foto's nichtje en paard

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

Zaterdag ben ik wat foto's gaan nemen aan de manege van mijn nichtje.
hier zijn er 2 van, graag jullie mening :wink:

Afbeelding

Afbeelding

deze zijn alle 2 met de 50mm lens genomen. ik weet niet wat jullie denken, maar had de 2e foto niet beter geweest moest de achtergrond nog doffer geweest zijn?

grtz
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Je hebt ze op de automatische stand genomen daar begint het al mee. Ga lekker puzzelen met je instellingen probeer de TV eens.
Wat ik zelf mis maar dat is persoonlijk ik zie nu een deel van het paard en je nichtje. Dat is altijd jammer probeer of in het geheel ze erop te krijgen en anders een andere pakkende pose, deze zijn dat beide voor mij niet. De doffe achtergrond heeft te maken met je instellingen ik kan je alleen niet goed uitleggen hoe je dat krijgt want daar ben ik zelf ( ook met deze lens) nog mee bezig.

Kortom oefen zoveel mogelijk met diverse instellingen en sluitertijden, zo leer je de camera goed kennen en weet je tzt ook welke voor jouw goed werken en welke niet. En mij is ooit verteld om het ook eens vanuit een andere hoek te bekijken, ga op de grond liggen of vanuit kniehoogte. Je krijgt vast nog meer tips maar je bent goed op weg!
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

De Tv instelling is m.i. niet de juiste instelling bij deze rustige foto's, maar Av, zodat je kunt spelen met scherptediepte (of, zoals jij zegt, doffer). Maar ga vooral door met uitproberen. Bij de eerste foto mis ik de benen van het paard en het licht is nogal hard wat niet erg mooi is - daar kun je op zich weinig aan doen, anders dan een ander tijdstip te kiezen of onder een boom te fotograferen.

De tweede foto is heel leuk. Ik zou deze nog iets croppen (misschien een vierkante uitsnede?) en het is jammer dat de oren afgetopt worden. Ik weet niet of je bewust voor deze achtergrond hebt gekozen, als dat zo is dan denk ik dat het zo goed is omdat de achtergrond nog redelijk herkenbaar is. Ik zou zelf gekozen hebben voor een andere achtergrond - dan zou ik een iets groter diafragma gekozen hebben, bijvoorbeeld f/2.8.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Bij de eerste foto plaats je paard en kind in het verticale vlak gelukkig niet in het midden. Je geeft het paard ruimte aan de voorkant en dat is goed. Nu vallen de poten van het paard er echter nog af terwijl je aan de bovenzijde nog heel veel saaie lucht hebt. Volgende keer dus een beetje hurken en het paard er helemaal op.
Verder heb je de plaat echt midden op de dag genomen en dat is goed te zien aan fletse kleuren. Ga de volgende keer een beetje vroeger in de ochtend of een beetje tegen de avond. Dan zijn de kleuren mooier.

wat betreft de DOF: Hoe kleiner het diafragma getal, hoe kleiner het gebied dat scherp is.

Wat betreft foto 2... Maak daar eens een vierkante uitsnede van waarbij het gebouwtje rechts achter wegvalt. Dan gaat alle aandacht naar je nichtje en dat prachtige paard.

succes.
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Foto twee spreekt mij erg aan. Als je die van mijn dochtertje zou maken zou ik er erg blij mee zijn.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

bedankt allen voor jullie reactie,
Sandra78 schreefCOLONJe hebt ze op de automatische stand genomen daar begint het al mee. Ga lekker puzzelen met je instellingen probeer de TV eens.
de 1ste is idd op de automatische stand genomen maar heb er ook veel genomen om de AV en TV stand,
de 2e foto is genomen op de stand TV
Het tijdstip kon ik spijtig genoeg niet kiezen, het was afgesproken tussen 13u en 14u. wel heb ik bij sommige foto's vergeten om de lichtmeeting aan te passen :oops: waadoor er op sommige foto's wat licht weerkaatsing is.
nu ik ben nog volledig in oefenstadion :D en in februari begin ik met een cursus waardoor ik mezelf kan verbeteren.
maar dankeij jullie tips leer ik natuurlijk ook nog alle dagen bij.

grtz
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

Ik heb de 2e foto eens wat gecropt

Afbeelding

en deze foto is genomen op de AV stand en heb ik ook wat gecropt

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op canon-eos, in totaal 11 keer gewijzigd.
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

prachtig gesloten kader.

Even vraagje; wat is het voor lijntje op foto 2 (update) linksboven?

Paul
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

idd nu zie ik het ook, ik ga eens kijken of dit op de originele ook zo is. ik had er nog niet op gelet


ps: de originele foto heeft dit dus ook, ik weet niet hoe dit komt :roll:

ps: ik heb de lijn weggewerkt maar het is nog niet zoals ik het wil, als je goed kijkt zie je dar er bewerkt is
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

ik denk dat ik al weet hoe het komt dat ik die streep op de foto had. in de rechter bovenhoek, ik zal waarscijnlijk met mijn vinger wat voor de lens gezeten hebben.

ziet er iemand van jullie iets aan de 2e foto dat er wat aan bewerkt is?

grtz
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

kan er mij iemand uitleggen hoe ik de lucht van foto 1 van de laaste 2 foto's wat blauwer kan maken?

grtz
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar