie en justitie draaien ook gewoon normaal windows.
Her en der staat er inderdaad wel een linux doosje.

In het verleden (<10 jaar geleden) was het normaal om server bijna direct aan het inet te hangen. Tegenwoordig kennen we redelijk goed firewall's, loadbalancers, UTM's en ga zo maar veder (oja die zijn wel *nix uitgevoerd).
Maar daar gaat het niet om het type systeem, maar om het systeem dat het eenvoudigst uit te kleden is en het meest geschikt voor het doel.

Alles wat ik probeer te zeggen is dat Mac OSx niet heilig is, en zeker ook mankeert, net zoals linux, maar zeker ook windows.
Windows is een goed systeem, alleen niet goed doordacht wat betreft stabiliteit(het is wel stabiel, alleen de gebruiker kan teveel).

Maar goed back on-topic....

Laten we een computer verzinnen, met een E-Os besturingsysteem, welke alle goede eigenschappen herenigd in 1.


@Pieterr
Met een mac, kun je standaard niks behalve vertrouwde zaken draaien. een Mac is gelimiteerd aan hardware. bij een mac kun je niet zonder meer systeembestanden aanpassen. en zo kan ik nog even doorgaan.
Maar het ergste vindt ik nog wel dat Mac met fatsoen geen PCL printers ondersteunt!!!!!! heb je ooit een mac aan een grote MFP kleuren machine proberen te hangen die gebruik maken van PCL XL drivers?? ik ga je nu vertellen dat dat echt niet opschiet. koppel dat ding print 1 kleur pdf 5x, hij spuugt vervolgens 1 pagina op 20 seconden. Leuk moet je iets 1000x afdrukken :(

Nu weer verder.....
EOS 50D|17-85 f4-5.6 IS USM|70-200 F4 L USM|50 1.8 MKI| Sigma 24-70 2.8|Canon 24-105 F4 L |Canon 100 2.8 macro| Hoya UV Pro1|BW UV|Kenko CPL|LP Rezo 190AW|2x Transcend 8GB 600x|Sandisk Extreme III 4GB|LP Flipside 400AW|580 EX II|
frankb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2005 06:20
WoonplaatsCOLON Elburg

pielie schreefCOLON
Banken, hebben dat in het verleden gedaan ja, die tijd is nu wel voorbij hoor ;) (en programma's waren allemaal COBOL geprogrammeeerd), verzekeringskantoren hebben meestal doodnormale windows servers draaien. Politie en justitie draaien ook gewoon normaal windows.
Her en der staat er inderdaad wel een linux doosje.

In het verleden (<10 jaar geleden) was het normaal om server bijna direct aan het inet te hangen. Tegenwoordig kennen we redelijk goed firewall's, loadbalancers, UTM's en ga zo maar veder (oja die zijn wel *nix uitgevoerd).
Maar daar gaat het niet om het type systeem, maar om het systeem dat het eenvoudigst uit te kleden is en het meest geschikt voor het doel.
:shock:

In het verleden.... laat ik even verhelderen dat ik op dit moment werkzaam ben in de ICT dienstverlening, net als jij blijkbaar, maar duidelijk niet in dezelfde richting.
Ik doe dit werk ook al een flink aantal jaren, maar wat je zegt klopt niet.

Politie zat ik vorig jaar nog, (daar is nog wel wat te verbeteren in de ICT....) heel veel systemen van de politie draaien gewoon op Unix en Linux en inderdaad ook op Windows.
Unix (Solaris in dit geval wordt uitgefaseerd, Linux (Red Hat) wordt druk naar binnen gereden. (zeker ivm de kosten) Er liep zelfs al een pilot om de beheerders op Linux over te zetten ipv Windows op de werkplek. In ieder geval draait het merendeel van wat de agent gebruikt aan ict op de weg allemaal op unix/linux

Cobol werd gebruikt op het Mainframe, dat is inderdaad ook aan het verdwijnen, alhoewel een Mainframe nog steeds heel erg geschikt is om in hele hoge snelheid al die miljoenen banktransacties te verwerken. Ook daar zit men niet stil en een nieuwe Mainframe computer is tegenwoordig ook niet veel groter dan een Linux/Windows server, dat is ook wel anders geweest. En alles wat op Linux staat gaat tegenwoordig onder Java.

Ik zit op dit moment bij een grote bank (zal de naam niet noemen) en de linux systemen zijn niet aan te slepen, alles gaat hier om. En de bank die ik daarvoor had was ook al druk bezig met Linux. (Dat zijn al twee van de grote banken in Nederland) Ik heb het hier niet over het kantorennet, maar over de daadwerkelijke applicaties die gedraaid worden bij een bank.

En natuurlijk hang je je systemen niet rechtstreeks aan het internet :shock: Dat doe je inderdaad op hele andere manieren, hardwarematige firewalls Big-IP of andere oplossingen kunnen dat veel beter, daar achter DMZ en andere contructies en dan pas naar je serverpark waar je ook weer diverse scheidingen aanbrengt.

Oh ja en bij MacOS kun je ook rustig systeembestanden aanpassen hoor, wel even weten wat je doet. :wink:

Bedankt voor de links over het EOS systeem, ik ga mij eens inlezen, interessant :D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

frankb schreefCOLONBedankt voor de links over het EOS systeem, ik ga mij eens inlezen, interessant :D
Graag gedaan.

Het Apple/Microsoftgedoe leidt tot niets, net als merk-X versus merk-Y bij elk denkbaar ander gebruiksartikel.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
frankb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2005 06:20
WoonplaatsCOLON Elburg

boels069 schreefCOLON
frankb schreefCOLONBedankt voor de links over het EOS systeem, ik ga mij eens inlezen, interessant :D
Graag gedaan.

Het Apple/Microsoftgedoe leidt tot niets, net als merk-X versus merk-Y bij elk denkbaar ander gebruiksartikel.
Klopt, er is voor elk wat voor en tegen, ik gebruik het allemaal en het is gewoon gereedschap. Maar je moet natuurlijk wel dingen vertellen die kloppen.
(er gebeuren natuurlijk ook dingen die je niet weet omdat je je er niet in verdiept)

Heel leuk die links, dat wist ik nou weer niet, er is een hele s/w ontwikkeling ook rond mijn camera (5DMKII) dat lijkt me leuk om eens mee te prutsen.
En af en toe ook nog eens foto's maken :oops:
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

De schermen van de Apple laptops zijn TN panelen en eigenlijk maar in beperkte mate goed bruikbaar voor serieuze fotografische toepassingen. De grote Cinema panelen zijn goed, maar kunnen niet op tegen bij voorbeeld top Eizo schermen.

Voor zover mijn bijdrage, ik ben digibeet, en derhalve alleen gebruiker en absoluut geen kenner van software.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Jeetje is deze discussie nou nog steeds bezig...
druup schreefCOLON...maar als voor intensief gebruik, veel met bestanden (verkenner/finder) werken dan is een PC vele malen sneller. Ook het internet browsen werkt met een PC veel sneller en makkelijker...
Het grootste nadeel van "finder" vind ik dat de directories niet allemaal bovenstaan staan als je de weergave in "list" mode hebt gezet. Dit is met een commerciele tool wel op te lossen (jammer van de absurd hoge prijs...iets van 30 dollar meen ik). Maar zo veel anders is finder ook weer niet dan verkenner. Ik begrijp dan ook niet waarom je op een windows systeem sneller met bestanden kan werken. :?: Wat doe je dan met die bestanden als ik vragen mag? Zou je dat kunnen toelichten?
Internet browsen zou sneller zijn op een windows systeem dan op een mac?? Begrijp ik ook niets van. Internetten doe je met een browser, Firefox, Safari of iets dergelijks. Dat heeft toch weinig met windows of mac te maken mijns inziens. Zou je dat kunnen toelichten?
WireWess schreefCOLON... kreeg bijna rsi van al die rare toetscombinaties (CMD+TAB+ALT om te wisselen van programma?) en rare menu's voor de meest simpele opties...
Dat snap ik...als je CMD+TAB+ALT gebruikt om van programma's te wisselen. Op mijn mac (Snowleopard) is de combinatie om van programma te wisselen namelijk CMD+TAB. In combinatie met ALT erbij gebeurt er helemaal niets. Heel vreemd dat dat op jouw systeem anders is. Heb je een instelling hiervoor veranderd om het jezelf moeilijk te maken?
pielie schreefCOLONEen mac is een goed beest, maar voor het zelfde bedrag heb je een betere windows doos, welke sneller en krachtiger is.
Suggestieve opmerking gebaseerd op een persoonlijke mening of gevoel en dus niet onderbouwd.
pielie schreefCOLON Windows voor mijn werk, en de snelheid dingen te doen.
Mac, voor mijn fotografie zaken, en eventueel nog snel een mailtje lezen etc..
Dus als je snel "dingen" wilt doen...start je Windows op. Maar snel een mailtje lezen doe je dan weer op MacOS. Heel apart...en tegenstrijdig.
pielie schreefCOLON Voor iedereen die roet dat een mac "nooit" of "bijna nooit vastloopt" begrijpt gewoon nog niet dat je bij het gebruik van een mac beperkt wordt in je gebruik.
Toevallig is mijn iMac afgelopen week voor de 4e keer in zijn bestaan vastgelopen. Dat gebeurde terwijl ik in Virtualbox een besturingsysteem aan het installeren was. In ruim 4 jaar tijd dat ik de iMac heb...bij mij loopt ie dus gemiddeld iets minder dan 1x per jaar vast. Eenmaal per jaar vastlopen vind ik weinig...en zou ik als "bijna nooit" willen omschrijven. Je hebt helemaal gelijk met je opmerking dat ik niet begrijp dat ik beperkt word door het gebruik van een Mac. Probeer het ook maar niet uit leggen eigenlijk.
pielie schreefCOLON Bij windows kan en mag je alles zelf.
Tja wat moet je hier nou weer op zeggen...kan je misschien een paar dingen noemen die je op je Windows systeem wel zelf kan en mag en op je Mac systeem niet? Anders kunnen we weinig met dit statement.
pielie schreefCOLON Koop een windows laptop en een mac laptop. geef ze beide aan mij, ik timmer ze volledig dicht zodanig dat je alleen datgene kunt doen want je van mij mag doen ;)
Ik weet zeker dat dan zowel de windows als de mac het net zo goed doen.
zucht...
pielie schreefCOLON@Pieterr, computers (windows of mac osx) lopen vast omdat de gebruiker er niet mee kan omgaan, of het systeem niet begrijpt.
wat als ik jou vertel dat mijn windows pc nooit vastloopt, en ook niet vaker dan 0x opnieuw geïnstalleerd op zijn levensduur.
Wat een afgang voor mij....vertel ik net hierboven dat mijn Mac al 4x is vastgelopen....lees ik nu dat dat komt doordat ik er niet mee om kan gaan of omdat ik het systeem niet begrijp.
Als jij Pieterr verteld dat jouw Windows systeem nooit vastloopt....dan denk ik dat je je computer eens aan moet zetten en een tijdje gebruiken.
pielie schreefCOLON...tevens is mac zeker niet altijd een even gebruiksvriendelijk systeem. Un-mounten van schijven etc...
Rechter muisknop op het icoontje van de drive op het buroblad en klik op "eject". Schijf wordt keurig unmount. Of sleep het icoontje van de drive naar de vuilnisbak, die dan veranderd in een eject-button icoontje. Een kind kan de was doen. Heel wat makkelijker dan in de systemtray van Windows te zoeken naar het USB icoontje, daar dan op te klikken en dan een keuze moeten maken uit tig verschillende schijven en dan maar hopen dat je de goede aanklikt. 'T is maar wat je makkelijker vindt denk ik....
pielie schreefCOLONHeb ooit eens een domein geprobeerd te bouwen met unix, je wilt daar echt geen policy's gaan uitrollen :s
Domein is een Microsoft Windows term. Heeft niets met unix te maken. Hooguit als je het over een NIS domein zou hebben...wat je hier niet bedoelt denk ik.
pielie schreefCOLON Banken, hebben dat in het verleden gedaan ja, die tijd is nu wel voorbij hoor ;)
Stuff that matters....draait toch wel voornamelijk op *nix systemen hoor. Dat is tenminste wat ik zie in mijn omgeving.
pielie schreefCOLON Maar het ergste vindt ik nog wel dat Mac met fatsoen geen PCL printers ondersteunt!!!!!! heb je ooit een mac aan een grote MFP kleuren machine proberen te hangen die gebruik maken van PCL XL drivers??
Ik heb er geen ervaring mee en dus ook geen mening over. Maar gezien het feit dat Mac van oudsher vaak in de grafische industrie gebruikt werd en nog steeds wordt, kan ik me er eerlijk gezegd niet zo heel veel bij voorstellen...je zult vast niet de eerste en enige zijn die zo'n printer wilt gebruiken op een Mac. Maar dat terzijde...ik denk niet dat de TS zo'n printer thuis heeft staan...wat denk jij?


just my 2 cents
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

is deze discussie nou nog steeds bezig
Eerst klagen en daarna zo een lap tekst neer plempen om de discussie aan tezwengelen, nee jij bent lekker bezig... :|
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

bobvanduin schreefCOLONEerst klagen en daarna zo een lap tekst neer plempen om de discussie aan tezwengelen, nee jij bent lekker bezig... :|
Mijn opmerking was een constatering en verbazing, geen klacht.

Als je de thread volgt dan zie je dat het topic tussen 8 maart en 22 april geen reacties meer heeft gehad. Ik was het niet die deze discussie weer nieuw leven inblies op 22 april. Ik heb de discussie dan ook niet opnieuw aangezwengeld, maar reageer inhoudelijk op uitspraken die sinds 22 april gemaakt zijn. Ik zie niet in waarom jij daarop zou moeten reageren met "jij bent lekker bezig". Als je van mening bent dat er teveel tekst staat in mijn reactie, dan lees je die gewoon toch niet :!:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar