lens voor foto`s van auto`s

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
nickL
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2011 13:55

hallo,

ik ben al een tijdje opzoek naar een lens. omdat ik de laatste tijd veel naar auto races en auto evenementen ga wil ik graag een lens waar ik betere foto`s mee kan maken. de kit lens komt hier te kort vind ik zelf. niet voor dichtbij foto`s maar wel op het circuit of als de supercars aankomen rijden.

waar maak ik foto`s van:

binnen bij feestjes(soms)
natuur, gebouwen(soms)
auto`s( vaak)

ik wil graag een lens waar ik beide mee kan doen maar gaat vooral om de auto sport.

zou ik het redden met bijv. een 55/250? of raden jullie een ander aan ik hoor het graag

alvast bedankt,

gr nick
Gebruikers-avatar
johann3s
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2012 22:37

Het ligt aan je budget. In zijn prijsklasse is de 55/250 een goede optie denk ik. Wel heeft die een relatief langzame focus wat een probleem kan zijn op het circuit..
nickL
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2011 13:55

johann3s schreefCOLONHet ligt aan je budget. In zijn prijsklasse is de 55/250 een goede optie denk ik. Wel heeft die een relatief langzame focus wat een probleem kan zijn op het circuit..
aha toch iets vergeten:P bedankt voor je reactie

mijn budget zal zo rond de €150 ligen (ben nog student) hoeft voor mij ook niet nieuw te zijn als ik er maar mee kan doen wat ik wil

al vast bedankt,

gr nick
Gebruikers-avatar
johann3s
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2012 22:37

Oke, een andere tip in die prijsklasse is de Canon 70-210mm f3.5/4.5. Deze heeft USM en er zijn erg goede berichten over te vinden op internet. De lens is wel alleen nog maar tweedehands te krijgen, maar dan wel binnen je budget :)

Verder heb je nog de tamron en sigma 70-300 lenzen. Maar hier heb ik zelf geen ervaring mee, of kennis over. Dit zijn wel echte budgetlenzen volgens mij, maar het voordeel t.o.v. de andere twee opties is dat je een groter bereik hebt.
nickL
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2011 13:55

johann3s schreefCOLON Verder heb je nog de tamron en sigma 70-300 lenzen. Maar hier heb ik zelf geen ervaring mee, of kennis over. Dit zijn wel echte budgetlenzen volgens mij, maar het voordeel t.o.v. de andere twee opties is dat je een groter bereik hebt.
johan bedankt voor je reactie.

verder iemand ervaring met een sigma 70-300 lenzen of een andere lens die voor het fotograferen van auto`s tijdens meetings en races goed zal zijn??

mocht er iemand zijn die een goede lens heeft en deze weg wil doen zeg ik daar geen nee tegen (2de hands maakt me niet uit zolang hij maar goed is uiteraard)

al vast bedankt

gr Nick
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

nickL schreefCOLON
johann3s schreefCOLONmijn budget zal zo rond de €150 ligen
nickL schreefCOLONmocht er iemand zijn die een goede lens heeft en deze weg wil doen zeg ik daar geen nee tegen
????
Ps. Met dit budget kan ik je er echt maar één met klem aanraden: Tweedehands Canon 55-250.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
nickL
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2011 13:55

Beasar schreefCOLON???
Ps. Met dit budget kan ik je er echt maar één met klem aanraden: Tweedehands Canon 55-250.
bedankt voor je reactie
ik bedoelde dat als iemand een goede lesn heeft er er van af wil ik hem graag over neem

ik denk dat ik dan maar eens op zoek ga naar een tweedehands canon 55/250

gr nick
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar