HELP!!

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Anoniem 3

Off topic:
@Steven1

Was ook mijn vraag.
Ik heb sinds een paar weken mijn eerste EOS spiegelreflex. Ik ben hem nog aan het uitproberen, maar mijn favoriete techniek om die kleine meid te fotograferen is met de telelens (75-200)
O ja, waarschijnlijk schiet ik zo'n 400 a 500 foto's.
Laat je kleine op een door jou gekozen plaats spelen...
Ik ga je even met beide benen terug op moeder aarde proberen te zetten.

400-500 foto's in een sequens van... pakweg 6 per minuut, gemiddeld elke 10 seconden 1 foto, met scherpstellen, kadreren en alles wat erbij hoort. (dat haal ik niet, maar jij misschien wel...)
Als ik goed reken mag die kleine van je dan, als alles goed gaat, zo'n 5 kwartier op een door jouw gekozen plek zitten bellen blazen, met een krijtje tekenen etc. etc.
Sta je achter de camera of heb je afstandsbediening?

Als jij haar zo goed hebt afgericht, wil ik haar wel in de klas als ze 6 jaar oud is.....

Ik wens je in ieder geval veel succes en vooral wijsheid met je fotosessies.

En ontopic @ Rob:

Geduld, geduld, geduld. Hebben de kinders geen zin, dan kun jij ze er niet toe dwingen. Maak er een spelletje van. Jij een foto maken? Zij een foto van jou maken. Laat ze het resultaat geprint mee naar school nemen of aan oma/opa laten zien.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik sta nogsteeds op de grond hoor, haha.

De "sport" stand? Omdat het voor mij, op dit moment, de beste stand is om actie foto's te maken. Er zal handmatig wel een betere optie zijn, maar die moet ik nog ontdekken. Om te beginnen leek me dit een logische keuze.

Met de telelens omdat ik dan verder van ons dochtertje kan staan. Ze heeft dan niet zo in de gaten dat ik foto's maak en als ze rond loopt, hoef ik maar een klein beetje met de camera te bewegen om haar te volgen. Als ze even stil zit (en als ik verwacht dat ze dan een tijdje blijft zitten) wissel ik van lens en ga dichterbij.

Mijn kind beweegt (net als ieder ander kind) continue. Op het juiste moment afdrukken is dan lastig, want het ene moment beweegt ze haar lichaampje niet mooi, maar een tel later of eerder wel. Een sequens van elke 2-3 minuten, één keer scherp stellen voor een serie van 10-15 foto's komt meer in de buurt van mijn techniek.
Als je de foto van Rob7 ziet, lijkt het of het mannetje aan het praten is en zich klaar maakt om op te staan. Zijn beentjes zijn al in de positie om te draaien, zijn vrije handje gaat richting het gras voor zich. Een paar tellen ervoor zat ie waarschijnlijk op de grond met zijn handen vrij, niet pratend. Als Rob7 een paar tellen eerder een serie van zo'n 5-6 foto's had, zat er vast een bij waarbij het ventje in een leuke positie zat.

Ik heb mijn dochtertje niet afgericht, maar ik speel regelmatig met haar. Ik kan haar lichaamstaal redelijk goed lezen, dus weet ongeveer wat haar volgende actie zal zijn. Ik kan haar niet anderhalf uur op het gras laten zitten om bellen te blazen en ik weet ook dat ze niet altijd zin heeft om te stoepkrijten, maar ik kan de kansen wel vergroten door het aan te bieden. Als ik dat dan op een door mij uitgekozen plek is, is de kans groot dat ze doet wat ik wil.

Maar ik denk dat het tijd wordt om mijn woorden waar te maken. Komend weekend ga ik naar Eindhoven (de berenkuil) om foto's te maken. Het is een fiets rotonde in een grote tweebaans rotonde er omheen. De fietsrotonde ligt verdiept en de muren zijn rondom voorzien van mooie graffiti. Geen "taggs" maar echte schilderijen. Mijn vrouw en de moeder van het nichtje gaan mee om die twee in de gaten te houden, zodat ik foto's kan maken. De moeders zorgen voor leuke kleertjes en reserveset voor "ongelukjes". Drinken mee, eten mee, snoepjes mee, speelgoedjes mee. We maken er gewoon een feestje van.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat klinkt als een leuke fotosessie. Veel plezier, succes met fotograferen en laat ons de mooiste resultaten maar zien!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

Ik zou niet gauw de sport stand nemen.

Bij kinderfotografie kan je gerust op Av zetten. Immers het diafragma bepaalt de scherptediepte. Tegelijkertijd houd je in de gaten dat de sluitertijd niet te lang wordt. Wordt die te lang, dan je ISO wat verhogen.
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Bedankt voor de tip, Annoh. Ik zal het proberen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar