Advies gevraagd: tijd voor een andere body fullframe!!

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
benv

Ik ken zat fotografen die hem weer heel snel weggedaan hebben. Volgens mij ook eentje hier op het forum.
Teveel pixels op een relatief kleine sensor kan voor veel ruis zorgen. Ik was met mijn 7D ook niet gelukkig. Goed met veel licht maar daarna rap niet meer.

Goede tweedehands 1DmkIII hoeft je niet meer dan 1200 euro te kosten en waarschijnlijk nog wel minder. Bij de 7D had ik ook nog wel eens error 99 en dan camera weer uit en aan. Bij die 1D serie nooit van zijn leven.
Maar dit zijn mijn ervaringen.

De meesten die hem wegdoen doen dat vanwege aankoop duurdere body uit een hoger segment (5D, 1D) degenen die een 1DmkIII wegdoen doen dat vanwege de 1DmkIV dus in hetzelfde segment. Er is nog geen opvolger van de 7D en er worden er mij teveel 2e hands aangeboden. Dat zullen vast geen allemaal tevreden gebruikers zijn. Het is ook maar net wat je ermee doet.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Hoe kom je er bij dat er iets mis is met de 7D?
Het is dè APS-C topper.
Het is niet de 7D-sensor die voor ruis zorgt, dat doet een onkundige fotograaf.
Bovendien is de 7D qua ruis ook de beste Canon APS-C camera.

Ik heb mijn 350D, 450D, 40D, 50D, 5D-classic ook achtereenvolgend weggedaan, niet omdat ze slecht waren voor die tijd maar omdat ik net wat meer wilde.

Eerst zeg je dat de 7D's van de hand worden gedaan omdat men naar een hoger segment wil, daarna vertel je dat ze ze teveel worden aangeboden en vervolgens zeg je dat ze niet allemaal tevreden gebruikers zijn.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
DexterXL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2010 23:22
WoonplaatsCOLON Veluwe
CONTACTCOLON

Veel aangeboden?? heb er 16 stuks gezien waarvan er al een aantal gereserveerd
zijn, dat vind ik landelijk niet veel, zeker niet gezien het aantal wat er verkocht zijn :wink:

Die error 99 had ik vroeger al wel eens gelezen, maar dat waren geloof ik de 1e series
van 2009??

Echter, als ik naar bv de 1D mkIII kijk, dan heb ik al snel door dat dat buiten mijn budget
gaat vallen :roll: dus dat gaat hem niet worden.
En zoals ik al eerder riep, een 7D zal toch altijd beter zijn dan mijn 30D van 2006?

ach, ik heb alle tijd om rustig een goede te zoeken voor de prijs die ik er voor over heb....
Canon Eos 400D & Grip & Canon EF 90-300mm
Canon Eos 30D & Grip & Canon EF-S 15-85mm IS USM & Sunpak 16A
Canon EOS 7D & Grip & Canon EF 70-200mm f2.8 USM & Metz 48-AF
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Iemand met veel ervaring en kennis zal met een 30D mooiere foto's maken dan iemand met weinig of geen kennis en een 5D mk3 heeft.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Volgens mij zijn er gewoon erg veel 7D's verkocht, dan is het niet meer dan logisch dat ze een aantal jaar na introductie op de tweedehands markt verschijnen voor uiteenlopende redenen.

Ik was zelf dermate tevreden over mijn 7D dat ik er een 2e heb bijgekocht.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
DexterXL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2010 23:22
WoonplaatsCOLON Veluwe
CONTACTCOLON

phd schreefCOLONIemand met veel ervaring en kennis zal met een 30D mooiere foto's maken dan iemand met weinig of geen kennis en een 5D mk3 heeft.
Daar sla je de spijker op de kop :mrgreen:
Ik wil ook geen andere body zodat ik betere foto's maak, maar puur ter modernisatie waardoor ik nog meer
mogenlijkheden heb aan instellingen, heb mijn 30D nu helemaal afgesteld op de 70-200 F4, dat werkt best
lekker, maar zou gewoon wat nieuwer willen, ook ivm ruis .......

Overigens doet mijn 400D met 15-85 IS het ook nog goed en pers er regelmatig nette foto's eruit:

Afbeelding

Dus het glaswerk is er al, de kennis om op een leuk niveau te schieten is er ook, en ik hoef er mijn brood
niet mee te verdienen, dus het is geen "moeten" :wink:
Canon Eos 400D & Grip & Canon EF 90-300mm
Canon Eos 30D & Grip & Canon EF-S 15-85mm IS USM & Sunpak 16A
Canon EOS 7D & Grip & Canon EF 70-200mm f2.8 USM & Metz 48-AF
benv

boels069 schreefCOLONHoe kom je er bij dat er iets mis is met de 7D?
Het is dè APS-C topper.
Het is niet de 7D-sensor die voor ruis zorgt, dat doet een onkundige fotograaf.
Bovendien is de 7D qua ruis ook de beste Canon APS-C camera.

Ik heb mijn 350D, 450D, 40D, 50D, 5D-classic ook achtereenvolgend weggedaan, niet omdat ze slecht waren voor die tijd maar omdat ik net wat meer wilde.

Eerst zeg je dat de 7D's van de hand worden gedaan omdat men naar een hoger segment wil, daarna vertel je dat ze ze teveel worden aangeboden en vervolgens zeg je dat ze niet allemaal tevreden gebruikers zijn.
Eigen ervaring. Met de 1D is de ruis enorm veel minder. Wat betreft de ruis en beste APS sensor body verschillen de meningen nogal. Ik geloof dat lid Aldert hier ook zijn 7D weer snel van de hand heeft gedaan. Men is inderdaad niet tevreden met de 7D of in ieder geval een aantal fotografen en dan kom je toch bij de 1D serie uit. Buiten de ruis om heeft de 1D en ook de 5D een veel beter dynamisch bereik en werrkt beter met meer contrast. Een vogel als een scholekster wordt beter weergegeven met een 5D of 1D. Ik ken een aantal erg tevreden gebruikers van de 7D maar ook veel ontevreden gebruikers en dat was minder met bv de 40D. Maar goed dit zijn mijn ervaringen. En mijn ervaring is ook dat een gebruiker een bepaald objectief en/of camera niet erg kritisch is tav zijn apparatuur en uiteraard degenen die die 7D hebben weggedaan zijn er helemaal niet over te spreken. Ik zou nooit beweren dat de 7D de beste APS-C camera is die Canon ooit heeft uitgebracht. Ik zou hem niet aanraden. Als iemand per se een crop camera wil zou ik een 40D aanbevelen, die heeft zijn sporen wel verdient. Scheelt ook een klap geld en die extra megapixels mis je niet.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Is het mogelijk dat je voornamelijk omgaat met ontevreden mensen?
Dan vervormt dat het beeld nogal.

Met elke digitale SLR-camera zijn prima beelden te schieten mits de omstandigheden de mogelijkheden van de camera niet te boven gaan.
En die van de fotograaf.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Het laatste deel van dit draadje komt me bekend voor: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 52&t=98413" onclick="window.open(this.href);return false;
benv

boels069 schreefCOLONIs het mogelijk dat je voornamelijk omgaat met ontevreden mensen?
Dan vervormt dat het beeld nogal.

Met elke digitale SLR-camera zijn prima beelden te schieten mits de omstandigheden de mogelijkheden van de camera niet te boven gaan.
En die van de fotograaf.
Dat zou inderdaad mogelijk kunnen zijn hoewel ik ook meldt dat ik ook tevreden gebruikers van de 7D ken. Ik geloof zelfs dat ik meldde dat ik een aantal erg tevreden gebruikers ken. Je moet het maar willen lezen :D

Ja dat laatste meldde ik ook al: lekker bij zijn 30D blijven, scheelt een hoop geld waar hij misschien en nog betere lens van zou kunnen kopen.
Gebruikers-avatar
DexterXL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2010 23:22
WoonplaatsCOLON Veluwe
CONTACTCOLON

Ik kan melden dat ik momenteel een optie heb openstaan op een 7D met grip
met nog zo'n 15 maanden fabrieksgarantie, en naar mijn mening voor een nette
prijs.....
Nu alleen nog de F4 omwisselen voor een F2.8, dan heb ik mijn doelstelling van
3 jaar geleden wel zo'n beetje gehaald, en ben ik voor de aankomende 4/5jaar
wel weer voorzien :mrgreen:
Canon Eos 400D & Grip & Canon EF 90-300mm
Canon Eos 30D & Grip & Canon EF-S 15-85mm IS USM & Sunpak 16A
Canon EOS 7D & Grip & Canon EF 70-200mm f2.8 USM & Metz 48-AF
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Mooie combi, ga je veel plezier van hebben
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Dexter202

phd schreefCOLONIemand met veel ervaring en kennis zal met een 30D mooiere foto's maken dan iemand met weinig of geen kennis en een 5D mk3 heeft.
En iemand met ervaring zal met een 5D mk3 mooiere foto's maken dan met een 30D :roll:
DexterXL schreefCOLON en ben ik voor de aankomende 4/5jaar
wel weer voorzien :mrgreen:
Hahaha dat dacht je :lol: :wink:
Gebruikers-avatar
DexterXL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2010 23:22
WoonplaatsCOLON Veluwe
CONTACTCOLON

De 400D heb ik vanaf 2006, de 30D vanaf 2009, de 70-200 F4 vanaf 2010,
dus wat dat betreft ben ik erg trouw en zuinig op wat ik heb.....
die 30D en de 70-200 F4 zijn toch wel mijn favoriet :mrgreen:
(tot nu toe)
Canon Eos 400D & Grip & Canon EF 90-300mm
Canon Eos 30D & Grip & Canon EF-S 15-85mm IS USM & Sunpak 16A
Canon EOS 7D & Grip & Canon EF 70-200mm f2.8 USM & Metz 48-AF
Gebruikers-avatar
DexterXL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2010 23:22
WoonplaatsCOLON Veluwe
CONTACTCOLON

Heb nu afspraken lopen voor over ruim 1 week, in 1 rit gelijk de 7D en een 70-200mm 2.8
ophalen, dus uiteindelijk mijn 2 wensen (op body en glaswerk) kunnen regelen, en ook
nog binnen mijn budget, en beide met ruim 1 jaar garantie.....
Ik houd jullie wel op de hoogte zodra ik ze binnen heb 8)
Canon Eos 400D & Grip & Canon EF 90-300mm
Canon Eos 30D & Grip & Canon EF-S 15-85mm IS USM & Sunpak 16A
Canon EOS 7D & Grip & Canon EF 70-200mm f2.8 USM & Metz 48-AF
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Alvast gefeliciteerd, altijd leuk om weer wat anders te kopen, zeker als het je doelstellingen/dromen zijn.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Peppi van den Berg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Hoogwoud

Ik heb zelf al enige tijd een 7d icm met o.a. de 70-200 2.8 (geen IS).
Echt een prachtige combinatie.
Ik gebruim deze combinatie vaak voor sportfoto's (voetbal en judo) en dit levert plaatjes op waar een pro niet veel beters van kan maken.
Kost natuurlijk wel enige oefening en ervaring om de juiste platen te krijgen.
Maar ook portretten is met een 7d heel erg goed te doen.
Ik snap dus niets van de mensen die niety met de 7d overweg kunnen.

Ik zou zeggen, ga er voor.
Canon 5D Mark III, Canon 24-70, Canon 70-200 en nog wat losse dingetjes.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar