Wat zou jij doen (aanschaf kit)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
canonfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2012 13:28

Een vriend van me wil een 600d aanschaffen. (hij start met fotograferen) Hij twijfelt tussen de mogelijke kits.

Canon EOS 600D + 50mm 1.8 II Kit DEZE TELT NIET MEER MEE
Canon EOS 600D + Sigma 18-50 OS
Canon EOS 600D + Tamron 18-200mm
Canon EOS 600D + EF-S 18-135mm IS Lens

http://www.digicamshop.nl/category/1788 ... -600d.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik kan hem niet adviseren. Heb zelf de ''gewone kitlens'' 18-55 en geen vergelijkingsmateriaal.
Het gaat puur om de kwaliteit van de foto, extra bereik is leuk maar de kwaliteit van de foto is het belangrijkst. (bij bv 20 of 50 mm)
De camera zal gebruikt worden voor zgn. huis, tuin en keuken fotografie, niets professioneels. Dat komt wellicht nog in de toekomst.

Is hier iemand die advies kan geven tussen deze 4? Op het forum heb ik een ander terug gevonden maar wellicht is er wat veranderd. (we weten dat er vele beteren zijn, maar dit is voor hem momenteel zijn ''keuze-pakket'')
Laatst gewijzigd door 1 op canonfoto, in totaal 29 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

canonfoto schreefCOLONHet gaat puur om de kwaliteit van de foto, extra bereik is leuk maar de kwaliteit van de foto is het belangrijkst. (bij bv 20 of 50 mm)
Dan heb je eigenlijk zelf het antwoord al gegeven. Dan wordt het n.l. de 50mm 1.8 II.

Grt, Cees
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
canonfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2012 13:28

Hallo Kees, oke! dus de gewone kitlens geeft binnen het beriek van 18-55 het beste resultaat ten opzichte van de andere, heb ik dat goed begrepen?
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

De 50 mm is natuurlijk een vast brandpunt vergeleken met de andere. Maar je gaf al aan dat extra bereik niet het belangrijkste is. Dan is en blijft de 50mm m.i. de 1e keus. Kwalitatief is de 50mm 1.8 II gewoon een absolute topper. Bovendien is deze ook nog eens het meest lichtsterkst van allemaal met zijn 1.8. Dus ideaal als je binnen zonder flits wilt werken.
Laatst gewijzigd door 1 op ceesd, in totaal 29 keer gewijzigd.
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

beste kwaliteit is de kit met de 50mm 1.8 zonder twijfel.

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
canonfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2012 13:28

Bedankt voor de reacties!
Wow, het is maar goed dat ik dit voor hem gepost heb. Ik heb net de uitslag doorgebeld, maar hij wist niet dat de 50mm 1.8 een vast brandpunt had ;)
Ik vetrtelde dat hij deze het beste kan kiezen maar bij zijn selectie was hem niet bekend dat deze vast is, en hij wil wel graag zoomen tussen 18/20-50/55 of verder:)
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Beste kan kiezen ?
Persoonlijk vind ik de 50 f/1.8 niet de beste keuze, maar smaken verschillen. Persoonlijk zou ik starten met een kitlens en eerst wat ervaring opdoen. Voordeel van de kitlens (18-55) is toch wel dat je kunt spellen van 18 t/m 55 mm. Het objectief is niet lichtsterk, maar zeker goed als je de IS versie neemt.

Op moment dat je de camera en de basis van fotografie beetje onder de knie hebt. Zul je merken dat je gericht gaat zoeken/kijken naar objectieven (over het algemeen) ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Als startpakket zou ik zonder twijfel voor de 600D + 18-135 gaan. Zeer veelzijdig en je leert daarna wat je mist. Tenminste, dat is mijn mening.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik zou ook de 18-135 kiezen.. :)
lekker veelzijdig.. en scherp genoeg.. :))
succes met de keuze!

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Dan zou ik persoonlijk weer kiezen voor de 18-55IS in combinatie met de 55-250IS en als licht sterkte heel belangrijk is dan in combinatie met de 50 II

Media markt is tot zondag aardig aan het stunten met prijzen. Dus zeker het overwegen waard om kijkje te nemen.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
JRS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2011 13:48
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Het blijft mij verbazen dat veel mensen er van uitgaan dat je met een kwalitatief goede body en objectief ook kwalitatief goede foto's maakt.

Ja, het kan.
Dat is echter afhankelijk van de fotograaf achter de camera.

De Canon EOS 600D + EF-S 18-135mm IS lijkt mij voor een starter een uitstekende kit.
Als starter weet je nog niet of je voorkeur, binnen de huis- tuin- en keukenfotografie, meer richting groothoek of richting tele gaat.
De EF-S 18-135mm biedt daar voldoende flexibiliteit in.
Let op: Als gevolg van de huidige economische crisis, is het Licht aan het Einde van de Tunnel tijdelijk uitgeschakeld.
http://www.jrlm.nl
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Apple schreefCOLONDan zou ik persoonlijk weer kiezen voor de 18-55IS.
+1.
De 18-55II krijg je er namelijk "bijna gratis" bij. En is (optisch) beter dan de 18-135.
http://tweakers.net/pricewatch/278642/c ... zwart.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

En hier nog iemand die daarvoor zou gaan. Zeker als hij nog geen ervaring heeft met een srl zou ik gaan voor combi met de kitlens.
Zoals gezegd de meest voordelige optie, en kwalitatief beter dan de 18-135mm.
Genoeg om mee te beginnen, zou later perfect kunnen worden aangevuld met een 55-250mm.
Laat hem eerst maar eens uitvogelen waar zijn interesse ligt.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
canonfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2012 13:28

Bedankt voor de reacties. Ik ga het aan hem doorgeven, misschien dat hij morgen bij de Mediamarkt een koopje kan doen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar