Weer eens geoefend

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Weer eens met de camera gespeeld. En met een drietal continu lampen. Verbeterpunten welkom. Tevens bij de witte achtergrond, is deze in de nabewerking nog wat egaler te krijgen? Deze stof is niet te strijken, althans, wel te doen, maar de kreukels schieten zo terug, dus vandaar..

1

34459

2

34460

3

34461

4

34462

5

34463

Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Je bent op de goede weg.

er zijn 2 opties voor het egaal maken van de achtergrond.
1 er verder vanaf (wazige achtergrond)
2 een lamp de achtergrond laten overbelichten.
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zou ook je witbalans wat warmer zetten, nu ziet ze wel erg bleekjes op de eerste 2

Om een witte achtergrond te krijgen kun je dit eens doorlezen: http://www.fotojeroen.nl/fotografietips ... studio.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Duidelijk, in mijn geval zou ik dus twee lampen extra moeten hebben om de achtergrond uit te lichten? En het model wat verder naar voren halen? Als ik het goed begrijp.
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

als je met 1 lamp achter het model zet die de achtergrond goed overbelicht is het goed genoeg denk ik
wel zou ik je witbalans aanpassen op de eerste 2 foto's vergelijk de huidskleur maar eens met die van je laatste foto,

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Ja klopt. Vonden haar al wat witjes, ga ik morgenochtend eens doen, die zal ik dan even updaten..
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik zou zeker de site van jeroen even bekijken (heb ik ook veel info van af gehaald!).
In principe is 1 flitser recht achter het model genoeg als hij maar krachtig genoeg is.
De witbalans had ik zelf niet op gelet, maar het klopt hij zit er wat naast.
Groeten,

Jichem
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Maar, werkt de flitser er achter ook met her continu licht voor het model? Ofwel. Stoort dat elkaar niet? Moet ik als ik continu licht voor het model hebben ook continu erachter hebben? Ik heb overigens wel 1 losse flitser die ik draadloos aan zou kunnen sturen..
Gebruikers-avatar
repel101
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2010 13:31
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Een flitser werkt prima met continu licht. Het gaat erom dat de achtergrond meer licht krijgt, t.o.v. het model.

De site van Jeroen geeft er echt veel uitleg over.

Robert
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Ja die heb ik uitgebreid gekeken, kon er alleen niet uitkomen of het een nu met het ander zou interfereren. (Moeilijk woord, dubbele letterwaarde)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar