Westerbork

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Niet helemaal zeker waar ik deze het best kon plaatsen, dus maar hier, een kleine selectie van enkele foto's in Westerbork genomen, hoofdzakelijk van het bekende stukje spoor. Maar ook enkele foto's van het terrein.

1

33892

2

33893

3

33894

4

33895

5

33896

6

33897

7

33898

8

33899

9

33900

10

33901

Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Mooie serie van een indrukwekkende plek.
Foto's 5 en 10: prachtig!

Maar foto's 2 en 7 zijn wat bleekjes/uitgebeten.
Jammer van de moderne techniek op de achtergrond van foto 6, doet nmm afbreuk aan hetgeen je vastlegd.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Blijft altijd indrukwekkend om dit te zien.
Idd een prachtige serie met een lichte voorkeur nr 5 en nr 9

Gr Aad.
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Dank voor het commentaar. 2 en 7 ga ik nog even kijken wat ik met schuifjes kan doen.
6 heb ik bewust in de serie gedaan om het contrast wat er nu heerst aan te geven eigenlijk. Persoonlijk vind ik zeker dat de radiosterrenwacht niet op zo'n locatie hoort te zijn, echter is die er wel en geeft het deze tegenstelling.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Foto 2 en 3 staan behoorlijk scheef. Bij 3 had ik even gewacht dat de juffrouw met de wandelwagen uit beeld was.
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Twee staat inderdaad scheef. 3 is genomen vanaf 1 van de spoorbielzen, maar ik zie de 'behoorlijke' scheefheid van deze foto niet. Juffrouw met kinderwagen om twee redenen wel op de foto, 1 de in mijn ogen mooie paarse kleurtoevoeging aan de foto en 2 omdat ze mijn kind voortduwt. ;-)
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

corny121 schreefCOLON3 is genomen vanaf 1 van de spoorbielzen, maar ik zie de 'behoorlijke' scheefheid van deze foto niet.
Valt vooral op aan het blok van stenen aan het einde en de rode balk van het stoot blok daarvoor.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Voor mij nummer 1, 3, 4 en 5.
Nummer 1 lijkt wat overbelicht / bleek op mijn laptop, misschien iets meer kleur, contrast erin of zwart/wit maken.
Nummers 3,4,5 zijn mooi, kunnen inderdaad nog wel iets recht worden getrokken.
Juffrouw met kinderwagen om twee redenen wel op de foto, 1 de in mijn ogen mooie paarse kleurtoevoeging aan de foto en 2 omdat ze mijn kind voortduwt. ;-)
Deze foto's roepen bepaalde herinneringen (van horen zeggen, lezen, zien) op, die wil je, neem ik aan, overbrengen met deze serie.
In het kader daarvan had ik het ook sprekender gevonden dat deze persoon er niet op had gestaan.

Foto 6 brengt met die sateliet? op de achtergrond ook niet meer over wat het had moeten doen. Juist die rails alleen moeten het verhaal vertellen. "Eindstation"....
Dus dat heb je naar mijn mening niet helemaal goed vertaald. Net als bij de paarse jas :wink:

De foto's 7 t/m 10 voegen wat mij betreft niet zoveel toe.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar