Blijdorp kiekjes

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
rdeswart
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2012 22:07

Ben nog niet zo lang bezig en ben v/d week in Blijdorp geweest, en wilde toch eens posten, benieuwd naar de reacties.
Groetjes,
Ron

31429

31430

31431

Canon 6D ■ Canon 24-105L F4 ■ Canon 100-400L 4.5-5.6 ■
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

mooi park he! , ik mis een beetje e kleuren in je foto's ... de flamingo's hebben een veel langere nek , ik vi het nu nogal afgezaagd lijken.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Leuke serie!

Kritisch opbouwend:
1. jammer dat de achtergrond niet geheel blauw is. Het witte dak maakt de foto gewoon minder. Onderwerp erg hilarisch en het stoort me hier niet dat deze centraal staat.
2. De mooiste van je serie (technisch gezien) Helaas staat zijn pootje er net niet op. Ik zou hier het contrast iets verhogen.
3. Foutive belichting doordat je geen spotmeting hebt uitgevoerd (Q en dan rechtsonderin je menu). Hierdoor is het onderwerp te licht geworden. Bij lichte onderwerpen tegenover een donkere achtergrond altijd onderbelichten of spotmeting gebruiken. Qua compo is deze foto ook de minste.

Succes voor de volgende keer. Het begin is er!

Groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
rdeswart
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2012 22:07

keesvdh schreefCOLONmooi park he! , ik mis een beetje e kleuren in je foto's ... de flamingo's hebben een veel langere nek , ik vi het nu nogal afgezaagd lijken.
Het is zeker een mooi park, en wat betreft de uitsnedes, daar met ik nog wat aan werken ja, de foto's zijn nog onbewerkt, zou ze hier en daar nog wat kunnen opkrikken.
Canon 6D ■ Canon 24-105L F4 ■ Canon 100-400L 4.5-5.6 ■
wernerfotografie

Je kan de foto's beter iets te ruim nemen en na afloop croppen dan gelijk zo strak kaderen dat het afbreuk doet aan je foto's. Mooiste zou zijn natuurlijk om hier bij na te denken terwijl je de foto's aan het nemen bent :D
Akumal

2 is prachtig scherp en een mooie rustige achtergrond, mis net zijn pootjes.
3 beetje rommelig, zowel onderwerp als achtergrond. Qua belichting op het randje, met de hooglichten temperen krijg je nog wel wat winst bij het witte.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar