Gebrek aan scherpte

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

Hallo Klaasw,

Ik weet niet of het al gelukt is, maar zelf woon ik ook in steenwijk, en ik heb hier ook een goede focus chart om misschien het 1 en ander uit te sluiten.
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Vanwege grote drukte helaas nog niet aan toe gekomen, maar dat lijkt mij een interessant idee. Ik zal een PB sturen
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Nu ben ik nog zo groen als gras, maar heeft de rijrichting ook iets te maken met de scherpstelling? Op foto 1 komt de motor op de camera af, en op 2 rijdt ie er voor langs.
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Rocker schreefCOLON
Canon Benny schreefCOLON Waarom leest niemand -met name van de eerste foto- de exif uit...? :roll:
Omdat ik op mijn iPad zit :)
Tip voor iPad bezitters: kopieer de link van de foto (door je vinger op de foto gedrukt te houden), en plak h'm in http://regex.info/exif.cgi" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor een voorbeeld: KLIK HIER.
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

Pieterr schreefCOLONTip voor iPad bezitters: kopieer de link van de foto (door je vinger op de foto gedrukt te houden), en plak h'm in http://regex.info/exif.cgi" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor een voorbeeld: KLIK HIER.
Op mijn iPad met iOS 6.0.1 lukt het niet om de exif van de foto te zien. Alleen wat nietszeggende informatie.

Op de windows computer wel. Doe ik iets verkeerd?

Henk.
Henk.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@Henk1949: Wat krijg je op de iPad te zien als je op deze link klikt?
Pieterr schreefCOLONVoor een voorbeeld: KLIK HIER.
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

Pieterr schreefCOLON@Henk1949: Wat krijg je op de iPad te zien als je op deze link klikt?
Pieterr schreefCOLONVoor een voorbeeld: KLIK HIER.
Dan heb ik de volledige exif.

Ik heb de URL van een voor mij bekende foto zelf ingetoetst en dan lukt het wel.

Mijn probleem is dat, door mijn vinger op de foto te houden, er geen mogelijkheid is om de link naar de foto te kopiëren.
Ik heb alleen de mogelijkheden bewaar afbeelding en kopieer. Bij kopieer en dan plakken in het vak URL gebeurd er niets.

Henk.
Henk.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Henk1949 schreefCOLON Bij kopieer en dan plakken in het vak URL gebeurt er niets.
O ja, ik snap wat je bedoelt, dat is een bekend probleem.

De truc is: open een nieuw venster in Safari (op je iPad), en plak de URL in het browser URL veld.
Vervolgens selecteer je de hele URL opnieuw, en doet weer Copy.
Nu kun je wel de URL plakken in het invoerveld op http://regex.info/exif.cgi" onclick="window.open(this.href);return false;

Waarom dit niet in één keer werkt weet ik ook niet (ik vermoed een bug), maar met deze workaround werkt het wel.
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

Pieterr schreefCOLONO ja, ik snap wat je bedoelt, dat is een bekend probleem.

De truc is: open een nieuw venster in Safari (op je iPad), en plak de URL in het browser URL veld.
Vervolgens selecteer je de hele URL opnieuw, en doet weer Copy.
Nu kun je wel de URL plakken in het invoerveld op http://regex.info/exif.cgi" onclick="window.open(this.href);return false;

Waarom dit niet in één keer werkt weet ik ook niet (ik vermoed een bug), maar met deze workaround werkt het wel.
:D het werkt. Bedankt.

Henk.
Henk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar