Hallerbos op 30 april

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Winnetou_50
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2012 14:04

Ik doe ook maar mijn duid in het zakje wat het Hallerbos betreft

De eerste is om 06:20

Afbeelding

ISO:100
F9
S 2 sec

Afbeelding

Iso 100
F14
S 1/20


Afbeelding

ISO 100
F14
S 1/16
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

De derde plaat vind ik het best gelukt door de compositie waarvoor je al dan niet bewust voor hebt gekozen: de verhouding tussen de bloemenweide op de voorgrond en het regelmatige patroon van de bomen op de achtergrond is zo'n beetje 50/50 en dat doet het hier goed. Hij oogt daardoor veel rustiger dan de bovenste foto (althans: zo ervaar ík het tenminste!). Ook hou ik persoonlijk wel van het dromerige sfeertje die de derde foto uitstraalt.
De tweede plaat vind ik zeker óók niet onaardig, maar het gedeelte van de foto waar je de bomen hebt "gepakt" vind ik nogal onrustig.
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

#3 is best goed. Er zitten ook een paar vlinders op de bloemen, heb je die ook op de plaat gezet?
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

de 3e is wel de beste van de serie. Ik vind wel dat als je naar het Hallerbos gaat dan ga je voor de wilde hyacinten en die vind ik er te weinig uitspringen qua compositie en kleur. Er staan erg veel bomen en stronken op de foto's die teveel afleiden. De lucht in foto 1 is erg (te) licht.

Probeer eens in foto 3 de bomen een stuk donkerder te maken, de bloemen zullen dan meer er uitspringen.

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar