tips gevraagd

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Werd in de avond van oudjaarsdag gebeld dat me nichtje bevallen was van een meisje.
Dus meteen me camera gepakt en op na de kleine.
Licht omstandigheden waren niet super aangezien de kleine pas 1uur op de aarde was.

Canon 650D met 50mm 1.8 in de TV-stand.Heb de AV-stand geprobeerd omdat hier en daar wat scherpte te kort kom,Maar dan werden me sluitertijden heel lang.Waarom?

Hierbij wat foto's genomen meteen wat vragen erbij:

1.Volgens mij groter F getal gewenst om meer scherpte in de hand te hebben?
iso-2500/ 1/80sec/f/1.8 Afbeelding

2.iso-400 1/50sec/f/1.8
Afbeelding

3.Verhaal op foto proberen te zetten :bloed prikken.
iso-400 1/50sec/f/1.8
Afbeelding


4.iso-400 1/40sec/f/1.8
Afbeelding


5.iso-400 1/40sec/f/1.8
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op psycho-tr, in totaal 3 keer gewijzigd.
Anoniem 3

Ik vind 5 wel heel apart... :wink:

De rest van de serie heb ik zelfs niet van mijn zoon... mooi.
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Aangepast
edvdwal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 19:17

Av stand maakt de sluitertijd variabel voor goede belichting... (dus ISO omhoog doen om acceptabele sluitertijden te krijgen).

Op zich zijn de foto's prima toch? whitebalance is een beetje mis, en foto #5 vind ik de compo niet zo leuk en zou ik scherpte op de baby zetten, 2 en 3 juist weer wel.
6D | 50mm f/1.4 EX DG
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

edvdwal schreefCOLONAv stand maakt de sluitertijd variabel voor goede belichting... (dus ISO omhoog doen om acceptabele sluitertijden te krijgen).

Op zich zijn de foto's prima toch? whitebalance is een beetje mis, en foto #5 vind ik de compo niet zo leuk en zou ik scherpte op de baby zetten, 2 en 3 juist weer wel.

Ga maar is meer oefenen met de Av-stand.

5.Nu ik er bij stil sta(zit) lijkt het net of het om de zuster gaat in plaats van de baby.
edvdwal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 19:17

Ik zou persoonlijk gewoon in M schieten hier omdat het licht vrij constant is... 1.8 1/50 en dan de ISO die erbij past uitzoeken (eventueel M met auto-ISO).

Wat 5 betreft, ik zou de zuster er compleet op hebben (dus met haar haar erbij) en dan aan de zijkant van het frame kaderen.
6D | 50mm f/1.4 EX DG
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

psycho-tr schreefCOLON Canon 650D met 50mm 1.8 in de TV-stand.Heb de AV-stand geprobeerd omdat hier en daar wat scherpte te kort kom,Maar dan werden me sluitertijden heel lang.Waarom?
AV of TV maakt niet uit voor de scherpte. Als je merkt dat je sluitertijden te lang zijn, zul je omhoog moeten met je ISO. Als je dat niet doet, wordt de foto donkerder.
Als je meer wilt weten over de driehoeksrelatie tussen sluitertijd, iso en diafragma, lees dan even dit artikel:
http://www.digitalefotografietips.nl/ba ... sdriehoek/

Over de foto's:
#1 de scherpte ligt net niet op het handje, maar toch best een mooie foto
#2 Beetje rommelige foto. Dan vind ik de compositie bij #3 veel beter. Alleen ligt de scherpte helaas op de hand en niet op het babyhoofdje
#4 gewoon een hele leuke foto. scherpe ligt hier lekker op het gezicht
#5 grappige overzichtsfoto.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Met deze instelling is het lastig te bepalen waar de onscherpte vandaan komt. Met een 50mm op een 1.6x cropsensor zou je sluiter minimaal iets van 1/80e moeten zijn om (volgens de regel, in normale omstandigheden) scherp te kunnen schieten. Deze liggen rond 1/40e of 1/50e, dus kan ook bewegingsonscherpte van hand zijn, laat staan van onderwerp.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar