MIjn canon 1000D verkocht !

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
wernerfotografie

Hallo allemaal,

Recent geleden mijn canon 1000D verkocht aan een goede vriend Alex. Verzoek van hem of ik gelijk een foto van hem kon maken samen met zijn nieuwe aanwinst. Zo gezegd zo gedaan. Hij is zowel blij met de foto als met de camera.

Graag opbouwende kritiek.


Groeten Werner

ps: Ik weet dat ik altijd krap kader, maar daar houdt ik juist van. Maar mocht dit te storend zijn, dan verneem ik dat ook graag. Ik ben bezig met dit leerdoel ;)

33273

niels81
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2012 20:18

mooie plaat toch!
kan me voorstellen dat hij met beide blij is :)

misschien was het wel leuk als het onderste kader net onder zijn linkerelleboog liep, zodat het leek alsof hij op het kader leunt?
body; 500D, lensjes; kitlens 18-55 + 50mm 1.8, filtser; metz 44 af-1
Gebruikers-avatar
lastigportret
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2011 10:44
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Mooie toning en belichting! krappe kadering kan goed in deze plaat!
Het had denk ik mooier geweest als je aan de kant van de kijkrichting wat meer ruimte had gehad, dus op ongeveer 1/3 vanaf links in het beeld.

groet,
Johan
Canon EOS 5D - Canon EF 17-40 f/4.0 L USM - Canon EF 70-200 f/4.0 L USM - Canon EF 50mm f/1.4 USM - Canon EF 40mm f/2.8 STM - Speedlite 550EX

http://www.duefotografi.nl
http://www.facebook.com/duefotografi
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Mij hebben ze vroeger geleerd: bij mensen fotograferen, de ledematen er helemaal op of helemaal niet. Maar is het onderwerp de camera of persoon?
Omdat je ellebogen en voorhoofd hebt afgesneden, zie ik de foto als:"persoon is niet belangrijk, camera is het onderwerp"

De verdeling van de open vlakken is ook niet zoals het geleerd is: onderwerp moet naar het grootste open vlak kijken.
Maar het onderwerp (de camera, om precies te zijn de lens) staat wel in de "gulden snede" Dat is het onderwerp. De actie bij het onderwerp zit bij de knoppen. Die worden hier gepresenteerd.

Ondanks (of juist door) het breken van de regels, een prachtige plaat.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
wernerfotografie

@ Niels : was zeker een leuk idee geweest !
@Johan : Thnx voor compliment. Ik ben trouwens niet echt van de standaard regeltjes haha. Ik houdt de regels wel in gedachten en uiteraard weet ik dat je hem ook links had kunnen zetten zodat hij dan beter was voor de "wet" van de fotografie regeltjes maar ik composeer mijn fotos op een manier hoe ik ze lekker vind weg kijken. En dat vond ik zo bij deze foto vandaar de keuze om hem zo te maken.
@Steven : De persoon was voor mij wel belangrijk maar mocht de camera was minstens zo belangrijk. Als hij de camera niet in zijn hand had, dan had ik de foto ook heel anders genomen. Dus zeker dat de camera hier centraal staat. Waar ik de camera heb neergezet in de compositie heb ik zeker wel over nagedacht :D Thnx voor je toevoeging en compliment en zo zie je maar weer door niet altijd de "regeltje"s" te hanteren dat er ook mooie platen uit kunnen komen !
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Nou die kan voorop zijn website!
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar