Hardeschijf kapoet imac

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Hm. Het lijkt erop alsof je met CCC een kopie van je interne schijf aan het maken bent naar je Time Machine backup schijf. Ik hoop voor je dat je je Time Machine backup straks ook nog hebt. Was dat de enige externe schijf die je nog tot je beschikking had?

"Bootable clone" betekent dat je kunt opstarten van de backup. Als je je iMac herstart en daarbij de Alt/Option toets ingedrukt houdt, dan kun je kiezen vanaf welke schijf je opstart. Na het maken van de CCC backup zou je dus van die backup op moeten kunnen starten. Je kunt dat controleren nadat je de backup gemaakt hebt.

Overigens vind ik zelf SuperDuper nog iets eenvoudiger om een bootable kloon te maken. Bij dat programma kun je echt niks fout doen. De beperkte versie is (net als CCC) gratis te gebruiken.
frankb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2005 06:20
WoonplaatsCOLON Elburg

Volgens mij ben je ook een mooie kloon van je harde schijf aan het maken op je externe disk

Meestal houdt dat in dat de rest eraf is :oops:

Kloon -> is copy maken.
Wanneer je een nieuwe harde schijf hebt kun je zo een copy maken van je interne schijf.
Hij neemt dan alles mee, ook het bootable gedeelte wat niets meer betekend in normaal Nederlands dat je computer kan opstarten.

Wanneer je alleen data overzet wordt dit vaak niet meegenomen, daar heb je met een kloon geen last van.

Ik ben wel bang dat je TimeMachine backup nu weg is en hoop dat je er niet meer ophad staan.
Maar ik kan niet lezen wat er gebeurd, misschien heb je geluk en heeft hij een image gemaakt.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Alles staat er nog op...gelukkig.
Als ik timemachine aanklik>in de finder>onder apparaten>time machine reservekopieën.. dan zie ik alle backups nog gewoon staan, ik neem aan dat dit mijn externe harde schijf is die onder apparaten staat met een eject symbool erachter?
Wat een drama dit...lol..ik heb het idee dat die kloon ook niet gelukt is..denk dat ik maar gewoon mijn timemachine back-up terugzet op de nieuwe schijf en dan graag gebruik maak van jou aanbod Fank, zwager kan hem nie vinden nie..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Kan je niet beter een externe disk direct aan je iMac hangen, Judith? En dan een kopie erheen sturen?
Dan kan je daarna direct testen of hij het ook doet bij het opstarten.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Er hangt een externe harde schijf aan mijn mac, alleen geeft hij die weer als time machine...geloof ik...vandaar mijn voorbeeldje/vraag hierboven of de timemachine die onder apparaten in de finder staat met het eject tekentje erachter mijn externe is?
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

heb je ook nog een timemachine ergens anders in je netwerk hangen? Ik heb zelf ook een timemachine op mijn mac staan die ik kan ejecten, maar dat is mijn TM die in de meterkast staat.
frankb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2005 06:20
WoonplaatsCOLON Elburg

Judith schreefCOLONAlles staat er nog op...gelukkig.
..
Wat een drama dit...lol..ik heb het idee dat die kloon ook niet gelukt is..denk dat ik maar gewoon mijn timemachine back-up terugzet op de nieuwe schijf en dan graag gebruik maak van jou aanbod Fank, zwager kan hem nie vinden nie..
pb je adres maar dan stuur ik een snowleopard dvd naar je op.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Rocker schreefCOLONheb je ook nog een timemachine ergens anders in je netwerk hangen? Ik heb zelf ook een timemachine op mijn mac staan die ik kan ejecten, maar dat is mijn TM die in de meterkast staat.
Nee ik heb nergens anders een timemachine of schijf aan mijn netwerk hangen, vandaar dat ik er vanuit ga dat die timemachine die ik ejecten mijn externe harde schijf is. als ik hem eject en hem dan ga openen krijg ik de volgende melding: Uw Time Machine-reservekopieschijf is onvindbaar.
Dit zou dan toch mijn externe moeten zijn??

@Frank, ik ga je pb-en :wink:
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Is het mogelijk om de bestaande HD te vervangen door een SSD of er een SSD bij te doen?
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

http://www.appletips.nl/tips-voor-het-p ... in-je-mac/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@Ashvin: Ja dat kan. (Zie het eerder gegeven document.)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar