Camera naam o.i.d. vastleggen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Ik ben in het bezit van 2 Canon 400D body's.
het komt wel eens voor dat ik met beide camera's aan het fotograferen ben en als ik dan thuis de kaartjes uit de camera heb gehaald weet ik soms niet meer welk kaartje uit welke camera komt.

Ik vraag me dus af of er een instelling of iets dergelijks is waarmee ik de naam van de camera "vast kan leggen" en dat die naam dan eventueel ook in de EXif informatie wordt opgeslagen.

Mocht dit bestaan, waar kan ik dit dan vinden in het menu van de camera ?

Alvast bedankt voor eventuele reacties, Erik
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Is een stickertje plakken onder de body met een naam,en dan diezelfde naam op je geheugenkaart zetten geen optie?
Dan is het duidelijk welk kaartje bij welke camera hoort.
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Je zou met de bijgeleverde software ipv je eigen naam bijv een camera naam in de camera kunnen zetten. Dit komt dan in de exif.
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Inderdaad, kan via EOSUtility.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
jdijk9
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2012 11:47
WoonplaatsCOLON Breda

Ik weet niet of de software van 60D en 400D dezelfde is maar op 60D kun je copyright-info invullen die je terug vindt in EXIF info. Elke camera net wat andere tekst opnemen.
Canon 60D, 17-55mm f2.8, 50mm f1.4, 70-200mm f4
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Het serienummer van de camera staat toch altijd in de exif?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Gebruik de EOS-utility om de opnamen over te brengen naar de PC.
De kaartjes blijven in de camera, verwarring onmogelijk.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
JRS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2011 13:48
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Hoe belangrijk is dat overigens?

Raakt de camera van slag wanneer je er een kaartje met een andere nummering in stopt dan de voorgaande?

Bovenstaande is niet sarcastisch bedoeld hoor, ik vraag me gewoon af wat er dan gebeurt.

De door de camera gegenereerde bestandsnummers is binnen mijn workflow niet echt van belang en als de camera er geen probleem van maakt, dan maak ik er ook geen probleem van.

De serienummer van de camera staat inderdaad in de EXIF en je kan via de EOS-Utility copyright info invullen.
Via bijvoorbeeld Lightroom is zo altijd terug te vinden met welke camera een foto gemaakt is.
Let op: Als gevolg van de huidige economische crisis, is het Licht aan het Einde van de Tunnel tijdelijk uitgeschakeld.
http://www.jrlm.nl
JaVaZee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2011 20:18
WoonplaatsCOLON Monnickendam

JRS schreefCOLONHoe belangrijk is dat overigens?

Raakt de camera van slag wanneer je er een kaartje met een andere nummering in stopt dan de voorgaande?
Nee, de nummering gaat gewoon door. Wat ik zelf wel een beetje vervelend vind is, dat je (als je 2 camera's hebt) nooit precies weet hoeveel clicks je camera heeft gemaakt, of je moet consequent hetzelfde kaartje met dezelfde body gebruiken. Wat ook niet altijd kan.

Nils.
Canon EOS 500D | EF 17-40 f/4.0 L USM | EF 70-200 f/4.0 L IS USM | Lowepro Nova 5 AW
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar