Naomi & Mandy

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Samen met Erik (E7picture) gewerkt met 2 modellen Naomi en Mandy.
Erik zal vermoedelijk ook zijn kunsten nog vertonen :)
Zit nog midden in het selecteren/bewerken proces (vandaar ook minder van Mandy, wellicht later een update) maar deze wilde ik al laten zien :



#1 Mandy

33528

#2 Mandy

33529

#3 Naomi

33530

#4 Naomi

33531

#5 Naomi

33532

#6 Naomi

33533

#7 Naomi

33534

Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Mooi Ganz!! Ik weet nog wel een adres waar je een workshop kan doen voor het bewerken van je foto's... Lol Erik, Karina en ik zijn daar ook geweest. :mrgreen:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Diana ... Als je opmerkingen hebt over deze serie (of wat voor serie dan ook :) ) zeg het dan maar, graag zelfs !!
welke vind je het mooist ? en welke het minst ?
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

mooie foto's.

enkele opmerkingen:
1) je hebt veel ruimte op foto's 1 t/m 4. Krapper kaderen kan ze wellicht sterker maken
2) Naomi heeft een mooie, stoere blik. Jammer dat dit de enige is op al deze foto's.

Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Bofferd...
En met Erik en met deze danes aan de slag...

Afijn, over de serie.
Mijn voorkeur gaat naar 1,4 en 7.
De andere zijn ook niet verkeerd, maar die springen er boven uit voor mij.

De volgende motivatie is mijn visie, maar zeker niet negatief bedoeld.
Misschien kun je er (deels) je voordeel uit halen...

1 en 3 hebben idd erg veel vrije ruimte,misschien een andere lengte/breedte verhouding.?
Bij 2 zorgt de combinatie van BH, de val van het shirt de pose en de belichting voor erg veel nadruk op de boezem, die nu erg aanwezig is in het geheel. De muur is me hier ook iets teveel muur, op 1 is dat wat minder.
4 zou ik zelf boven nog wat croppen, tot net boven de pink. Rechts is ie toch al wat krap gekaderd.
Dan Krijgen die bijzondere en werkelijk prachtige ogen nog meer de aandacht en valt de muur minder op.
Bij 5 lijkt ze meer buikje te hebben dan het geval is(denk ik tenminste) mede door de donkere (navel?) vlek/schaduw? Misschien is die weg te poetsen?
Bij 6 iets meer diagonaal had het mogelijk wat meer "aktief" gemaakt.

Heb je Naomi ook (glim)lachend misschien..?
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

@wallisman zie ook mijn reactie op Frank

@Frank, bedankt voor je uitgebreide commentaar. ik kan me er deels in vinden, een paar opmerkingen van mij kant

Croppen vind ik in principe geen probleem, ik crop mijn foto's meer dan eens, wat ik nooit doe is anders croppen dan 3:2 , 2:3 of 1:1 de rest vind ik geen gezicht.
Deze foto's heb ik express zo gehouden om de o.a. de schaduwen niet te veel te laten wegvallen Misschien worden ze er krachtiger van ik heb het op deze nog niet geprobeerd.
Foto 4 vier ik al krap genoeg, op de rest ga ik het zeker uitproberen.

De opmerking bij #5 viel me pas op toen jij er over begon, een optie is inderdaad om het weg te halen.
#6 vind ik zelf niks mis mee :)

Verder weet ik nog niet of ik foto's van Naomi heb waarop ze lacht, ik ga er eens goed naar zoeken, maar ik vermoed van niet :(
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Vooral uit de comments haken wat je denkt te kunnen gebruiken.
En de rest voor kennisgeving naast je neerleggen... ;<)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Poses komen mijn inziens onnatuurlijk over en modellen zijn niet geheel op gemak zo te zien.. Verder zie ik veel te veel schaduw. In de regel doe je dat niet bij kleur. Tip: zet ze voor de aardigheid eens om naar zwart-wit. Ben benieuwd.

Modellen staan te dicht op de muur. Door je grote scherptediepte zie je de structuur vd muur ook en dat willen we niet. De achtergrond met niet te nadrukkelijk aanwezig zijn in deze setting.
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

@Selmak

Dat de pose je onnatuurlijk vindt overkomen dat kan en mag je vinden. je ziet te veel schaduw, dus met je gezichtsvermogen is niks mis, met of zonder bril :)
modellen staan de dicht op de muur, alweer goed !! Je ziet de structuur van de muur, mag dat niet dan ?
hoezo bij deze belichting niet in kleur ?
"willen we niet" ? wie is we ?

Ik ben de fotograaf, dus ik heb :

- de modellen "neergezet"
- de belichting gekozen.
- camera settings diafragma / iso / sluitertijd ingesteld. (F 8.0 / 3200 / 1/2000 )
- de compo en invalshoeken bepaald.


Als het het niet mooi vind dat mag, geen enkel probleem mee, maar ga me niet vertellen hoe ik het moet doen, of geef me een gratis workshop dan kan ik daarna misschien fatsoenlijk platen laten zien.
dus je tips zeggen niet echt veel omdat ik niet een foto van je kan vinden. ik daag je bij deze uit om je beste portret foto te laten zien.....
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Je hebt inderdaad gelijk. Ik doe nooit portretten dus die kan ik niet laten zien helaas anders had ik ze wel gepost.

Succes!
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

gelijk ? in alles, lijkt me onmogelijk zo'n omslag.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

voor mij (n smaak) zijn ze een tikkie te gladjes en de poses wat te geforceerd. Heb beter werk van je gezien
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Even heel kort: van Mandy vind ik de 2e het mooiste. Daar vind ik de pose wat dynamischer.
De close-up van Naomi vind ik mooi (#4) daar kijkt ze behoorlijk door je heen en #7 daar staat ze lekker met een attitude.

Dat zouden mijn favo's zijn van deze reeks.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar