Straatfotografie vietnam

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Tomssss
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2011 16:06
CONTACTCOLON

Hallo,

Mijn 2e upload.
Bij deze 3 foto's die ik heb gemaakt tijdens mijn vakantie in vietnam.
#1
Gemaakt in Hanoi, badplaats midden vietnam. Normaliter druk op straat, maar nu net een moment gevonden waarbij er geen toeristen door de foto liepen. De man op de motor is naar mijn idee niet geheel scherp.

33464

#2
Ook gemaakt in Hanoi. De kleuren vind ik hier zelf ietwat flets. Helaas niet in RAW geschoten. Als ik de kleuren wat probeer op te halen gaat het er al snel nep uitzien.

33465

#3
Gemaakt bij een plaatselijke noodle-maker.

33466

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, op- en aanmerkingen.

MvG

Tom
Mijn fotosite: http://schoumakers.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

foto's uit zo'n ver land spreken al snel aan. Je hebt leuke momenten vastgelegd.
Je kunt alleen nog wel het e.e.a. aan de compositie verbeteren.
#1 Brommerrijder lijkt inderdaad niet helemaal scherp. Maar ik vind het eigenlijk veel jammerder ( :roll: ) dat hij zo op het randje staat.
#2 Bij deze foto had ik het wiel rechts en de par blaadjes aan de bovenzijde er even vanaf gehaald. kleuren vind ik wel in orde
#3 Bij deze foto had ik de schaal aan de onderzijde eraf gehaald.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik ga mee met mijn bovenbuurman:
composities kun je winst halen!
Als je een foto-neem-neiging voelt opkomen, vraag je dan gauw af WAT je eigenlijk wilt vastleggen, zo vlak voordat je op de knop drukt. En zorg dat alles wat niet meewerkt er niet op staat.

Verder een schitterend land!! Ik was er in 1999/2000 (millenium daar gevierd) maar ik fotografeerde toen nog niet.. Zou er graag nog eens heen willen!!
... Spiegel-Werk ...
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

Je bent al goed op weg.
Foto 1 is het jammer dat de scooter er niet helemaal op staat(spiegel)
Dus ook ik ga mee, compositie is veel op te winnen. Al is daar soms met straat fotografie minder tijd voor.
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Tomssss
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2011 16:06
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties en tips! Hier kan ik zeker wat mee! Compositie vind ik inderdaad nog wel lastig. Maar met deze tips ga ik weer aan de slag.

MvG Tom
Mijn fotosite: http://schoumakers.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
MaartenK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2005 23:08
WoonplaatsCOLON Enschede

Ik ga met alles mee wat hierboven staat, maar ik vind #3 ver uitsteken boven de andere twee.
Met alle imperfecties heb je hier een prachtig moment: een jongetje dat je vanachter een betralied raam aankijkt.
Ik zou haast zeggen: hier doe je het voor.
EOS 7D, Tokina 11-16mm f/2.8, EF-S17-55mm f/2.8 IS USM, EF-S 60mm f/2.8 USM Macro, EF 70-200mm f/2.8L USM, EF 400mm f/5.6L USM, 430EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar