Gedreven amateur zoekt goede leraar voor bruiloftfotografie

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Ik ga de eerst volgende gelegenheid eens lekker oefenen met mijn oude flitser. Ik heb nog even om te oefenen. De bruiloft is pas in april.

Erg tof dat jullie allemaal zo enthousiast reageren. Dat geeft gelijk een foto energie boost haha

Mvg Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Jullie enthousiasme werkt aanstekelijk mensen.

Thanks.
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Beasar schreefCOLONCursus reportageflitser bij Ytos? Zoek maar eens op het forum.
Thnx for mentioning ;)
aires schreefCOLONToen ik begon met flitsen, begon ik ook met standje manueel. Daarmee houd je het voor jezelf overzichtelijk imo. Digitale fotografie leent zich heel goed voor zelfstudie...
Rocker schreefCOLON...Mijn camera heeft niet voor niets een geavanceerde processor in zich, dus mag hij ook best aan het werk gezet worden :) Dan maak ik dus liever gebruik van ETTL... Maar dat neemt uiteraard niet weg dat het beheersen van de basis dan nog steeds broodnodig is... ik vaar ook niet enkel blind op de ETTL, maar weet ook andere keuzes te maken als de situatie daarom vraagt.
Voor allebei valt wat te zeggen. Maar met name in het geval van flitsen werkt trial-and-error blijkbaar(?) vaak niet. Hoeveel mensen zijn er niet die proberen onder te belichten door de sluitertijd te verhogen? Nog afgezien van het feit, dat ze dan vaak tegen de sync-tijd aanlopen? Het gaat voor de meeste mensen in het geval van flitsen om de combi. Vrijwel al mijn cursisten hadden hetzelfde probleem: oefenen en dan resultaten krijgen, die ze niet begrepen. Meest gehoorde klacht: doodgeflitste foto's. Met stip op nr. 2: waarom is de sluitertijd in Av-modus langer dan verwacht; er zit toch een flitser op?

Met een beetje uitleg - in een cursus van ruim drie uur - leg ik een basis waarmee men met zelfstudie verder kan komen. Daarna voldoet trial-and-error wel. Voor zover ik begrepen heb van de cursisten waar ik nog wel eens contact mee heb.
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Dan kom ik ook een keer cursus bij je doen, om van mijn flitsangst af te komen.. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Leuk. Ik ontvang je graag.
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Zou ik ook wel willen. Waar word de cursus gegeven?
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Zie de link in Ytos' onderschrift :) In Beverwijk dus...
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Ik heb hem gevolgd in Amsterdam by Ytos. ;)

En als ik in zijn onderschrift klik op workshops krijg ik gewoon een "page not found". :o
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Hatseflats schreefCOLON En als ik in zijn onderschrift klik op workshops krijg ik gewoon een "page not found". :o
Ah... ik had enkel gekeken via zijn eerste link, ytos.nl :)
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Ik kijk vaak via mijn gsm naar dit forum en dan zie je geen onderschrift dus vandaar mijn vraag. Ik zal thuis op de pc nog eens kijken. Bedankt voor de reactie.
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Ik ben van plan om een betaalbare flitser aan te schaffen. Met rede dat dit goedkoper is dan lichtsterke lenzen te kopen. Budget is helaas nog niet groot genoeg.

Nu is mijn oog gevallen op de Metz 50-af-1. Is dit wen goede keus. Heeft er iemand ervaringen mee?

Mvg Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik zou daar maar even een nieuw topic voor aanmaken in de juiste sectie Leon. Heeft namelijk weinig met 'Samen op pad' te maken ;) (al moet ik toegeven dat de cursussen ook al redelijk offtopic geworden zijn ;))
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Klopt je hebt gelijk rocker ga ik doen
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
aires
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2010 23:53
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Ik zou ook zeker eerst de cursus doen voor je verder in apparatuur gaat investeren. de flitser die je hebt is prima, je moet 'm alleen leren gebruiken.
Spaar liever door voor een lichtsterke lens... Een bruiloft lang flitsen word je ook niet vrolijk van.
EOS 33 | 5DII | 24 1.4/2.8 | 35 1.4 | 40 2.0/2.8 | 50 1.4/2.8 | 100 2.8 | 135 2.0 | 2x 48
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Hatseflats schreefCOLON...En als ik in zijn onderschrift klik op workshops krijg ik gewoon een "page not found". :o
Site veranderd, maar link vergeten aan te passen in m'n onderschrift. Domdom :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar