[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Volgens mij is vanaf het begin de datum op begin augustus gesteld. :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Al die teasers en extra info laat wel zien dat ze blijkbaar wel heel trots zijn op de firmware :)
Maar nog 4 nachtjes slapen dan is het al Augustus ;)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Het neemt een twijfel weg bij mensen die nu geld in hun zak hebben of het slim is om een 7D te kopen of dat er over 2 weken een opvolger is.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Stiekum hoop ik dat de nieuwe fw ook mijn error 30, die ik de laatste tijd helaas regelmatig heb, oplost, al ben ik bang dat het ook met de nieuwe fw een retourtje techrepair zal worden :(
Gebruikers-avatar
GIlex
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2007 15:09
CONTACTCOLON

Hoop dat de firmware voor mijn vakantie er is ;)
kan ik er in de vakantie lekker mee gaan stoeien!
.....Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms
Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Michiel 40D
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2009 14:13
WoonplaatsCOLON Delft

Op de Nederlandse website staat hij nog niet:

http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr ... oad&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Kwam wel dit tegen:
Wanneer de voorbereidingen voor het uitbrengen van de nieuwe firmware zijn voltooid, wordt er een aankondiging op de website geplaatst.
Bron: http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr ... =important" onclick="window.open(this.href);return false;

Afwachten nog dus...
Canon 7D - EF 17-40/f4.0 L USM - EF 50/f1.4 - EF 70-200/f2.8 L USM - Canon 430EXII
Gebruikers-avatar
rodoboy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2005 18:45
WoonplaatsCOLON Grootebroek (NH)
CONTACTCOLON

Hier is versie 2.0 toch te downloaden, of kan dat nog niet de officiële zijn? :D

http://www.usa.canon.com/cusa/consumer/ ... ndSoftware" onclick="window.open(this.href);return false;
EOS7D - EF-S 10-22 - EF 24-105 [color=red]L[/color] IS - EF 100 [color=red]L[/color] IS MACRO - SIGMA 50-500 - 430EX II
Gebruikers-avatar
GIlex
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2007 15:09
CONTACTCOLON

http://www.usa.canon.com/cusa/consumer/ ... ndSoftware" onclick="window.open(this.href);return false;


En de firmware is te downloaden!!


Edit: was niet de enige ;)
.....Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms
Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Zo, de update staat erop :)
Het updaten duurde wel langer als de normale update, hij is nu een minuut of 2 bezig geweest met wegschrijven.

Na de update startte de camera op en vroeg om de tijd, hier kon je ook de zomertijd inschakelen, dit is ook nieuw :)
Canon adverteerde met een buffer upgrade naar 25, in mijn display staat echter maar 23! (waar eerst 15 stond :P)

Het rating systeem is ook wel leuk, je ziet tijdens het raten direct hoeveel foto's al in elke categorie staan en LR herkende deze rating ook (ideaal voor een groot event waar je afloop asap foto's moet opleveren!)

De in camera RAW > JPG functie is ook handig.
Je kan dan nog kiezen voor witbalans, picture style, ALO, NR, jpg kwaliteit en kleurruimte.
Er waren ook een paar opties niet beschikbaar Peripheral illu correction(voor vignetting), distortion correction en CA correction terwijl ik de foto had gemaakt met een 70-200 2.8L v2.
Als ik in het menu kijk bij Periperal illu correction, staan netjes de gegevens van de lens maar eronder de melding dat correction data niet beschikbaar is, deze zelfde melding kreeg ik met de 35L.

Ik kon de video instellingen niet vinden in het menu, blijk dat je de schakelaar in video stand moet zetten om het video tabblad in het menu te krijgen.
Het kan misschien zijn dat het toeval is maar dit was me nog niet opgevallen bij de oude firmware?

Tot zover de eerste indrukken, nu maar schieten :)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Marc H
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2006 23:01
WoonplaatsCOLON Hilverdorp

Updaten duurde inderdaad lang. Wat ik ook een fijne toevoeging vind is de instelbare limiet voor de auto iso. Ik gebruikte die niet, omdat hij voor mij te snel te hoge iso's kiest, door de limiet kan ik dat nu wel gebruiken.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@WireWess:
De PIC-gegevens zijn te uploaden naar de camera via de EOSutility.
Het kost nl. nogal wat geheugenruimte om het voor alle objectieven in de firmware op te nemen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

@boels069 ah, bedankt voor de tip die optie heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt. :)
Mijn 5d was naar mijn weten namelijk wel voorzien van de juiste profielen.

Inmiddels de 7d bijgewerkt met dank aan deze info:
http://canoncanada.custhelp.com/app/ans ... -using-the" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik moest wel even mijn Eos Utility bijwerken omdat hij bij de eerste poging vast liep maar inmiddels zijn wel alle functies beschikbaar bij .jpg exporteren :)
Ook zo makkelijk als je een keer .jpg met de camera schiet.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ook gelijk maar de update erop gezet, de auto iso en de verhoogde burst rate in raw waren de functies waar ik het meest op zat te wachten.
De overige nieuwe functies ga ik nog op mijn gemak uitpluizen of ze voor mij van toepassing zijn.
Wat betreft de burstrate, de camera kan het hardwarematig gewoon aan, dan kan je je afvragen waarom ze die niet gelijk hoger hebben gezet.
Het lijkt mij stug dat ze toen de camera uitkwam niet wisten hoe ze dit moesten doen.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Zo mooi allemaal :lol: als ze nu de 5d MkII ook nog even oppeppen :P ben ik ook weer tevreden(ben het wel hoor :shock: )

Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Die hebben ze net opgepept, is de 5d III geworden :)
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

ook ik ben weer uptodate.
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Aangekondigd:
Wireless Transmitter WFT-E5A Firmware Version 1.0.7
Supports firmware version 2.0.0 for the EOS 7D.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
G'tje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 13:34
WoonplaatsCOLON Enschede

eos4all schreefCOLONDie hebben ze net opgepept, is de 5d III geworden :)
En in tegenstelling tot de nieuwe 7D firmware krijg je de 5D II update niet gratis :?
Grtz, Gerard.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

WireWess schreefCOLON Ik kon de video instellingen niet vinden in het menu, blijk dat je de schakelaar in video stand moet zetten om het video tabblad in het menu te krijgen.
Het kan misschien zijn dat het toeval is maar dit was me nog niet opgevallen bij de oude firmware?
Dit was mij ook nog nooit opgevallen, dus voordat ik mijn firmware ging updaten toch maar eventjes gekeken. In fw 1.2.5 was dit echter ook het geval :)

De update is bij mij nu aan het draaien, zit op 50%, dus ben benieuwd... ;)
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Rocker schreefCOLON De update is bij mij nu aan het draaien, zit op 50%, dus ben benieuwd... ;)
Ik zou niet eens de tijd hebben gehad dit bericht te typen, dan was hij al lang klaar.
De hele update duurde bij mij nog geen minuut, via EOS Utility en een 400x kaartje.

Je moet idd na afloop nog wel even de datum/tijd goed zetten en je objectieven opnieuw laden.
Overigens worden de micro adjust gegevens wel vastgehouden.
De buffer staat nu ook bij mij op 23 en dus niet op 25.

Max iso is nu in te stellen, maar helaas niet op een eigen waarde, je kunt alleen kiezen uit 400, 800, 1600 etc.
Liever had ik 160, 320, 640, 1250 ed gehad, nu zal de camera bij te weinig licht al snel naar 400 grijpen, of gebruik maken van de tussenliggende stappen en daarbij ook 125 en 250 niet uit de weg gaan, met meer ruis tot gevolg dan nodig.

De rest moet ik nog bekijken.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar