Rugzak (dagrugzak) voor Chinareis

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Ik ga een fantastische reis door China maken in oktober en moet dan een dagrugzak meenemen. Maar om daar een camera in te proppen is ook weer zo wat. Nu zijn hier misschien mensen die hier al ervaring mee hebben.

Zoek eigenlijk een lekkere (comforatbele) rugzak waar in kan:

5D + 24-105 + kleine flitser en nog een 50MM of zo, maar ook gewoon de spullen die je meeneemt op een dagtrip als extra kleding/jas, drinkfles(sen), eten etc.

Iemand een suggestie?
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
BartvA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2010 20:05
WoonplaatsCOLON Vinkeveen

Hoi Marcedwin,

Ik ben zelf erg te vrede over Naneu Adventure K3L http://www.naneubags.com/products-by-se ... enture/k3l" onclick="window.open(this.href);return false;

Hele dagen meegelopen in Schotland met daarin regejas,trui, drinken en eten en nog wat kleien dingen. Aan camera gear zat er een 7D met grip, Canon 17-40mm F4/L, Canon 70-200mm F2.8/L en een 580ex2 flitser in.

Groet Bart
Why Nikon When you can Canon.

Genoeg spulletjes volgens veel mensen... Al ben ik het daar lekker niet mee eens :D.
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Dank je Bart,

Zal 'm op mijn lijstje zetten. Is misschien voor mij net iets te groot (ga ik teveel meenemen ;-) en laptopcompartiment is niet nodig). maar zal er goed naar kijken. Heb o.a. nu ook deze gevonden -Lowepro photo sport 200-, mensen die daar ervaring mee hebben?

Afbeelding
Lowepro photo sport 200

Afbeelding
Naneu Pro Adventure K3L
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Met mijn Tamrac Adventure 9 ben ik erg tevreden.
Kan er relatief veel fotospullen inproppen, maar met het boven- en achtervak ook voldoende andere dingen in kwijt.
In laptopvak past bijv prima een (dun) regenjack en kaartmateriaal. Buitenvakken voor drinkflessen en handige (klittenband) binnenetuitje.
Drie dagen door de stad lopen en alles wat ik nodig had paste erin, incl kleding en toiletartikelen.
Deze rugzak is overigens niet echt klein, maar mag wel mee als handbagage.

EDIT: Ik zat te tikken terwijl jij de vorige reactie neerzette. Wellicht heb toch nog iets aan de bijdrage.
Gewoon... spullen.
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Ja, maar moet wel comfortabel blijven. Ik ga lange tochten maken, o.a. in bergachtig gebied etc. Dus gewicht/comfort is prio1.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Kijk ook eens naar F-stop rugzakken. Ik heb er sinds een paar maanden een en ben er erg over te spreken. Ik heb hem gekocht op comfort. Nooit een beter passende tas gehad.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Ik zou niet (alleen) kijken naar een fotorugzak. Mijn ervaring is dat deze slechts zelden het comfort bieden van een regulier exemplaar en meestal ook nog beperkt zijn in de ruimte voor andere spullen.
De aanschaf van een regulier model waarin je de (toch beperkte) fotospullen kan meenemen lijkt me een veel betere optie. 1 Body en twee lenzen is eenvoudig genoeg te beschermen door er iets van bescherming omheen te doen. Ik heb bijvoorbeeld zelf voor mijn body's een tasje dat er precies omheen past waardoor ik ook zonder beschadigingen een gewone rugzak kan gebruiken.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

GdH schreefCOLONIk zou niet (alleen) kijken naar een fotorugzak. Mijn ervaring is dat deze slechts zelden het comfort bieden van een regulier exemplaar en meestal ook nog beperkt zijn in de ruimte voor andere spullen.
Ik had exact dezelfde ervaring: genoeg fototassen, maar geen enkele daarvan in eerste plaats een goede rugtas.
Ik heb zelf deze: http://fstopgear.com/en/product/mountain/loka" onclick="window.open(this.href);return false;. Draagt als een zeer goede rugzak en enorm veel ruimte (afhankelijk van de ICU). O.a. Cameratools in Apeldoorn heeft deze hangen.
Bij de Bever zag ik deze hangen: http://www.clikelite.com/products/obscura/" onclick="window.open(this.href);return false; lijkt me ook een goede tas (maar te klein voor mijn wensen).

Het allerbelangrijkste. Pak je cameraspul onder de arm, bezoek een paar winkels en ga passen.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

ik prop wel vaker mijn camera in een gewone rugzak, kan hij echt wel tegen hoor.
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

Kamera-express in Capelle a/d IJssel en Cameranu in Urk hebben een grote collectie tassen waar je uitgebreid zou kunnen passen. Heb ik ook gedaan. en van beide erg goed advies gekregen. Ze staan niet raar te kijken als je je eigen spullen meeneemt om erin te proppen. Wel goed opletten dat je ook alles mee terug neemt :-)
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik gebruik ook regelmatig andere tassen om de camera te vervoeren. Heb ooit deze inzettas http://www.bikemotion.nl/Diversen/51659 ... inzet.html gekocht van ortlieb, hoort in een fietsstuurtas maar kan prima in een andere tas als bescherming. Voor lenzen enz zijn ook goede neopreen hoesjes te koop. (bv bij http://www.dealextreame.com ,kosten ze bijna niets !)

Zeker als je echt gaat wandelen/klimmen zijn fotorugzakken qua comfort niet zo goed als de "normale" rugzakken. Voordeel is ook dat je de tas voor meerdere doeleinden kan gebruiken.

Succes met zoeken

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik heb een gewone rugzak waarin mijn fototas zit. Past er precies in, plus een regenjas en eten/drinken. Het voordeel van een gewone rugzak is dat hij niet zo opvalt voor zakkenrollers. Een tas waarop met grote koeieletters "CANON" of "fototas" staat valt op.
Normale rugzakken hebben tijdens het ontwerp als eerste prioriteit spullen vervoeren op een zo confortabele mogelijke manier. Camera rugzakken hebben als proiriteit opbergen van camera en accecoires.
De rugzak die ik gebruik is een lichtgewicht rugzakje wat ik bij een grote fles Jagermeister kreeg. Helemaal onopvallend en hij doet zijn werk.
Let bij het uitzoeken van een rugzak op, dat het gewicht zo dicht mogelijk bij je lichaam blijft. Als je verder naar achter kunt laden, wordt het al snel te zwaar.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
FlashM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2012 19:34

Ik heb afgelopen juni een rondreis in Indonesie gemaakt met de Photo Sport 200 AW.
De tas is me heel goed bevallen!
Had een 600D met 18-135 en een 50mm meegenomen. Ik weet niet of een 5D met 24-105 past, dat zou je moeten uitproberen.

Het 'day-pack- gedeelte is lekker ruim en het voordeel is dit gedeelte binnenin doorloopt langs het cameracompartiment: aan de voor- en zijkant loopt het daypakgedeelte door tot op de bodem van de tas. Dit in tegenstelling tot bv de Clic Elite Compact Sport. Zodoende kun je er ook makkelijk grotere voorwerpen in kwijt zoals een paraplu.

Ook zit er een compartiment voor een camelbak in, waar makkelijk een 10"-tablet in past.

Ook een kleine kritische noot op het ontwerp: de plastic-verstel-clips van de draagriemen hadden van mij wat robuuster/grover uitgevoerd mogen zijn. Hoewel ze in de praktijk voldoende stevig zijn moest ik wel even wennen. Mn gewone 22ltr rugtas heeft wel stevigere clips.

Wat betreft veiligheid/zakkenrollers e.d.: ik heb een carabiner gebruikt voor de ritsen van het cameragedeelte. Verder heb ik een goede verzekering afgesloten en gezorgd dat ik tijdens mn reis verschillende SD-kaartje heb gebruikt.

In ieder geval succes met je zoektocht! ;)

aanvulling:
Ik zie dat je in Zeist woont; ik heb mijn tas bij Autofocus in Bussum gekocht. Een kleine zelfstandige. De winkelier heeft vrijblijvend deze tas voor me besteld eerder dit jaar. Eenmaal binnen had ie hem zelfs heel schappelijk geprijst: € 139,-! Persoonlijk ga ik liever naar een goede kleine zelfstandige dan naar een zaak zoals MM oid waar je maar moet afwachten watvoor verkoper je treft.
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

FlashM schreefCOLONIk heb afgelopen juni een rondreis in Indonesie gemaakt met de Photo Sport 200 AW.
De tas is me heel goed bevallen! --/--
Goed verhaal. En die combi van mij past erin. Heb uitgebreid testen gelezen en gekeken en die 200 kwam er super uit. Maar dat kan jeij dus bevestigen.
Ga die tas ook niet bij MM kopen maar bij een zaak, misschien wel die jij voorstelt.

Denk alleen nog heel ff na of het deze wordt of een goede rugzak. Ik heb die combi van mij in een snuittasje (inclusief de flitser, excl. de 50MM) en die kan natuurlijk ook heel fijn in een rugzak.

DubDub.

P.S. Een PA mee die alles zeult, dat zou nog eens lekker zijn ;-))
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
FlashM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2012 19:34

Ik heb er zeker plezier aangehad tijdens mijn reis. Maar zoals hierboven ook al aangegeven is het draagcomfort van echte trekkingrugtassen vaak beter.
Die 22ltr tas van mij, die zit met een netje los van mijn rug voor ventilatie en de banden zijn wel iets prettiger nog. Maarja, hij was wel weer te klein en qua vorm (das loopt wat bol ivm het frame) niet handig om mijn camera er efficient in op te bergen...

Achteraf had ik tijdens mijn reis ook wel met een andere/kleinere tas afgekund omdat ik in een groepsreis meegegaan ben en redelijk veel in de bus heb gezeten waar we handbagage zoals extra schoenen, trui e.d. achter konden laten. Sommigen hadden een kleine tas bij zich en dat ging net zo goed... We hebben ook nooit echt grote wandeltochten (>10 km) gelopen. En als we ergens heen gingen dan bleef mn tas vaak in de bus en nam ik m'n camera rond mn nek mee. Achteraf gezien had een strap voor het maken van foto's in combinatie met een kleine tas/snuittas in een reguliere rugtas had voor mij ook gewerkt. Maar als je veel alleen reist dan heeft een rugtas met daypack wel weer een duidelijke meerwaarde.


Ik ben er inmiddels wel achter dat de definitie van 'een fijne tas' heel persoonlijk is en afhangt van de situatie(s) waar je hem voor gebruiken wil en wat je meenemen wil. Ik geloof niet dat dé tas bestaat. Reden te meer om voordat je wat aanschaft, de verschillende opties goed af te wegen. En zo te lezen doe je dat ook. ;)
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

FlashM schreefCOLON Ik ben er inmiddels wel achter dat de definitie van 'een fijne tas' heel persoonlijk is en afhangt van de situatie(s) waar je hem voor gebruiken wil en wat je meenemen wil. Ik geloof niet dat dé tas bestaat. Reden te meer om voordat je wat aanschaft, de verschillende opties goed af te wegen. En zo te lezen doe je dat ook. ;)
Amen :D
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
FlashM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2012 19:34

Rijk schreefCOLON
FlashM schreefCOLON Ik ben er inmiddels wel achter dat de definitie van 'een fijne tas' heel persoonlijk is en afhangt van de situatie(s) waar je hem voor gebruiken wil en wat je meenemen wil. Ik geloof niet dat dé tas bestaat. Reden te meer om voordat je wat aanschaft, de verschillende opties goed af te wegen. En zo te lezen doe je dat ook. ;)
Amen :D

:oops: zo belerend was het nou ook weer niet bedoeld...
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

FlashM schreefCOLON
:oops: zo belerend was het nou ook weer niet bedoeld...

Ik ben er blij mee hoor ;-)
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
Captain Pervert
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2012 12:31

Misschien is dit wat; http://www.gearcase.nl/Camera-Rugzakken ... ap-Pack-30" onclick="window.open(this.href);return false;
Is ook wat goedkoper dan de gemiddelde LowePro tas.

De tas is comfortabeler dan de meeste "normale" rugzakken die ik op mijn rug heb gehad. :)
Op een dagtrip kun je er alles in kwijt aan objectieven + statief (eraan vast aan de buitenkant), waterfles (belangrijk!), zonnebrand etc.
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Captain Pervert schreefCOLONMisschien is dit wat; http://www.gearcase.nl/Camera-Rugzakken ... ap-Pack-30" onclick="window.open(this.href);return false;
Is ook wat goedkoper dan de gemiddelde LowePro tas.

De tas is comfortabeler dan de meeste "normale" rugzakken die ik op mijn rug heb gehad. :)
Op een dagtrip kun je er alles in kwijt aan objectieven + statief (eraan vast aan de buitenkant), waterfles (belangrijk!), zonnebrand etc.
Ik zoek geen camerarugzak, maar een dagrugzak met de mogelijklheid iets aan fotapparatuur mee te nemen. Ik ga voor die photo shoot AW 200 of een dagrugzak (Deuter futura 26 o.i.d.) waar mijn snuittasje in kan. Wil namelijk niet veel meenemen want dat moet ik dan ook 23 dagen sjouwen.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar